Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så nöjd!
IMG_20220912_150558.webp

Ni med stora katter va har ni för klösträd/sovträd? De börjar bli synd om herrn nu, han ramlar ut med ben eller huve åt alla håll numera.

Ni med stora katter va har ni för klösträd/sovträd? De börjar bli synd om herrn nu, han ramlar ut med ben eller huve åt alla håll numera.
Jag har Little & Bigger Giant, som jag valde specifikt för de ordentliga pelarna (12 eller 15 cm i diameter, minns tyvärr inte) och de stora hängmattorna (40 cm i diameter). Bra träd tycker både jag och katterna! Juno får dock "inte plats" många gånger, men det har mer med personlighet att göra än hennes storlek, eftersom hon var "för stor" redan som 2 kg kattunge. 😂

Vill man vara helt på den säkra sidan så kan man kika in Kattlyckas träd inriktade på Maine Coons. De är STOOORA. Edit: tvåa på bollen.

Jag har Natural Paradise Amaryllis L från Zooplus till en Maine coon och en Ragdoll. Det har klarat sig bra genom åren och Freja får plats utan problem. Det kan vicka lite om hon skjuter ifrån från översta liggplatser men har aldrig vält.

Stackars Megara hade kräkts upp sin frukost upptäckte jag när jag kom hem. Vet inte om jag gjorde rätt men hon gick omkring och skrek hjärtskärande att hon var döende av svält och tuggade på allt som gick att tuggas på. Så hon fick en liten portion bozita, lamm, som jag har hört ska vara snällt mot hennes mage. Nu ligger hon iaf och sover på sin kattsäng och jag håller ett vakande öga på om hon mår illa igen.

Jag vill inte att hon inte ska ha ätit något på över 24 timmar. Megara har en känslig mage, hon kräks kanske en eller två ggr i månaden. Ibland mer om hon hetsätit - har lärt mig av bitter erfarenhet att putset från karré måste hackas till köttfärs och även då får hon en mycken, mycken liten smakbit. Samma sak med allt kött/kyckling hon fått smaka på. Hon kräks aldrig Bozita utan det är Sheba hon kastar i sig.

Lax däremot äter hon med god aptit och inget kräkande som @athena_arabians vet, när Megara satt och tiggde.

När jag tycker leken mellan Harry och Kantarell går överstyr och Kantarell ser obekväm ut tar jag bort Harry och lyfter upp Kantarell på bordet.
Då hoppar han ner igen så är cirkusen igång 😅
Ger Harry en time out med mig i köket, stänger dörren till sovrummet och grinden till hallen med Kantarell utanför.
Då hoppar han istället in och går fram till Harry.
Nackdelen med att han inte är den skarpaste kniven i lådan 😂

Iiiiih, vad spännande. Jag beställde ett startpaket Pee Wee Ecohuslåda, komplett med spade och 5 l strö, att börja med.

Jag är så peppad och fick precis pling i telefonen att säljaren lämnat över paketet till budfirman och budfirman, har mottagit paketet. :)

Hoppas att det funkar och att divan - Minnie gillar systemet. Det verkar ju supersmidigt, drygt och miljösmart.

Det är ju helt utmattande att ha kattunge, varför har ingen berättat det?

Det är fullt ös eller medvetslös, och alldelles för lite av det senare.

Nuvarande favoritsysselsättningen är att sitta *i* en blomma och gräva ut jorden ur en annan
Jag hade en 7 månaders ja.. å råkade ta hem en till med tanken dom leker väl tillsammans å blir trötta 🙈 jovisst blev en av oss trött men inte va de nån av katterna!

Det är ju helt utmattande att ha kattunge, varför har ingen berättat det?

Det är fullt ös eller medvetslös, och alldelles för lite av det senare.

Nuvarande favoritsysselsättningen är att sitta *i* en blomma och gräva ut jorden ur en annan
Kommer ihåg när jag hade 4 st små busfrön. vart rätt lungt när de flytta. Men gardinlängder kan man glömma, saker i fönstren också. :D

Iiiiih, vad spännande. Jag beställde ett startpaket Pee Wee Ecohuslåda, komplett med spade och 5 l strö, att börja med.

Jag är så peppad och fick precis pling i telefonen att säljaren lämnat över paketet till budfirman och budfirman, har mottagit paketet. :)

Hoppas att det funkar och att divan - Minnie gillar systemet. Det verkar ju supersmidigt, drygt och miljösmart.
Jag hade det till Sune, förra katten. Funkade super! Vande in pellets med att lägga i hans vanliga låda och öka på lite efter hand.
Pellets köpte jag sen på tex jula, en jättesäck för typ en femtiolapp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 139
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: startpompe
·
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
994
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 005
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna