Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Metacam ska smaka typ honung, och luktar ju jättesliskigt :laugh: . Lillebror tar bokstavligen tag i sprutan med tassen och drar den till sig, om jag håller upp den i luften framför honom. Väldigt bekvämt. Men Metacam är ju också snarare flytande och det tycker jag generellt är lättare också, pasta är imo mer fast.
Håller med! Vår stackare får ju Metacam också, utöver antibiotikan. Den slickar han tveksamt i sig, men är nog mest för att jag kommer med antibiotika-skiten däremellan så han vågar inte riktigt lita på vad det är jag ska ge honom.. 🙄 🙈

Första veterinären ville också att jag skulle spraya såren med Vetramil, som luktar exakt som metacam, vilket såklart ledde till att kissen blev ÄNNU mer intresserad av att slicka på svansen. Inte så lyckat! :down:😅

Jahapp... blev kontaktad av hon jag köpte min lilla terrorist av.. hon hade en liten sötnos kvar i denna kull.. erbjöd mig köpa för kostnaden av chip å vaccination.. 😳 så får man ju inte göra.. hon skickade ju kort oxå. 😍
Oh noes :nailbiting:
Ser ut som en fälla :cautious: En fälla till att bli en katt tant alltså :angel::love:

Nu är det snart dags för min lillbus :Datt flytta hem rättare sagt nästa torsdag eller fredag lutar det åt :love:
Även om jag ju har Sune och haft Lucifer. Så funderar jag på om det är ngt särkilt jag ska komma ihåg, var ju näsan 10 år sen jag hade kattunge sist.
Han får med sig mat och snuttefilt, ngn leksak. Jag kommer bunkra extra med den maten han äter där.
Han går på ever clean vilket jag redan använder här hemma. Köpt ny stor låda, och har små extra lådor att ta fram.
Ska bygga ett kartonghus där Sune inte kommer in, så får Nicke ha fri tillgång till sin mat där inne när jag inte har koll 100 på dem.
Husapotek finns med fortiflora och diarsyl och sårtvätt mm.

Sen är ju min tanke att bara släppa honom här hemma och se hur de beter sig. Först om det blir problem begränsa dem. Har glasdörr till tv-rummet så de isf kan se varandra. Sune är en väldigt snällt katt och jag har aldrig hört honom fräsa inte ens mot utekatterna som fräser rejält. Han smyger bara snällt förbi.

Åh ska bli så spännande :)
Enda är att jag går runt med nån sorts ambivalenta känslor om att jag ersätter Lucifer men det gör jag ju inte. Han kommer alltid alltid alltid ta sin egna plats l mitt hjärta och han tar stor plats, ingen kan bli som honom. Men Nicke kanske kan fylla lite av tomrummet. :heart

Här var han för några veckor sedan.
12799B0C-9038-45B6-8C16-A48793FE607A.webp

Nu är det snart dags för min lillbus :Datt flytta hem rättare sagt nästa torsdag eller fredag lutar det åt :love:
Även om jag ju har Sune och haft Lucifer. Så funderar jag på om det är ngt särkilt jag ska komma ihåg, var ju näsan 10 år sen jag hade kattunge sist.
Han får med sig mat och snuttefilt, ngn leksak. Jag kommer bunkra extra med den maten han äter där.
Han går på ever clean vilket jag redan använder här hemma. Köpt ny stor låda, och har små extra lådor att ta fram.
Ska bygga ett kartonghus där Sune inte kommer in, så får Nicke ha fri tillgång till sin mat där inne när jag inte har koll 100 på dem.
Husapotek finns med fortiflora och diarsyl och sårtvätt mm.

Sen är ju min tanke att bara släppa honom här hemma och se hur de beter sig. Först om det blir problem begränsa dem. Har glasdörr till tv-rummet så de isf kan se varandra. Sune är en väldigt snällt katt och jag har aldrig hört honom fräsa inte ens mot utekatterna som fräser rejält. Han smyger bara snällt förbi.

Åh ska bli så spännande :)
Enda är att jag går runt med nån sorts ambivalenta känslor om att jag ersätter Lucifer men det gör jag ju inte. Han kommer alltid alltid alltid ta sin egna plats l mitt hjärta och han tar stor plats, ingen kan bli som honom. Men Nicke kanske kan fylla lite av tomrummet. :heart

Här var han för några veckor sedan.
Visa bifogad fil 91462
Men så söt!
Det är ju en kul period med kattunge- men se till att ha sovit en hel del innan. Om man får en som ska racea runt på nätterna...:D

• Hjärta
Reactions: kma
Där var Isis ett A-barn, hon sov (bredvid eller på mig) i sängen hela nätterna :love:

Där har jag också haft tur. Alla katter sover på nätterna 😍
Prada lägger sig med oss, Paisley och Kantarell brukar dra ett race då innan de kommer in i sovrummet och lägger sig. Sen är de uppe på nätterna, äter, går på låda osv men för inget oväsen 😍
Paislingo har även slutat bita sambon på nätterna för att bli klappad 😁
Inte för att det drabbat mig men ibland kan man ju vara glad för någon annan också 🙄😁

Men så söt!
Det är ju en kul period med kattunge- men se till att ha sovit en hel del innan. Om man får en som ska racea runt på nätterna...:D
Hihi
Sune, 10 år på fredag, är uppe i princip hela nätterna även om det inte är tokrace så är det trampande och jamande i sängen. Sömn får bli hmm när jag inte har katter alls längre :D
Jag har nån förhoppning av att de kanske kan roa varandra på nätterna.

Kyra ställer sig på mig och mjölktrampar med klorna ute om hon är hungrig på natten.
Jag brukar försöka låta bli att gå upp hahah.
Jag har fallit för längesen, går snällt upp om han vill ha mat. Ibland öppnar jag även dörren till trapphuset om han står där å jamar. Vissa gånger räcker det att klappa och gosa så lägger han sig på kudden :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 130
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
556
Senast: startpompe
·
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
972
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
996
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Skottlossning på skola
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur