Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sorry, det var jag som glömde lämna en vidarebefordring! Har flyttat över de nya inläggen nu.Nu blev det jätterörigt när delar av diskussionen om pris brutits ut i egen tråd och delar ligger här?
Ni som har "döpt om" era katter, hur har ni lyckats med det rent mentalt?Både Luna och Älva är ju de namn de har i stamtavlan (minus stamnamn, så klart), så jag har inte behövt byta namn tidigare.
Lilla kattungen skulle jag dock gärna byta namn på. Det svåra är ju dock att jag under en längre tid använt hennes riktiga namn när jag var spekulant och när jag träffade henne. Hon har ju inte ett svårt eller långt namn, utan ett namn som funkar, men... det är ju inget namn-namn. När börjar man kalla kisen för sitt nya namn? Hur göööör man?
ILANDSPROBLEEEM!![]()
Håller tummar, tassar och tår för att ni får bra besked hos veterinären.Ny tur till veterinären med Loke på måndag. Blodprovet såg bra ut men förstorat hjärta på lungröntgen, så nu ska vi in för ultraljud av det. Och sen får vi se vad nästa steg i utredningen för krampanfallen är, men hoppas att han inte har någon hjärtsjukdom
Kan också konstatera att jag är tacksam att dom är ordentligt försäkrade. Vi hade givetvis gjort alla nödvändiga utredningar även om vi behövt betala dom själva, men som alltid kommer veterinärvändorna samtidigt som ett antal andra väntade och oväntade extrautgifter, så är skönt att ha försäkringen så det blir en sak mindre.
Nu måste du ju tala om vad för namn hon harNi som har "döpt om" era katter, hur har ni lyckats med det rent mentalt?Både Luna och Älva är ju de namn de har i stamtavlan (minus stamnamn, så klart), så jag har inte behövt byta namn tidigare.
Lilla kattungen skulle jag dock gärna byta namn på. Det svåra är ju dock att jag under en längre tid använt hennes riktiga namn när jag var spekulant och när jag träffade henne. Hon har ju inte ett svårt eller långt namn, utan ett namn som funkar, men... det är ju inget namn-namn. När börjar man kalla kisen för sitt nya namn? Hur göööör man?
ILANDSPROBLEEEM!![]()
Ni som har "döpt om" era katter, hur har ni lyckats med det rent mentalt?Både Luna och Älva är ju de namn de har i stamtavlan (minus stamnamn, så klart), så jag har inte behövt byta namn tidigare.
ILANDSPROBLEEEM!![]()
Det är dåligt med Pip, han blir inte bättre utan magen krånglar hela tiden så jag tror att efter helgen är det slut med vår kärlekshistoria.Hur mår Pip och Myran nuförtiden? Såta vänner hoppas jag
Så sorgligt. Det är så hemskt när de är dåliga. Jag beklagar.Det är dåligt med Pip, han blir inte bättre utan magen krånglar hela tiden så jag tror att efter helgen är det slut med vår kärlekshistoria.
Jag har inte velat skriva något då jag är helt förstörd och bara gråter. Min vackra, älskade Pip.
![]()
Det är dåligt med Pip, han blir inte bättre utan magen krånglar hela tiden så jag tror att efter helgen är det slut med vår kärlekshistoria.
Jag har inte velat skriva något då jag är helt förstörd och bara gråter. Min vackra, älskade Pip.
![]()
Vänta, va? Har du en eller två katter + en på gång? Jag har alltid tänkt att Älva är ensamkattNi som har "döpt om" era katter, hur har ni lyckats med det rent mentalt?Både Luna och Älva är ju de namn de har i stamtavlan (minus stamnamn, så klart), så jag har inte behövt byta namn tidigare.
ILANDSPROBLEEEM!![]()
Älva är ensamkatt och har alltid varit det. Men i hjärtat är Luna fortfarande kvar. Hon var min första egna katt som jag skaffade när jag flyttade hemifrån, men hon blev tyvärr bara 2,5 år gammal.Vänta, va? Har du en eller två katter + en på gång? Jag har alltid tänkt att Älva är ensamkatt![]()