Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stillsam morgon här. Egentligen skulle båda Fröknar åkt iväg under skrik och skrän för ordentlig tandrens hos veterinären imorse men övergreppet blev inställt och framflyttat, så dagen är räddad. :)

Skönhetsmissen har klättrat runt i sitt träd, sprungit i sin tunnel, snattrat lite uppe i fönstret, och sedan placerat sig i en dekorativ brittkringla på överkastet. Bekvämt uppallad emot en kudde. Brunetten åt frukost, krafsade i lådan, och slocknade sedan på en stol i köket. Vi får se när de kvicknar till... jag som ska hänga hemma vid datorn hela dagen känner mig lite lätt övergiven. :p

Jag har ju more or less jobbat hemma sen april. Det är fascinerande se vilken dygnsklocka katterna har. Och den verkar inte brytas av något. Just nu pågår förmiddagskoma. Den kommer pågå ungefär till klockan 14 - 15 då samtliga katter kommer vakna och kräva uppmärksamhet. Men just nu kan jag öppna kylskåpet utan reaktion till och med. Den dagliga koman rubbas inte av någonting! ;)

Själv undrar jag hur små munkorgar det kan finnas. 🙄

OM Myran är dräktig så tror jag hon kommer förvandlas till en rasade furie när ungarna kommer och det skulle kunna sluta i hundslakt om jag inte lyckas hindra hennes uppsökande verksamhet. Munkorg och små boxarhandskar så kan hon puckla på dem när hon känner för det utan att hon skadar dem. 😺

Själv undrar jag hur små munkorgar det kan finnas. 🙄

OM Myran är dräktig så tror jag hon kommer förvandlas till en rasade furie när ungarna kommer och det skulle kunna sluta i hundslakt om jag inte lyckas hindra hennes uppsökande verksamhet. Munkorg och små boxarhandskar så kan hon puckla på dem när hon känner för det utan att hon skadar dem. 😺

För många år sedan hade min pappa och hans familj en katt, eller två, varav den ena blev heltokig när hon fick ungar. Min pappa fick besök av hundägare - vi pratar dobbisar, rottisar, schäfrar som klagade på att deras hundar inte vågade gå förbi tomten eftersom det kom en liten svart och vit furie som attackerade den stackars hunden som blev skräckslagen och flydde - tomten låg precis vid början på en skogsstig där många rastar sina hundar.

Man ska inte underskatta aggressiva fyra part klor och en uppsättning tänder som riktar in sig på nos och ögon. Särskilt en hona som försvarar sina ungar :crazy:

För många år sedan hade min pappa och hans familj en katt, eller två, varav den ena blev heltokig när hon fick ungar. Min pappa fick besök av hundägare - vi pratar dobbisar, rottisar, schäfrar som klagade på att deras hundar inte vågade gå förbi tomten eftersom det kom en liten svart och vit furie som attackerade den stackars hunden som blev skräckslagen och flydde - tomten låg precis vid början på en skogsstig där många rastar sina hundar.

Man ska inte underskatta aggressiva fyra part klor och en uppsättning tänder som riktar in sig på nos och ögon. Särskilt en hona som försvarar sina ungar :crazy:
Ja, jag ser ju ett liknande scenario här. Tyvärr så förlorade Pip och Tjalles uppfödare deras mamma, som var det vänaste som fanns, och ett kullsyskon som inte var så vän, till familjens dobermantik, som inte hon heller var det vänaste. :(

Jag ska inte måla fan på väggen, det finns tid att installera säkerhetsdörr och sluss i huset fortfarande. :up:

Ja, jag ser ju ett liknande scenario här. Tyvärr så förlorade Pip och Tjalles uppfödare deras mamma, som var det vänaste som fanns, och ett kullsyskon som inte var så vän, till familjens dobermantik, som inte hon heller var det vänaste. :(

Jag ska inte måla fan på väggen, det finns tid att installera säkerhetsdörr och sluss i huset fortfarande. :up:

Men dina hundar är väl inte bara kattvana och vana vid högljudda orientaler och inte aggressiva? Så faran är väl mest ledsna och rädda hundar med diverse skavanker.

Men dina hundar är väl inte bara kattvana och vana vid högljudda orientaler och inte aggressiva? Så faran är väl mest ledsna och rädda hundar med diverse skavanker.
Nja, finns ingen garanti att två stora belgare inte skulle värja sig om de blir attackerade och ett stort hundgap med stora tänder och tryck i käkarna klår en arg kattmamma alla dar i veckan om de är trängda. Ett nafs och det kan vara klippt. Jag får helt enkelt se till att hon inte kan lämna köket/BB när jag inte är hemma så de får lite lugn och ro, allihopa.

Nja, finns ingen garanti att två stora belgare inte skulle värja sig om de blir attackerade och ett stort hundgap med stora tänder och tryck i käkarna klår en arg kattmamma alla dar i veckan om de är trängda. Ett nafs och det kan vara klippt. Jag får helt enkelt se till att hon inte kan lämna köket/BB när jag inte är hemma så de får lite lugn och ro, allihopa.

