Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Isis har sett lite tuffsig ut men har börjat bli bättre så jag har antagit att det är fällningen som är igång.
Han har inte sett ut så i pälsen förut, vilket var varför jag var orolig även fast han betett sig som han brukar. Jag googlade på det och det kan ju verkligen bero på allt mellan himmel och jord verkar det som, vilket inte underlättar hysteriska små mattar... :cautious:

De ska ju skrapa tänder och även röntga, så jag hoppas det är fällning och inte TR (kunde tydligen bara ett symptom på TR också). Hans försäkring täcker visserligen TR, men jag ser nog hellre att han bara har tandsten. :crazy:

Älskar att läsa om denna damen. Hon verkar så väldigt speciell! Däremot så är jag väldigt glad att hon inte är min. :rofl:
:love:

Det absolut enda Jon verkar ha gemensamt med henne är när han förbytts till en vrålapa typ en halvtimme innan han ska få mat, eller när han sätter sig framför dataskärmen (också när han anser att han svälter) för då kan matte inte missa honom.

Megara är mycket katt, och inte för alla. Men hon är mitt högt älskade gos som ja skulle kunna göra vad som helst för 😻

Egentligen är hon ganska komplicerad. Allt ska ske omedelbart på hennes villkor och för hennes bekvämlighet. Görs inte detta är det helt befogat att sätta till alla medel som finns. Man kan inte vara rädd för blodvite om man bor med Megara eller extra kostnader ffa vad gäller sladdar, särskilt märkeskablar som apple och samsung är av någon anledning smaskens de luxe :d Eller jag själv då, men jag läker bättre.

Att balansera på tv är också ett självklart nöje liksom att istället för sina tre kattsängar (varav en är uppvärmd) och två klätterträd naturligtvis sova på datorn. Vilket särskilt i dessa fällningstider inte är optimalt. En favorit är att äta på kablarna när man ligger på datorn.

Megara är mycket katt, och inte för alla. Men hon är mitt högt älskade gos som ja skulle kunna göra vad som helst för 😻

Egentligen är hon ganska komplicerad. Allt ska ske omedelbart på hennes villkor och för hennes bekvämlighet. Görs inte detta är det helt befogat att sätta till alla medel som finns. Man kan inte vara rädd för blodvite om man bor med Megara eller extra kostnader ffa vad gäller sladdar, särskilt märkeskablar som apple och samsung är av någon anledning smaskens de luxe :d Eller jag själv då, men jag läker bättre.

Att balansera på tv är också ett självklart nöje liksom att istället för sina tre kattsängar (varav en är uppvärmd) och två klätterträd naturligtvis sova på datorn. Vilket särskilt i dessa fällningstider inte är optimalt. En favorit är att äta på kablarna när man ligger på datorn.
Utöver gnagandet på sladdar och dylikt påminner hon mig så mycket om shiban min! <3 En handfull och inte för alla, men så älskvärd!
Vännen jag delade lägenhet med ett år uttryckte sig kärleksfullt som så: "Det är ju en jättefin hund, så länge det är någon annans." :D

Jon gjorde något förut som han gör ibland. Han sov djupt i största klösträdet, vaknade plötsligt och började "ropa". Jag svarade (kan inte låta bli - älskar pratiga katter) och så hade vi en jätteintelligent konversation ett tag innan han kom och la sig i mitt knä. Det lustiga är att orientalhonan jag hade innan också gjorde så här. Det är som att de vaknar från djupsömn och är förvirrade, ropar (efter mig eller något annat vet jag inte) och sen kommer och lägger sig hos mig. Har inte varit med om att en katt gjort så förut och nu har jag min andra som gör det. Med orientalen så undrade jag om det var någon form av demens eller senilitet, men Jon är ju uppskattningsvis ca 6-7 år, så det känns lite väl tidigt för det? :confused:

Blir lite förbryllad som sagt var, även om det är väldigt sött.

Älva vagn (inte buren) har ganska länge haft ett hål i tyget som jag har velat laga. Idag hittade jag den här. Alltså, hur perfekt? 😍 Juno till vänster och Älva till höger.

