Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Paisley vill gärna ha huvudkudde när hon sover 😁
IMG_20220428_130440.webp

Halleluja! Jag kan klappa Jon utan att det slår gnistor! 🥳 Köpte ju en luftfuktare idag, främst för att jag trillat dit i orkidéträsket igen, men jag tänkte ju att det är bra att ha en för min och hans skull också. Jag har knappt kunna klappa honom för luften varit så torr och han blir så statisk. Har gjort ont på oss båda och det är inte alls kul.

Har haft igång luftfuktaren i typ en timme hittills och det är så trevligt att kunna kela med honom utan att vi får ont. :love: Helt klart värt pengarna.

Med värmens intåg så öppnas också dörren ut på balkongen. Och i och med detta så har även balkongkatten gjort sin entré.

Balkongkatten är någons utekatt som tycker att den skall bo på min balkong. Det tycker inte jag. Den har till och med brutit sig in genom kattnätet (som jag satt upp för att hålla min(a) katt(er) inne.

Hittils har balkongkatten hålt sig på utsidan, men stackars lilla T... Det var ju gammelkatten (som jag fick ta bort i vintras) som var den modige och den som försvarade reviret. T.... Not so much. Hon kommer in med jämna mellanrum och är helt förtvivlad för det sitter ett främmande äckel och tittar på henne!!! Svansen 5ggr så tjock som normalt, och pälsen på ryggen står rakt upp.

Stackar lilla fegisen.

Vi har hittat kattgodis som både katt och hund gillar! Jag har försökt med allehanda torrvarianter förut men de har ratats allihop, även dreamis. Han äter bevisligen hellre ärtor! :D
Mjau Gottebitar gick hem med fem stjärnor däremot, hos båda lurvarna! Så himla lagom stora bitar för belöningsgodis också! Vi har bara rovat nöt än så länge men har även en påse fisk. :)

Varje natt när jag kommer hem efter mitt kvällsskift kommer Prada springandes genom hallen och möter mig 😍
Matte är hemma, nu är allt som det ska! Även om hon inte är någon goskatt, även om det händer ibland så är hon väldigt mån om alla. Hon skulle aldrig nedlåta sig att sova med varken Paisley eller Kantarell, Ruben däremot kan hon lägga sig hos och mjölktrampa på, till hans stora förtret 😂
Men hon håller ofta ett vakande öga över småkatterna och passar på dem ❤️
Prada, vår egen lilla matriark 😻

Paisley brukar komma vinglandes ut ur sovrummet efter en stund, ser helt förstörd ut innan hon kollapsar på golvet, det är mitt i natten, vad är det frågan om 😴
Sist kommer Kantarell, lika glad som alltid, halloj, vad händer här ute 😺
Ruben ger blanka fan i vad som händer, han sover, punkt slut 😑

Varje natt när jag kommer hem efter mitt kvällsskift kommer Prada springandes genom hallen och möter mig 😍
Matte är hemma, nu är allt som det ska! Även om hon inte är någon goskatt, även om det händer ibland så är hon väldigt mån om alla. Hon skulle aldrig nedlåta sig att sova med varken Paisley eller Kantarell, Ruben däremot kan hon lägga sig hos och mjölktrampa på, till hans stora förtret 😂
Men hon håller ofta ett vakande öga över småkatterna och passar på dem ❤️
Prada, vår egen lilla matriark 😻

Paisley brukar komma vinglandes ut ur sovrummet efter en stund, ser helt förstörd ut innan hon kollapsar på golvet, det är mitt i natten, vad är det frågan om 😴
Sist kommer Kantarell, lika glad som alltid, halloj, vad händer här ute 😺
Ruben ger blanka fan i vad som händer, han sover, punkt slut 😑
Haha, jag gick precis ut för att vattna plantorna jag planterade tidigare, och stängde dörren bakom mig eftersom det är mörkt ute och jag inte vill ha någon kisse i trädgården när jag inte ser.
Han satt bakom dörren och skrek som ett spädbarn med stortån i kläm tills jag kom in igen! :o😂 Det är kärlek. Tur jag har snälla grannar. :angel:

Mvh Midnattspysslaren.

Haha, jag gick precis ut för att vattna plantorna jag planterade tidigare, och stängde dörren bakom mig eftersom det är mörkt ute och jag inte vill ha någon kisse i trädgården när jag inte ser.
Han satt bakom dörren och skrek som ett spädbarn med stortån i kläm tills jag kom in igen! :o😂 Det är kärlek. Tur jag har snälla grannar. :angel:

Mvh Midnattspysslaren.
När jag hade båda mina som jamade rätt vad det var (Pelle, siamesen, hade pippi på att tala om att han skulle på lådan...) så var jag orolig att grannarna skulle ringa polisen och rapportera att någon misshandlade spädbarn i min lägenhet. :nailbiting:

Jag försöker komma upp tidigare på mornarna nu och Jon älskar det eftersom; matte upp tidigare = mat tidigare. Hans lurviga lilla hjärna verkar inte riktigt förstå att det innebär att han får ALL mat tidigare, så efter sista måltiden kommer det inget mer, oavsett hur mycket han tigger. :rofl: Men söt är han när han försöker. :heart

Nu har jag hunnit testa den andra långlinan - en ultralätt spårlina från Trixie i en ytterst intensiv cerise färg (kanske är det den @Sel har också?) - och den fungerade himla, himla bra, måste jag säga. :love: Juno verkar gilla den också. I ett flexikoppel så blir det ju alltid lite motstånd så länge man inte "låser" linan och låter den hänga löst. Nu kan hon trava på med en slak lina som inte stör (ja, så länge matte inte säger stopp, så klart). Bra inköp!

Många här matar sina katter med Latz? Funderar på att köpa det istället för Sheba, det är egentligen inte särskilt bra näringsmässigt men däremot bra när Megara äter sina frön. Latz verkar bättre och smakar tydligen lika bra?

Åh så kul det var med utställning igår 😻 lilla fröken är ju bara 6mån så var mest miljöträning. Dom vuxna tjejerna har kull och hanen skulle vantrivas på utställning så han får slippa.
Hon skötte sig bra 😻 supercool i buren. Lite sprattel på domarbordet men det är ju inget konstigt för en 6mån bengaltjej 😅 domaren gillade henne och vi var på vippen att bli nominerade, hon stod och funderade läänge innan hon till slut valde en annan.
Nu vill jag anmäla till Karlstad. Skulle vilja åka med två men finns risk att jag kommer få förhinder då det blir mitt i höskördar-tiden 😒 en anmälningsavgift kan jag riskera att förlora men två blir lite väl mycket...💸
221183.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 128
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
553
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
972
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
996
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Jag kunde köpa en hund
  • Uppdateringstråd 31