För er som känner oss sen den förra tråden och vet att vi misslyckades med att vaccinera Trassel i höstas. IDAG är hon äntligen vaccinerad och det känns underbart.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Googlade och hittade ett par veterinärer som kör hem i Stockholms länDistriktsvetrinären, de kör ju ut till folk på landet, kan de även köra ut till folk som bor i lägenheter? Jag skulle behöva vaccinera Alice och ge henne en liten seniorkoll, men har dåligt med möjligheter till att åka till någon veterinär. Plus att hon hatar att åka.
Distriktsvetrinären, de kör ju ut till folk på landet, kan de även köra ut till folk som bor i lägenheter? Jag skulle behöva vaccinera Alice och ge henne en liten seniorkoll, men har dåligt med möjligheter till att åka till någon veterinär. Plus att hon hatar att åka.
Åh, jag tog hem vet för vaccination gången innan senast. Det gick otroligt dåligt. Alla katterna, som normalt är gudasnälla hos veterinären, flippade totalt och Disa höll på att bita veterinären. Vet sa att det kan bli så när dom är i sin hemmiljö och det blir obehagligt, att dom blir kaxiga och tjafsar istället för att frysa och avvakta som är vanligt när man tagit dom till en lite mer otrygg miljö(kliniken). Det blev långt mer stressigt för dom än vad det hade varit att åka, så jag rekommenderar verkligen att fundera ordentligt innan.Googlade och hittade ett par veterinärer som kör hem i Stockholms länDet vore nog mycket lugnare för Alice även om hon är rädd för främlingar, går åtminstone snabbare över!
Åh, jag tog hem vet för vaccination gången innan senast. Det gick otroligt dåligt. Alla katterna, som normalt är gudasnälla hos veterinären, flippade totalt och Disa höll på att bita veterinären. Vet sa att det kan bli så när dom är i sin hemmiljö och det blir obehagligt, att dom blir kaxiga och tjafsar istället för att frysa och avvakta som är vanligt när man tagit dom till en lite mer otrygg miljö(kliniken). Det blev långt mer stressigt för dom än vad det hade varit att åka, så jag rekommenderar verkligen att fundera ordentligt innan.![]()
Hur är dina katter när det kommer hem främlingar till er i vanliga fall?Åh, jag tog hem vet för vaccination gången innan senast. Det gick otroligt dåligt. Alla katterna, som normalt är gudasnälla hos veterinären, flippade totalt och Disa höll på att bita veterinären. Vet sa att det kan bli så när dom är i sin hemmiljö och det blir obehagligt, att dom blir kaxiga och tjafsar istället för att frysa och avvakta som är vanligt när man tagit dom till en lite mer otrygg miljö(kliniken). Det blev långt mer stressigt för dom än vad det hade varit att åka, så jag rekommenderar verkligen att fundera ordentligt innan.![]()
Hur är dina katter när det kommer hem främlingar till er i vanliga fall?
Och köpte en fin skål till hennes torrfoder istället, jag tror att hon föredrar det ändåDet var jäääävligt dyrtSå jag frågade min bror om möjligheten till skjuts först
![]()
Annars var Alice också lös i magen för ett par dagar sedanHon hade lite fast i pälsen där bak efter en liten riktigt lös grej så efter ha klippt bort det värsta så tog jag en våtservett, en intim som jag använder till mitt eget underliv dvs utan alkohol och parfym så den var mild tänkte jag, och torkade henne lite grann. Det hjälpte mycket men det var nog en dum idé då hon slickar ju sig därbak också, hon spydde ganska rejält under natten efter det. (Hon mår bättre nu dock! Bajset håller på att bli lite mera normalt nu.)
Men det var så mycket lättare med det än att ta toalettpapper och försöka torka henne därbak, så jag undrar om det finns våtservetter som är "säkra" att få i sig. Jag menar, kanske som man använder till barn? Har för mig att jag sett föräldrar torka av sina småbarn runt ansiktet och händerna med våtservetter?![]()
Svenska djurambulansen är alltid gratis för alla, det är frivilligt att donera pengarMegara tror jag nog inte det spelar så stor roll faktiskt. Nu har jag inte behövt ta hem vet tack och lov och hon reser bra, så jag betalar avgift till Djurambulansen i Stockholm och har mina två (tror jag?) gratisresor om det behövs akut. Iaf var hon lika arg hos veterinären som hon är hemma...
Det är såklart möjligt, jag blev lite osäker hur "nyttigt" det var att få i sig lite av vätskan från de där våtservetterna. Men de är ju anpassade för underliv så jag tänkte att de inte kan vara alltför farliga...Jag torkar med babyservetter. Jag tror hon kräktes av annat än våtservetten. Kanske av samma anledning som diarren?
Det finns väl flera olika ”djurambulansen”?Svenska djurambulansen är alltid gratis för alla, det är frivilligt att donera pengar![]()
Ja därför skrev jag Svenska Djurambulansen https://www.svenskadjurambulansen.se/Det finns väl flera olika ”djurambulansen”?