Vissa hundar gillar att 'toa' kattungar, men en belgare är kanske lite väl stor för det ;)

Råkade trampa på stackars Holger Igår kväll. Han hade lagt sig typ en halvmeter från min sovrumsdörr och jag var kissnödig. Svart katt syns inte alls bra i mörker och matte har jätte dåligt mörkerseende. Han pep iväg med ett fräs. Jag fick locka på honom med några dreamies för att kolla om allt var okej. Vilket det var. Fick så dåligt samvete :cry:

Nyss hade Bettan, tretton år, morgonrace. Galopperade omkring och stampade, hur hon nu kan göra det. Nu har hon lagt sig tillrätta vid ett fönster för att spana.

Citrine har lärt sig att beodra sina människor (oftast mig) att göra saker. Om det är stängt till köket kommer hon gåendes (stampande) och säger mjau. Upprepas tills det att människan gör som hon säger.

Myran har infört nya rutiner sedan det blev nytt styre.

Hundarna får på nåder sova i sovrummet tillsammans med hemmet härskare och husslaven. De får INTE sitta bredvid sängen om husslaven går upp för då blir Myran sur, de ska hålla sig på behörigt avstånd och helst vara utomhus.

Även om husslaven fyllt på rent vatten i porslinsskål så dricks det inte där. Om husslaven går på toaletten ska den röda muggen fyllas med kallt kranvatten, exakt samma vatten som porslinsskålen är fylld med. Skillnaden kan vara hur det erbjuds,proslinsskålen ställer husslaven ner, plastmuggen håller husslaven ödmjukt fram medan Myran sitter på handfatet och nådigt dricker så mycket hon vill, ibland bara några lapningar för att inspektera lydnaden hos husslaven, ibland mycket för vattnet är godare i en plastmugg som husslaven håller fram.

Det har framförts klagomål till husslaven vad som föredras som mat men husslaven är dum och snål som tycker att Myran kan äta nån av de fyra sorter husslaven redan köpt. Resterna från måltiderna skänks till de onödiga, ohygieniska varelserna husslaven envisas med att släppa in och kalla för varulv och fåntratt.

DEt är inte lätt att få tag på bra personal idag. 🙄

Hundarna får på nåder sova i sovrummet tillsammans med hemmet härskare och husslaven. De får INTE sitta bredvid sängen om husslaven går upp för då blir Myran sur, de ska hålla sig på behörigt avstånd och helst vara utomhus.

Även om husslaven fyllt på rent vatten i porslinsskål så dricks det inte där. Om husslaven går på toaletten ska den röda muggen fyllas med kallt kranvatten, exakt samma vatten som porslinsskålen är fylld med. Skillnaden kan vara hur det erbjuds,proslinsskålen ställer husslaven ner, plastmuggen håller husslaven ödmjukt fram medan Myran sitter på handfatet och nådigt dricker så mycket hon vill, ibland bara några lapningar för att inspektera lydnaden hos husslaven, ibland mycket för vattnet är godare i en plastmugg som husslaven håller fram.

Det har framförts klagomål till husslaven vad som föredras som mat men husslaven är dum och snål som tycker att Myran kan äta nån av de fyra sorter husslaven redan köpt. Resterna från måltiderna skänks till de onödiga, ohygieniska varelserna husslaven envisas med att släppa in och kalla för varulv och fåntratt.

Mini, Liten och Lukas är ändock avundsjuka på Myran eftersom hon tycks ha en matte som varken är hörselskadad eller funktionshandikappad. Deras matte är tydligen både och, samt dessutom senil.

Så allt är som det ska vara då. Härskarinnan regerar med en järntass lindad i sammet och har påbörjat träningen av sina undersåtar. Vad säger hundarna om den nya regimen?

Så allt är som det ska vara då. Härskarinnan regerar med en järntass lindad i sammet och har påbörjat träningen av sina undersåtar. Vad säger hundarna om den nya regimen?
De tycker det var bättre förr med Pip och Tjalle. Fåntratt gör lekinviter och slår med tassarna, det är inte lek i Myrans ögon utan försök till Majestätsmord. De ska helst varken synas eller höras, husslaven nöjer sig mig att de inte luktar. Myran sov gott under täcket i morse medan husslaven storknade av fislukten.

Enligt A behöver vi kattslavar uppfostras bättre. Det är nämligen inte fri tillgång på Dreamies i huset :rage:

I förrgår glömde en av kattslavarna en Dreamies-påse på hallbordet efter att ha lockat på katterna. A tog tillfället i akt och slaktade påsen och för några minuter levde båda katterna på rosa moln. När kattslaven kom ut från badrummet låg det strimlor av en lila påse och massa små bruna bitar formade som havrepuffar utspridda över hallgolvet.

Honkatten försökte gå förbi havet av Dreamies oberörd... men det var svårt. Det åkte med ett antal Dreamies på vägen. A däremot vände ryggen till och fortsatte oberört att smaska i sig de bruna små havrepuffarna.

Medan kattslaven snabbt hämtade en ny påse och desperat försökte samla ihop de kvardarande små bruna havrepuffarna följde A kattslaven noggrant med blicken. Det var inte ok att släppa kattslaven med blicken - tänk om det blev ett nytt tillfälle att mumsa i sig obehindrat med små bruna havrepuffar! :d

Kattslavarna har lärt sig en läxa. Aldrig, aldrig, aldrig lämna en Dreamies-påse utom synhåll! 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
546
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
460
Senast: escodobe
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
860
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 656
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10