Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sixten ska få ett småsyskon. Jag höll på att svimma innan jag kom ihåg att mamma är 50+ och definitivt inte gravid 😂 Dom köar hos en kennel och rasen ska visst vara kärvänlig mot både mänsklig och fyrbent familj, så jag hoppas det går bra(nu när det dessutom blir en valp som han kan tukta).

Småfluffarna är aningens traumatiserade. Igår fick dom åka till min mamma på kollo för hyresvärden skulle lägga nytt golv i mitt vardagsrum. Dom har tydligen legat under hennes soffa hela dagen och inte vågat komma fram. Har varit där ett par timmar nu på kvällen och då vågade dom sig fram för uträtta sina behov, äta och t o m leka lite. Pluttarna. <3

På lördag ska Morris ut på sin första långresa, 25 mil hem till mina föräldrar.
denna gången tar vi bilen, men planen är att snabbt även vänja henne vid tåg.
Hos en kompis 4 mil bort har morrisen varit två gånger, åkt bil och tåg. Så lite har hon åkt, men ganska kort.

Suck. Maggan skyr mig fortfarande som pesten. Jag får visserligen klappa henne när hon ligger i sängen men hon kommer inte fram till mig längre. Försöker muta med godis och klia bakom örat men det går segt. Hoppas verkligen maskmedlet fick ihjäl alla maskar så vi slipper göra det igen.

Lillith är en rolig katt. Hon tycker inte om när vi nyser, hostar eller harklar.

Varje morgon går hon ut samtidigt som jag tar morgonciggen. Är det soligt blir det nio gånger av tio en jätte nysning. Jag hör precis vart hon tagit vägen då hon argt jamar en bit bort :rofl: och jag fortsätter alltid med ett förlåt Lillith, ska inte upprepas.

Är jag förkyld blir det alltså väldigt problematiskt här hemma och en massa arga jamningar.

Jag undrade just var Älva tagit vägen. Men så gick jag förbi hallen och ser bädden som jag köpte häromdagen som substitut för Älvas älskade cat cave som även Juno fått smak för.

IMG_20201104_220233.webp

Gulle-Älva! :love: :heart

Någon av er som köper kattströ på pall? Trött på att släpa hem ett paket i taget som tar slut på ett litet kick och värre kommer det ju bli 🙄 antar att det skulle spara en del pengar med

Jag köper också från zooplus, 2 säckar á 27l Greenwoods fiber klumpande (tycker inte alls det luktar och är totalt ekologiskt), det räcker i knappt tre månader för Megara. Bor i lägenhet så kan inte beställa alltför mycket. Beställer samtidigt kattmat, Bozita 48 tetror (370g) x2, räcker ungefär lika länge så jag bara behöver köpa fyra ggr om året. Dessutom bär PostNord upp de en och en halv trappa utan hiss till min dörr :D

PostNord är inte alltid så glada på mig, men via appen så har det gått smärtfritt de senaste gångerna peppar peppar, särskilt som jag kan välja när jag vill ha det utkört via dom. Sett till att min portkod står med och att de får lämna utanför om jag inte är hemma

Jag köper också från zooplus, 2 säckar á 27l Greenwoods fiber klumpande (tycker inte alls det luktar och är totalt ekologiskt), det räcker i knappt tre månader för Megara. Bor i lägenhet så kan inte beställa alltför mycket. Beställer samtidigt kattmat, Bozita 48 tetror (370g) x2, räcker ungefär lika länge så jag bara behöver köpa fyra ggr om året. Dessutom bär PostNord upp de en och en halv trappa utan hiss till min dörr :D

PostNord är inte alltid så glada på mig, men via appen så har det gått smärtfritt de senaste gångerna peppar peppar, särskilt som jag kan välja när jag vill ha det utkört via dom. Sett till att min portkod står med och att de får lämna utanför om jag inte är hemma

Väljer jag leverera även om jag inte är hemma bär de inte upp ens om jag är hemma. De bara ställer utanför porten. Har porttelefon och de skyller på det. Men de provar inte ens att trycka på porttelefonen och be mig öppna. Eller så trycker de, säger de levererat och är borta när jag kommer ner (tre trappor)

Myran glad och nöjd med en hemmavarande matte. Sover på armen, ligger i knävecket, lägger sig mellan axeln och hakan eller hoppar upp på gräddhyllan och hänger över axeln. Det senare är inte lika populärt hos mig. :meh:

Hon envisas med att vilja dricka vatten ur en mugg i badrummet eller hundarnas vatten, hennes egen porslinsskål är hon inte intresserad av ens när det är nyss upphällt. Hundarnas duger trots hunddräggel och att det stått i flera timmar. 😕

Sen jag köpte hem torrfoder för kattungar duger inte blötmaten längre, ändå tigger hon varje gång jag går ut i köket. :cautious:

Väljer jag leverera även om jag inte är hemma bär de inte upp ens om jag är hemma. De bara ställer utanför porten. Har porttelefon och de skyller på det. Men de provar inte ens att trycka på porttelefonen och be mig öppna. Eller så trycker de, säger de levererat och är borta när jag kommer ner (tre trappor)

Konstigt. Hos mig bär de upp och ställer utanför ytterdörren. De trycker på ringklockan på ytterdörren - har kodlås på porten. Om jag inte är hemma står allt utanför dörren. Antingen har jag tur eller finns i deras register som en jobbig fan :grin:

Konstigt. Hos mig bär de upp och ställer utanför ytterdörren. De trycker på ringklockan på ytterdörren - har kodlås på porten. Om jag inte är hemma står allt utanför dörren. Antingen har jag tur eller finns i deras register som en jobbig fan :grin:

Skillnaden är nog att du har portkod. Jag har porttelefon. De kommer inte in i porten om jag inte öppnar den.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
546
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
460
Senast: escodobe
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
860
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 656
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10