Tack till både @MissFideli och @kma för er input, jag tar med mig all sådan i bakhuvudet för fortsättningen ![Red heart :heart: ❤️](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/2764.png)
![Red heart :heart: ❤️](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/2764.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inget snöre ännu!har snöret kommit ut?
Men liten då! Har en lejontofs nu, det blir säkert bra.Min älskade katt!Kom in idag med slokande och öm svans..Fick åka 15 mil enkel väg då alla kliniker närmare hade fullt..befarade fraktur men som tur var inte, men blivit biten av annan katt.
Så nu ligger vi här på köksgolvet han och jag. Tratt på och får inte gå ut förrän det är helt läkt och rakad på sin annars fluffiga och fina svans, men den är iallafall kvar. Kommer bli riktigt tufft detta för oss alla. Och jag är hemma med bebis på 3 månader också. Måtte detta läka fort!
Visa bifogad fil 91055
Naw stackars kisseMin älskade katt!Kom in idag med slokande och öm svans..Fick åka 15 mil enkel väg då alla kliniker närmare hade fullt..befarade fraktur men som tur var inte, men blivit biten av annan katt.
Så nu ligger vi här på köksgolvet han och jag. Tratt på och får inte gå ut förrän det är helt läkt och rakad på sin annars fluffiga och fina svans, men den är iallafall kvar. Kommer bli riktigt tufft detta för oss alla. Och jag är hemma med bebis på 3 månader också. Måtte detta läka fort!
Visa bifogad fil 91055
Verkligen, var helt inställd på det så det var ju en lättnad. Tack, det hoppas jag med!Naw stackars kissevad skönt det inte fraktur i alla fall. Hoppas läkningen går bra.
@MissFideliTack till både @MissFideli och @kma för er input, jag tar med mig all sådan i bakhuvudet för fortsättningen![]()
Intressant, toppen att veta det@MissFideli
Veterinären som @Liten går till har rätt. Det har gjorts flera studier på CKD och Metacam, och den senaste jag läste som bara var 1-2 år gammal jämförde både Metacam och Onsior vid CKD och ingen av medicinerna var ”bättre”/”sämre” än den andra vid just det tillståndet. Så jag hade fortsatt med Metacam om det fungerar bra för katten, men försökt dra ned på dosen till lägsta effektiva.
@MissFideli
Veterinären som @Liten går till har rätt. Det har gjorts flera studier på CKD och Metacam, och den senaste jag läste som bara var 1-2 år gammal jämförde både Metacam och Onsior vid CKD och ingen av medicinerna var ”bättre”/”sämre” än den andra vid just det tillståndet. Så jag hade fortsatt med Metacam om det fungerar bra för katten, men försökt dra ned på dosen till lägsta effektiva.
Om dina katter behöver få ha mat där ute, så skulle jag satt in en kattlucka med chip. Är ju svårt att veta hur mycket dina katter äter om grannens katt snor. Och så skulle jag inte velat ha grannens katt i farstun över huvud taget.Jag matar visst grannens katt. Jag brukar ställa ut mat i farstun till den katt som är ute för tillfället och inte har ätit upp inne. Idag när jag öppnade ytterdörren så rasslade det till i farstuns kattlucka och svansen på grannens katt skymtade.
Fan, vad jobbigt det här blev då. Jag måste antingen skaffa en kattlucka som öppnar för chip eller låta mina katter vara utan mat om de går ut utan att ha ätit upp. Eller hålla mina katter inomhus. Det blir ju trist om jag måste ha dem inomhus både när jag jobbar och på natten.
Såg för övrigt grannens katt jaga min lillkatt nyss. Min lillkatt är en tuffing så det hade jag inte räknat med.
Vet inte hur svårt det är att byta kattlucka på farstudörren. Den nya luckan har kanske inte samma form som det hål jag sågat upp. Kanske sätter jag luckan med chip i ytterdörren i stället och har maten inomhus.Om dina katter behöver få ha mat där ute, så skulle jag satt in en kattlucka med chip. Är ju svårt att veta hur mycket dina katter äter om grannens katt snor. Och så skulle jag inte velat ha grannens katt i farstun över huvud taget.
Vet inte hur svårt det är att byta kattlucka på farstudörren. Den nya luckan har kanske inte samma form som det hål jag sågat upp. Kanske sätter jag luckan med chip i ytterdörren i stället och har maten inomhus.
Ett annat alternativ är att köpa matskålar som bara öppnar för rätt chip. Mina katter snor ju mat för varandra nu.
Ja, jag vet att de är dyra. Men bra.Jag har precis köpt sånna till mina. De är ju inte billiga direkt, men så smidigt!!Visa bifogad fil 91110
Alltså Freja är lite korkad. Hon gick ut genom den öppna balkongdörren (som för övrigt varit öppen i flera dygn, så inget nytt) och börjar frenetiskt krafsa på fönstret 1,5 meter bort för att hon ser mig genom det. Ögonen är uppspärrade och hon jamar förtvivlat. Ropar jag på henne fattar hon ingenting. När jag gick ut och hämtade henne slutade hon bry sig![]()