Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon är så fin så
Men jag har lite svårt att knäppa bra kort då hon gärna är på en och inte bredvid haha
Men ska försöka få till mer kort.
Hon kelar och är med överallt
Vet inte hur många gånger jag har hållit på att snubbla över henne 🤣🤣
Jag ser fram emot bilder på henne. Hon är så fin det lilla jag har sett av henne. :love:

Ja 😁
Paisley är höjdrädd och ogillar alla typer av klösträd, Prada ogillar allt nytt av ren princip 🙄😂
Tjejer 😅
Ja, men en av tre är inte illa i alla fall. :up: Två av tre av de damer jag har haft här hemma brukade typ klättra runt på klösträden medan jag monterade ihop dem och när det var klart så invigdes de omedelbart. Den tredje damen var mer osäker, men så var hon uppvuxen i en lada och visste inte riktigt vad det var. Det var så roligt att se hur hon låtsades att klösträdet inte fanns, samtidigt som hon närmade sig det och flyttade sig uppåt i det, liggplats för liggplats. :rofl: Det var en liten dam jag hade i ca 6 månader innan jag fick inse att Jon inte ville ha henne här. Hon bor i ett perfekt hem nu med en kattkompis som gillar henne och ett par som hon har lindad runt ena tassen. ❤️

Idag kom häxkatten och skallen 🖤
IMG_20220427_132029.webp

Funderar på att sy en kattsäng/kudde till kattburen och ett överdrag till en kuddmadrass på en skobänk där Alice brukar ligga. Den går inte att tvätta nu och ja... allt ludd får väl bli extra vaddering :angel:
Hittade ett tyg till kattsängen iallafall :love:
kitty-kat--16_07299_34.jpg

Tyget till överdraget funderar jag fortfarande på. Det vita som finns nu funkar bra då luddet inte syns så mycket.. :angel:

Får bara se om symaskinen fortfarande fungerar ... Mamma hade ett litet utbrott när hon använde den sist :cautious::rofl:

Funderar på att sy en kattsäng/kudde till kattburen och ett överdrag till en kuddmadrass på en skobänk där Alice brukar ligga. Den går inte att tvätta nu och ja... allt ludd får väl bli extra vaddering :angel:
Hittade ett tyg till kattsängen iallafall :love:
kitty-kat--16_07299_34.jpg

Tyget till överdraget funderar jag fortfarande på. Det vita som finns nu funkar bra då luddet inte syns så mycket.. :angel:

Får bara se om symaskinen fortfarande fungerar ... Mamma hade ett litet utbrott när hon använde den sist :cautious::rofl:
Det tyget sydde jag en väska i för ett par år sen. Jättefint tyg! Borde köpa på mig lite mer tror jag minsann.

Jag har också införskaffat ett par 15 meter långa linor i ett försök att ge Juno en chans att få sträcka lite på benen när vi är ute. Hon älskar att plötsligt ta sats mot ett träd och springa jättejättefort, och då räcker inte en långsam matte och ett 8 meter långt flexikoppel... Jag har valt modeller som ska passa även hundar i XS-storlek så att hon ska kunna röra sig så fritt i obesvärat som möjligt. Nu ska jag bara lära mig hur man gör för att det inte ska trassla... :p Jag har bara hunnit testa det ena kopplet en snabbis, sedan blev jag lite sjuk... Men imorgon ska vi förhoppningsvis kunna testa det andra också!

Jag har också införskaffat ett par 15 meter långa linor i ett försök att ge Juno en chans att få sträcka lite på benen när vi är ute. Hon älskar att plötsligt ta sats mot ett träd och springa jättejättefort, och då räcker inte en långsam matte och ett 8 meter långt flexikoppel... Jag har valt modeller som ska passa även hundar i XS-storlek så att hon ska kunna röra sig så fritt i obesvärat som möjligt. Nu ska jag bara lära mig hur man gör för att det inte ska trassla... :p Jag har bara hunnit testa det ena kopplet en snabbis, sedan blev jag lite sjuk... Men imorgon ska vi förhoppningsvis kunna testa det andra också!
Jag insåg rätt snart att flexi inte skulle funka för oss och har också en jättelätt, jättenätt långlina. Haken är nätt och lätt också, så den stör inte Kim över ryggen, jag kan fråga var föräldrarna mina hittade den om du vill? Verkligen perfekt. :)

Jag insåg rätt snart att flexi inte skulle funka för oss och har också en jättelätt, jättenätt långlina. Haken är nätt och lätt också, så den stör inte Kim över ryggen, jag kan fråga var föräldrarna mina hittade den om du vill? Verkligen perfekt. :)
Åh, det hade varit jättesnällt! :love: Det var faktiskt efter att ha sett dina videos på era promenader i skogen som jag insåg att långlina faktiskt vore något att testa.

• Gilla
Reactions: Sel
Åh, det hade varit jättesnällt! :love: Det var faktiskt efter att ha sett dina videos på era promenader i skogen som jag insåg att långlina faktiskt vore något att testa.
Mor kommer bara ihåg att de köpte den på Arken och att den inte var så dyr. 😅 De frågade förmodligen specifikt efter en mycket lätt lina med liten hake helt enkelt, eftersom jag inte lyckats hitta en här. Svea har mycket bättre djurutrustning generellt så de brukar få handla åt mig. :)

Kringlar era katter? Megara ligger antingen höna eller så är hon helt utsträckt på rygg, sidan eller magen.

Kringlar era katter? Megara ligger antingen höna eller så är hon helt utsträckt på rygg, sidan eller magen.
Jo, men det händer väl att de blir kringlor... Kanske något missformade kattkringlor... Men oftast är de låååånga katter eller så skvätter ett ben eller två åt knasiga håll. Juno älskar att hänga över saker, oavsett om det är en kant eller mina ben. Älva tenderar att ligga i mer normala ställningar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 128
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
552
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
972
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
996
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka