Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Arga ålar är jobbigt. Haft en sån, dock inte ang kloklipp men medicinera via munnen.
Iom att hon om jag förstår dig rätt är arg och inte rädd så skulle jag endera helt enkelt sätta hårt mot hårt (vi talar munkorg och sådan skyddsväska där bara ett ben är ute. Som filt men svårare för ålar att lyckas få ut ett ben) och se om hon ger sig när det inte har effekt. Alt skulle jag faktiskt tala med veterinär om sedering. Jag skulle inte vilja fortsätta med att katten "lär sig" använda klor och tänder när den inte vill, med tanke på veterinärbesök osv.
Det måste vara olidligt att behöva bråka och få skador hela tiden, för er båda
(Jag har för mig ta en klo nu och då när hon sover inte fungerar, att du nämnt det tidigare. Så därför hoppar jag helt över det.)
En klo då och då när hon sover är det enda som faktiskt funderar. Men hon är en otroligt oral katt som gnager på mig, kablar, sandsten, metall, och lite annat smått och gott. Nej hon är inte ett dugg rädd vad jag kan läsa av henne. Så fort jag släppt tassen så sitter hon kvar och brukar ofta slicka mig och se mycket nöjd ut. Hal ål är bara början. När jag var inne för röntgen så passade jag på att få klorna klippta när hon sov och wow, aldrig har de varit så korta och fina. Jag vågar ju inte klippa lika lågt av rädsla för att komma åt pulpan.
Problemet är egentligen inte kloklippningen utan att bli fasthållen, det är då hon blir tokig och det gäller alltid när hon blir upplyft eller fasthållen. Jag har pratat med uppfödaren och hon hade aldrig några problem, nu tror jag inte att Megara blev upplyft så ofta eftersom hon går sin väg när det är andra katter och burmor är så på i allmänhet att hon blev lite bortglömd ibland. Hon blev ju ställd som ungkatt så hon är van att bli hållen.
Jag försöker gosa med henne och hålla fast henne för att vänja, då blev det en klo just under ögat. Hon tar spjärn med bakbenen mot mitt bröst och sedan ål. Försökte tom ta ett stadigt tag i nackskinnet, men då blev det morr så det sjöng om det. och ännu mer ål. Köpte tabletterna du rekommenderade men de gjorde ingen skillnad tyvärr.
Men kan du inte bara skippa hålla/bära/bråk då? Och så har ni det lugnt och mysigt istället.
Kanske en skitdålig ide, men har du testat att klickerträna henne något? Hon verkar ju vara en smart katt och om hon äger hela processen själv kanske hon kan gilla läget?Problemet är egentligen inte kloklippningen utan att bli fasthållen, det är då hon blir tokig och det gäller alltid när hon blir upplyft eller fasthållen. Jag har pratat med uppfödaren och hon hade aldrig några problem, nu tror jag inte att Megara blev upplyft så ofta eftersom hon går sin väg när det är andra katter och burmor är så på i allmänhet att hon blev lite bortglömd ibland. Hon blev ju ställd som ungkatt så hon är van att bli hållen.
Jag kan skicka några?Vad är det med katter och badkar? Megara älskar badkaret och dundrar runt i det och hoppar ut och in. Tack och lov har hon inte upptäckt nöjet med pingisbollar i badkaret