Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kom tre män idag för att göra en snabb besiktning av kök och badrum. Älva ville inte ha något med dem att göra, men Juno blev överlycklig över besök och ville mer än gärna kika in vad de höll på med. Ett riktigt litet charmtroll är hon. :D
(Jag höll henne i famnen när de skulle stiga in för att Juno inte skulle smita ut i trapphuset. Alla tre männen passade på att klia Juno bakom örat. :laugh:)

Det kom tre män idag för att göra en snabb besiktning av kök och badrum. Älva ville inte ha något med dem att göra, men Juno blev överlycklig över besök och ville mer än gärna kika in vad de höll på med. Ett riktigt litet charmtroll är hon. :D
(Jag höll henne i famnen när de skulle stiga in för att Juno inte skulle smita ut i trapphuset. Alla tre männen passade på att klia Juno bakom örat. :laugh:)
Jag önskar att jag någon gång kunde få uppleva att äga en sådan social katt 🥰
Inte roligt när ens katt vill gömma sig varje gång för man tänker ju bara på hur de upplever det 🥺

Titta vilka fina jag vann i ett lotteri :love:
IMG_20220512_162301.webp

Lite synd att det bara är två, får väl se om jag köper en till.

Jag önskar att jag någon gång kunde få uppleva att äga en sådan social katt 🥰
Inte roligt när ens katt vill gömma sig varje gång för man tänker ju bara på hur de upplever det 🥺

Prada var jätterädd för folk i två år, gömde sig under soffan direkt när det kom någon.
Så någon månad efter att vi flyttat till vår gemensamma lägenhet kom sambons bror på besök, lång, stor och med enormt skägg. Var beredd på att Prada skulle bli livrädd men det blev tvärtom. Hon blev helt kär i honom, gosade in sig i skägget, ville bli klappad och spann konstant.
Efter det så släppte det, nu är hon den som kommer springande till dörren, klättrar på folk och vill ha uppmärksamhet 😍
Paisley och Kantarell gillar folk på ett lite mer bråkigt vis 🙄
De vill bita i tår, jaga snoddar i tröjor osv 😂

Prada var jätterädd för folk i två år, gömde sig under soffan direkt när det kom någon.
Så någon månad efter att vi flyttat till vår gemensamma lägenhet kom sambons bror på besök, lång, stor och med enormt skägg. Var beredd på att Prada skulle bli livrädd men det blev tvärtom. Hon blev helt kär i honom, gosade in sig i skägget, ville bli klappad och spann konstant.
Efter det så släppte det, nu är hon den som kommer springande till dörren, klättrar på folk och vill ha uppmärksamhet 😍
Paisley och Kantarell gillar folk på ett lite mer bråkigt vis 🙄
De vill bita i tår, jaga snoddar i tröjor osv 😂
Aww, Alice blir dock 9 år i sommar - har inte något större hopp om något sådant :rofl:
Jag är dock jätteglad att hon blivit mera accepterande av min brors familj, numera kan hon t.o.m bli klappad av dem :love:

Mycket fina katter men lite för aktiva för min smak, min nivå ligger på ragdolls :D
Visst är Kyra aktiv men inte överaktiv
Idag hade hon bara vält sopkvasten, en papperspåse låg på ett annat ställe och lagt mattorna i en fin hög medan jag var på jobbet.
Helt ok
Det är en himla fart på henne men hon ligger gärna och myser på soffan och i sängen
Nu ligger hon bredvid mig i sängen och spinner.

En av de roliga sakerna med att ha flera katter är att se skillnaderna mellan dem. Freja dricker bara ur skål medan Iza bara dricker ur fontänen. Freja ska dessutom krafsa på skålen innan. Freja är framme på direkten om det kommer besök medan Iza inte bryr sig. Freja är inte mycket för ögonkontakt medan Iza verkligen tittar på en. Inte bara ett förbisvepande utan verkligen ser en i ansiktet/ögonen flera ögonblick. En av mammas katter skyr ögonkontakt som elden och vänder i stort sett bort hela kroppen 😅

Ni som har fler, vilka är de största skillnaderna ni ser?

Hej på er goa kattägare, har i princip sträckläst igenom alla Kattsnacktrrådar från den första och nu hamnat här :) är så kul att läsa om era busar och följa hur de mår.

