Nu har det börjat komma ut en massa blandisar på Blocket, jag tror det är kattägare som försöker rida på Coronavågen utan poovalpar.![]()
Har sett det med.. Bengalblandisar bland annat som säljs dyrt
![Pensive face :pensive: 😔](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f614.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har det börjat komma ut en massa blandisar på Blocket, jag tror det är kattägare som försöker rida på Coronavågen utan poovalpar.![]()
Själv undrar jag hur små munkorgar det kan finnas.
OM Myran är dräktig så tror jag hon kommer förvandlas till en rasade furie när ungarna kommer och det skulle kunna sluta i hundslakt om jag inte lyckas hindra hennes uppsökande verksamhet. Munkorg och små boxarhandskar så kan hon puckla på dem när hon känner för det utan att hon skadar dem.![]()
Ja, jag ser ju ett liknande scenario här. Tyvärr så förlorade Pip och Tjalles uppfödare deras mamma, som var det vänaste som fanns, och ett kullsyskon som inte var så vän, till familjens dobermantik, som inte hon heller var det vänaste.För många år sedan hade min pappa och hans familj en katt, eller två, varav den ena blev heltokig när hon fick ungar. Min pappa fick besök av hundägare - vi pratar dobbisar, rottisar, schäfrar som klagade på att deras hundar inte vågade gå förbi tomten eftersom det kom en liten svart och vit furie som attackerade den stackars hunden som blev skräckslagen och flydde - tomten låg precis vid början på en skogsstig där många rastar sina hundar.
Man ska inte underskatta aggressiva fyra part klor och en uppsättning tänder som riktar in sig på nos och ögon. Särskilt en hona som försvarar sina ungar![]()
Ja, jag ser ju ett liknande scenario här. Tyvärr så förlorade Pip och Tjalles uppfödare deras mamma, som var det vänaste som fanns, och ett kullsyskon som inte var så vän, till familjens dobermantik, som inte hon heller var det vänaste.
Jag ska inte måla fan på väggen, det finns tid att installera säkerhetsdörr och sluss i huset fortfarande.![]()
Nja, finns ingen garanti att två stora belgare inte skulle värja sig om de blir attackerade och ett stort hundgap med stora tänder och tryck i käkarna klår en arg kattmamma alla dar i veckan om de är trängda. Ett nafs och det kan vara klippt. Jag får helt enkelt se till att hon inte kan lämna köket/BB när jag inte är hemma så de får lite lugn och ro, allihopa.Men dina hundar är väl inte bara kattvana och vana vid högljudda orientaler och inte aggressiva? Så faran är väl mest ledsna och rädda hundar med diverse skavanker.
Nja, finns ingen garanti att två stora belgare inte skulle värja sig om de blir attackerade och ett stort hundgap med stora tänder och tryck i käkarna klår en arg kattmamma alla dar i veckan om de är trängda. Ett nafs och det kan vara klippt. Jag får helt enkelt se till att hon inte kan lämna köket/BB när jag inte är hemma så de får lite lugn och ro, allihopa.
Skulle nog Myran aldrig gå med på.Vissa hundar gillar att 'toa' kattungar, men en belgare är kanske lite väl stor för det![]()
Myran har infört nya rutiner sedan det blev nytt styre.
Hundarna får på nåder sova i sovrummet tillsammans med hemmet härskare och husslaven. De får INTE sitta bredvid sängen om husslaven går upp för då blir Myran sur, de ska hålla sig på behörigt avstånd och helst vara utomhus.
Även om husslaven fyllt på rent vatten i porslinsskål så dricks det inte där. Om husslaven går på toaletten ska den röda muggen fyllas med kallt kranvatten, exakt samma vatten som porslinsskålen är fylld med. Skillnaden kan vara hur det erbjuds,proslinsskålen ställer husslaven ner, plastmuggen håller husslaven ödmjukt fram medan Myran sitter på handfatet och nådigt dricker så mycket hon vill, ibland bara några lapningar för att inspektera lydnaden hos husslaven, ibland mycket för vattnet är godare i en plastmugg som husslaven håller fram.
Det har framförts klagomål till husslaven vad som föredras som mat men husslaven är dum och snål som tycker att Myran kan äta nån av de fyra sorter husslaven redan köpt. Resterna från måltiderna skänks till de onödiga, ohygieniska varelserna husslaven envisas med att släppa in och kalla för varulv och fåntratt.
DEt är inte lätt att få tag på bra personal idag.![]()
Myran har infört nya rutiner sedan det blev nytt styre.
Hundarna får på nåder sova i sovrummet tillsammans med hemmet härskare och husslaven. De får INTE sitta bredvid sängen om husslaven går upp för då blir Myran sur, de ska hålla sig på behörigt avstånd och helst vara utomhus.
Även om husslaven fyllt på rent vatten i porslinsskål så dricks det inte där. Om husslaven går på toaletten ska den röda muggen fyllas med kallt kranvatten, exakt samma vatten som porslinsskålen är fylld med. Skillnaden kan vara hur det erbjuds,proslinsskålen ställer husslaven ner, plastmuggen håller husslaven ödmjukt fram medan Myran sitter på handfatet och nådigt dricker så mycket hon vill, ibland bara några lapningar för att inspektera lydnaden hos husslaven, ibland mycket för vattnet är godare i en plastmugg som husslaven håller fram.
Det har framförts klagomål till husslaven vad som föredras som mat men husslaven är dum och snål som tycker att Myran kan äta nån av de fyra sorter husslaven redan köpt. Resterna från måltiderna skänks till de onödiga, ohygieniska varelserna husslaven envisas med att släppa in och kalla för varulv och fåntratt.
DEt är inte lätt att få tag på bra personal idag.![]()
De tycker det var bättre förr med Pip och Tjalle. Fåntratt gör lekinviter och slår med tassarna, det är inte lek i Myrans ögon utan försök till Majestätsmord. De ska helst varken synas eller höras, husslaven nöjer sig mig att de inte luktar. Myran sov gott under täcket i morse medan husslaven storknade av fislukten.Så allt är som det ska vara då. Härskarinnan regerar med en järntass lindad i sammet och har påbörjat träningen av sina undersåtar. Vad säger hundarna om den nya regimen?