IMG_20220329_225318.webp

Juno fick sig ett bad idag efter att jag blev lite paranoid med giftiga blommor och pollen. Inte okej, tyckte Juno! Älva satt under hela badet på toaletten och kollade på - osäker om hon var mentalt stöd till Juno, om hon inte ville bli utelämnad, eller om hon njöt av att Juno var den som fick ett bad och inte hon. :cautious:

Nu är Juno efter mångt och mycket i alla fall torr och ligger bredvid mig i soffan som vanligt, så det verkar som att allt är förlåtet. :heart

Så fin kisse :love: Det är kul att se en så gammal katt i gott skick :)

Lite skruttig och tunn är han allt men mår trotts alla sina sjukdomar (hypertyreoid, högt blodtryck och höga njurvärden) och kanske tack vare alla sina mediciner ändå ganska bra!
Han sitter med när vi äter på sin gamla vanliga plats PÅ bordet (visst får gamla katter göra precis som dom vill!?) och kräver smakbitar av husse. Är i vägen i all typ av matlagning och kelar och myser på hans egna villkor 😻

Lite skruttig och tunn är han allt men mår trotts alla sina sjukdomar (hypertyreoid, högt blodtryck och höga njurvärden) och kanske tack vare alla sina mediciner ändå ganska bra!
Han sitter med när vi äter på sin gamla vanliga plats PÅ bordet (visst får gamla katter göra precis som dom vill!?) och kräver smakbitar av husse. Är i vägen i all typ av matlagning och kelar och myser på hans egna villkor 😻

Klart kisse ska vara med på bordet :love:

Holger är en väldigt svårflörtad katt vad gäller lek. Igår släpade Mini in en pinne och lekte med under mattan inne.

Den har vi lekt med nu halva morgonen. Holger har jätte roligt. Och jag är så glad att se honom leka fullt ut. Pinnar är grejen.

Maggan är också svårflörtad när det kommer till leksaker. Försökte med Da Bird, men hon blev rädd när den ven till i luften och sprang och gömde sig under sängen.

Däremot pipande plyschmöss. Det är grejer det! Speciellt runt tre på natten, oj oj oj vad roliga de är då! :cautious:

Köpte nyss en väggsäng och två klösbrädor. Väggsängen ska upp i makens rum där oroliga Holger vistas mest och där ska vi även försöka få plats med en av klösbrädorna. Den andra ställer vi på nåt av de andra ställena han börjat markerat vid nu. Han kommer att ruinera oss :rofl:
Öh... *sneglar på alldeles för många klösmöbler i lägenheten* Det låter mycket ja... *försöker gömma klösmöbler under lakan* Jag har inte problem med att köpa för många klösmöbler/klösträd eller så. :angel:

Holger är en väldigt svårflörtad katt vad gäller lek. Igår släpade Mini in en pinne och lekte med under mattan inne.

Den har vi lekt med nu halva morgonen. Holger har jätte roligt. Och jag är så glad att se honom leka fullt ut. Pinnar är grejen.
Maggan är också svårflörtad när det kommer till leksaker. Försökte med Da Bird, men hon blev rädd när den ven till i luften och sprang och gömde sig under sängen.

Däremot pipande plyschmöss. Det är grejer det! Speciellt runt tre på natten, oj oj oj vad roliga de är då! :cautious:
Åh, jag är inte ensam om att ha en svårtlekt katt! Jag har inte hittat någon leksak än som Jon tycker är riktigt rolig att leka med. Har också en sådan där Da Bird och han var extremt intresserad, men sen tyckte han den blev otäck (han gillar inte för plötsliga rörelser). Har ett hopknutet snöre som fungerar så länge jag inte tar fram det för ofta. Annars brukar våra lekar mest gå ut på att Jon håller i ena änden av leksak och matte i andra. Matte SKA vara med och hålla eller peta på leksaken, annars är den inte rolig alls.

Det bästa sättet att aktivera honom är med hjälp av mat dock. Jag brukar kasta torrisar som han får jaga i hela lägenheten och det gillas skarpt. Han verkar helt enkelt inte vara så intresserad av "fejkbyten" utan det ska vara äkta jakt annars kan matte stoppa upp det någonstans. :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 127
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
546
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
971
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
994
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10