Själv är jag burmaägd :love: skaffade min första, Lucifer (brun) 2008 tyvärr dog han i cancer för 3 månader sen. Tror aldrig det kommer finns en katt som är som han, så speciell och burmig, han var allt. Kvar har jag Sune (röd) en kelgris och om 3 veckor kommer Nicke (lila). Och jag bara hoppas att Sune ska acceptera Nicke så jag återigen får han en härlig liten burmahög hör hemma.:love:

Hej på er goa kattägare, har i princip sträckläst igenom alla Kattsnacktrrådar från den första och nu hamnat här :) är så kul att läsa om era busar och följa hur de mår.

Själv är jag burmaägd :love: skaffade min första, Lucifer (brun) 2008 tyvärr dog han i cancer för 3 månader sen. Tror aldrig det kommer finns en katt som är som han, så speciell och burmig, han var allt. Kvar har jag Sune (röd) en kelgris och om 3 veckor kommer Nicke (lila). Och jag bara hoppas att Sune ska acceptera Nicke så jag återigen får han en härlig liten burmahög hör hemma.:love:

En gång burmaägd, alltid burmaägd 😻 med emfas på ägd! De är verkligen världens underbaraste katter. Det brukar inte vara problem med att introducera burmor till varandra, de flesta burmor kräver ju kattkompisar, helst andra burmor. De kan vara lite rasistiska ibland med kattkompisar som inte vill ligga hög eller leka lika mycket och intensivt, för det görs det ändå!

Jag kampanjar hårt här på Katt för fler burmor åt folket! *Host* möjligtvis är Megara dock inte alltid den bästa reklamen för vissa prospektiva kattslavar ;) Hon är den mest underbara katten i världen och extremt burmig men har också extremt mycket integritet och en hel del... attityd.

En gång burmaägd, alltid burmaägd 😻 med emfas på ägd! De är verkligen världens underbaraste katter. Det brukar inte vara problem med att introducera burmor till varandra, de flesta burmor kräver ju kattkompisar, helst andra burmor. De kan vara lite rasistiska ibland med kattkompisar som inte vill ligga hög eller leka lika mycket och intensivt, för det görs det ändå!

Jag kampanjar hårt här på Katt för fler burmor åt folket! *Host* möjligtvis är Megara dock inte alltid den bästa reklamen för vissa prospektiva kattslavar ;) Hon är den mest underbara katten i världen och extremt burmig men har också extremt mycket integritet och en hel del... attityd.
Japp 😻
Lucifer var drygt 4 år när Sune kom hem och det var inte ett enda fräs eller morr, lite nafsande i bakhasorna bara, sen efter nått dygn låg de å sov tillsammans. Så Sune har egentligen bara varit ensam katt sen 15 feb i år då Lucifer somnade in. tror han får lite nystart med ny kattunge kompis att leka med, även om han är 10 år så var han tills Lucifer försvann väldigt lekfull.

hihi både gnagaren Megara och fina lilla Nikita :heart har jag fastnat för extra medan jag läst. Har aldrig haft annan kattras, träffat en del. Men nä kommer alltid behöva finnas minst en helst två burmor hos mig.
Lucifer hade mycket integritet, men de flesta kunde vinna hans hjärta, även djurskötaren på Albano när han var inlagd två dygn, han hade fått gå lös i kattrummet och ville hela tiden sitta i famnen, för han trivs inte instängd i en liten bur trots han var riktigt dålig. Han pratade en hel del oxå 😹hon sa när jag hämtade att hon inte ville lämna honom ifrån sig för han var den mest speciella och mysiga katt hon nånsin träffat. saknaden och tomheten är fortfarande enorm.

Har en katthemskatt som vill krypa in under främmande folks skinn - även veterinärens :D Han är helt makalös, spinner och kör sin skallerormssvans bara genom ögonkontakt :D
Jag har tänkt att om jag vill ha en gosig katt så är det till något katthem jag ska vända mig till! 🥰

• Gilla
Reactions: kma
Jag är en katastroftänkare.
Katten lyckades ta ett elastiskt snöre mitt framför ögonen på mig och svalde det!
Det är ett snöre som är knutet som ett halsband - är ett sånt där godishalsband som var uppätet.
Nu är jag super orolig och är rädd att det ska fastna :(
Sånt skit!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 128
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
556
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
972
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
996
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka