Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså Freja är lite korkad. Hon gick ut genom den öppna balkongdörren (som för övrigt varit öppen i flera dygn, så inget nytt) och börjar frenetiskt krafsa på fönstret 1,5 meter bort för att hon ser mig genom det. Ögonen är uppspärrade och hon jamar förtvivlat. Ropar jag på henne fattar hon ingenting. När jag gick ut och hämtade henne slutade hon bry sig 😂
Typisk katt. :grin:

Jag har inte problem med att halsdelen åker upp, däremot kan magdelen åka ned lite väl mycket men det tänker jag blir bättre med en längre rem över ryggen.
Jag vill mest att den ska vara supersmidig att ta av och på, det var därför jag gärna ville att ponti-selen skulle funka. :)

Jag tar funderingen till den här tråden... jag vet inte om du såg det men selen jag har går att öppna både i halsremmen och magremmen? Dvs det är alls krångligt att få på den. När den väl är inpassad lägger du sas på den på ryggen på katten och knäpper bara ihop spännena. Den finns på Arken Zoo om du vill jag ska skicka en (har AZ både i Falun och Borlänge).

• Hjärta
Reactions: Sel
Jag tar funderingen till den här tråden... jag vet inte om du såg det men selen jag har går att öppna både i halsremmen och magremmen? Dvs det är alls krångligt att få på den. När den väl är inpassad lägger du sas på den på ryggen på katten och knäpper bara ihop spännena. Den finns på Arken Zoo om du vill jag ska skicka en (har AZ både i Falun och Borlänge).
Det var mer den extra remmen under magen jag reagerade på, att man måste pula in ena frambenet där... fast med tre-ponti måste jag ju i och för sig lyfta in båda frambenen. :D
Villket jättesnällt erbjudande :heart men det ska nog inte behövas. Mor och far ska skicka över ett paket inom kort och jag kan alltid be dem kila förbi och köpa en på AZ om jag bestämmer mig!
Måste nog köpa ett måttband för att få rätt storlek först i så fall, jag tror det blir svårt med tumstocken! 😅

Det var mer den extra remmen under magen jag reagerade på, att man måste pula in ena frambenet där... fast med tre-ponti måste jag ju i och för sig lyfta in båda frambenen. :D
Villket jättesnällt erbjudande :heart men det ska nog inte behövas. Mor och far ska skicka över ett paket inom kort och jag kan alltid be dem kila förbi och köpa en på AZ om jag bestämmer mig!
Måste nog köpa ett måttband för att få rätt storlek först i så fall, jag tror det blir svårt med tumstocken! 😅

Jag gissar på S, den funkar med nöd och näppe på Isis fortfarande (jag har gjort extra hål). När hon var yngre satt den helt perfekt med befintliga hål (storleken regleras med hålspänne, sedan är det två snabbspännen för av och på).

Alltså Freja är lite korkad. Hon gick ut genom den öppna balkongdörren (som för övrigt varit öppen i flera dygn, så inget nytt) och börjar frenetiskt krafsa på fönstret 1,5 meter bort för att hon ser mig genom det. Ögonen är uppspärrade och hon jamar förtvivlat. Ropar jag på henne fattar hon ingenting. När jag gick ut och hämtade henne slutade hon bry sig 😂
Släkt med min Chloe kanske? Som satte sig vid det stängda vädringsfönstret och ville in. Hon kan se ledsen ut, vill jag lova! 40 cm från det fönstret, stod altandörren på vid gavel. Ibland undrar man.
Påminner om Alice när vi häromdagen satt ute på uteplatsen, vi har två dörrar ut dit och använder vanligen den ena dörren. Men häromdagen så använde jag den andra, och efter en stund så gick Alice ut via den vägen också.
Det glömdes dock bort fort och hon ville gå in den vanliga vägen, fick gå till den andra och ropa på henne. Hon kom i rusande fart och sprang in 😅

Megara har delvis ändrat beteende. Hon brukade aldrig spinna eller mjölktrampa, förutom möjligen när hon var riktigt hungrig. Nu har hon börjat göra båda ofta, vilket inte alltid är helt mysigt när hon sticker sina mycket vassa klor i mig :grin:

Har någon annan en katt som ändrat beteende?

Vi kämpar på här hemma med älsklingen som blivit biten i svansen...började vätska sig härom dagen, han kommer åt att slicka trots större tratt och vi får inte göra rent då han har så ont. 🥵

Fick ny akuttid samma dag och de sövde honom igen och gjorde rent, samt skrev ut antibiotika. Så skönt! MEN! Mår fruktansvärt dåligt av att tvinga i honom det. Tänkte att 5 dagar går ju ändå fort, men sen visade det sig att han ska ha 2 gånger per dag. Så precis när han börjar lita på oss igen så är det dags för nästa dos..😭 Mest ledsen är han dock över att inte få gå ut, han ser så jäkla deppig och eländig ut. Känner mig elakast i hela världen när han blänger på mig. 💔

Vi kämpar på här hemma med älsklingen som blivit biten i svansen...började vätska sig härom dagen, han kommer åt att slicka trots större tratt och vi får inte göra rent då han har så ont. 🥵

Fick ny akuttid samma dag och de sövde honom igen och gjorde rent, samt skrev ut antibiotika. Så skönt! MEN! Mår fruktansvärt dåligt av att tvinga i honom det. Tänkte att 5 dagar går ju ändå fort, men sen visade det sig att han ska ha 2 gånger per dag. Så precis när han börjar lita på oss igen så är det dags för nästa dos..😭 Mest ledsen är han dock över att inte få gå ut, han ser så jäkla deppig och eländig ut. Känner mig elakast i hela världen när han blänger på mig. 💔
Stackars kisse :( Hoppas det läker bra nu med antibiotikan. Inte kul när man känner sig elak och tvingar i tabletter.:heart

Megara har delvis ändrat beteende. Hon brukade aldrig spinna eller mjölktrampa, förutom möjligen när hon var riktigt hungrig. Nu har hon börjat göra båda ofta, vilket inte alltid är helt mysigt när hon sticker sina mycket vassa klor i mig :grin:

Har någon annan en katt som ändrat beteende?
Lucifer mjöllktrampade sällan som yngre kom liter mer och mer från 10 års ålder kanske. Spann gjorde han däremot alltid och ville ha en tass tryckt mot hakan när man bar runt honom.

Hur gammal är Megara nu?

Lucifer mjöllktrampade sällan som yngre kom liter mer och mer från 10 års ålder kanske. Spann gjorde han däremot alltid och ville ha en tass tryckt mot hakan när man bar runt honom.

Hur gammal är Megara nu?

Hon fyller fem år om två dagar :up: Nikita var en extrem klisterkatt som krävde att få hänga på mig jämt och som jag kunde bära runt på hur länge som helst. Megara är en kroppskontaktkatt som alltid ska vara där jag är men avskyr att bli fasthållen på något sätt. Går jag från datorn till soffan kommer hon vandrande och knökar ner sig i knävecket eller mellan benen. Går jag till sängen följer hon också efter och kryper under täcket - nu bor jag i en tvåa så det är inte många steg. När jag bodde i Bollnäs och gick från sängen till datorn, ett avstånd på mindre än en meter flyttade hon sig från sängen till kattsängen bredvid datorn.

Åh dessa underbara burmor 😻

Stackars kisse :( Hoppas det läker bra nu med antibiotikan. Inte kul när man känner sig elak och tvingar i tabletter.:heart
Ja det är så jäkla synd om honom. Tack! :heart Det är pasta, tänkte att det skulle vara lättare än tabletter men det vette sjutton alltså. Sambon får tvångshålla honom i handduk och jag spruta in i munnen och ibland får jag inte in allt direkt så det blir en kamp typ. Stackars liten...😭💔

Hon fyller fem år om två dagar :up: Nikita var en extrem klisterkatt som krävde att få hänga på mig jämt och som jag kunde bära runt på hur länge som helst. Megara är en kroppskontaktkatt som alltid ska vara där jag är men avskyr att bli fasthållen på något sätt. Går jag från datorn till soffan kommer hon vandrande och knökar ner sig i knävecket eller mellan benen. Går jag till sängen följer hon också efter och kryper under täcket - nu bor jag i en tvåa så det är inte många steg. När jag bodde i Bollnäs och gick från sängen till datorn, ett avstånd på mindre än en meter flyttade hon sig från sängen till kattsängen bredvid datorn.

Åh dessa underbara burmor 😻
:love: Rena Ungdomen fortfarande då ju. Extra dreamies på födelsedagen:d

Ja de är verkligen underbara, speciella och mysiga. Sune tycker inte heller om att bli runtburen. Ligger gärna i knäet och ibland är det NU inte sen som gäller. Men han sover gärna i sina olika sängar. Lucifer var mycket mer klistermärke, han ville va på en hela tiden och bli klappad, kliad, gärna runtburen som en bebis. Sov mellan benen eller på min kudde, eller snarare min kind.
Det jag saknar mest är när jag ska sova och när man kom hem och Lucifer flög upp på bröstet skulle bli fångad och satt å boffade, spann och grymtade som en gris😁
Eller när man vaknade på natten av att han låg å tvättade mitt ansikte, uppskattade det inte alltid då, men saknar nu.

De har sina egenheter och de gör dem så härliga. Ska bli så spännande att se hur Nicke blir här hemma. Hos uppfödaren var han både nyfiken, busig och kelig, sov i min famn när jag var där.

Ja det är så jäkla synd om honom. Tack! :heart Det är pasta, tänkte att det skulle vara lättare än tabletter men det vette sjutton alltså. Sambon får tvångshålla honom i handduk och jag spruta in i munnen och ibland får jag inte in allt direkt så det blir en kamp typ. Stackars liten...😭💔

Tabletter är enklare, särskilt om man använder en tablettingivare. Annars brukar jag ta ett stadigt tag i nackskinnet, snabbt stoppa in tabletten och stryka längs med strupen tills jag är säker på att tabletten gått ner.

Nä vad jobbigt, den smakar väl tokäckligt. Vet hur det är att tvinga i medicin här funkar tabletter alltid hyfsat lätt, äcklig pasta svårare. Hemsk känner man sig.
:heart

kan va värt att prova, Lucifer blev tokig om man gjorde så, och strejkade länge och väl efteråt tillslut fick jag ofta tvätta bort för han vägrade tvätta sig.
Det blev samma här tyvärr..han slickade där kanske max 10 gånger på 1 timme. Tvättade allt annat förutom där..sprang mest runt och skakade på sig..:grin: Men nu har vi testat det och är halvvägs! 5 gånger kvar med tvång..:sorry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 128
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
556
Senast: startpompe
·
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
972
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
996
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur