Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är illa när man blir igenkänd på Ulltuna.
Nu sitter vi och väntar på veterinären igen efter att jag fått jaga stackars Pip i hela huset för att fånga honom. Efter min första magundersökning av honom anade han orädd och tog det säkra för det osäkra men efter en vända på vinden stängde jag köksdörren, lyckades fånga honom och stänga in honom i badrummet medan jag ringde och nu sitter vi här igen.
Hur går det för er?Det är illa när man blir igenkänd på Ulltuna.
Nu sitter vi och väntar på veterinären igen efter att jag fått jaga stackars Pip i hela huset för att fånga honom. Efter min första magundersökning av honom anade han orädd och tog det säkra för det osäkra men efter en vända på vinden stängde jag köksdörren, lyckades fånga honom och stänga in honom i badrummet medan jag ringde och nu sitter vi här igen.
Vi åkte hem tillsammans efter smärtstillande, aptitstimulerande, 2 dl uppvätskning och lite knark. Han var väldigt kärvänlig hela kvällen, mer än vanligt så jag skyller det på knarket för om någonsin han har haft anledning att vara sur på mig är det väl nu.Hur går det för er?
Jag undrar om det hänger ihop med hans hjärtesorg efter Tjalle, de hittar ju egentligen inga fel på honom? Jag hoppas att det ska bli bättre om han får komma ut och röra på sig, jaga lite möss och annat kanske sätter fart på magen istället för att han bara ligger nästan hela tiden.@Mia_R: Stackars lilla Pip
Är han förstoppad? Gissar att du provat ge messmör, eller? Det kanske är godare än lactulos.Vi åkte hem tillsammans efter smärtstillande, aptitstimulerande, 2 dl uppvätskning och lite knark. Han var väldigt kärvänlig hela kvällen, mer än vanligt så jag skyller det på knarket för om någonsin han har haft anledning att vara sur på mig är det väl nu.
Sov hos mig hela natten som vanligt, jag vaknade 50-11 gånger och pussade på honom och i morse slickade han i sig lite sås men gick därifrån när jag hällde på lactulos. Jag lyckades även lura honom genom att lägga mig i sängen och locka på honom, gosade lite och gav honom sedan Metacalm.
Försökte få honom att äta lite innan jag blev tvungen att åka till jobbet, ny portion blötmat med sås + lactulos som han inte ville ha + lite av det nya torrfodret. Klämde lite på hans mage och ska ge honom lite knark när jag kommer hem och testa med en Microlax senare.
Det är lite frustrerande att jag inte vet vem av dem som gått på lådan då bägge äter samma mat och använder samma lådor. Jag hoppas och tror att han ändå bajsade i morse även om det finns mer kvar som behöver komma ut.
På väg till jobbet köpte jag en sele så ska vi testa att gå ut i morgon och tugga lite gräs, hoppas jag. Jag vill inte släppa ut honom själv när jag ska jobba, han får vänta med det till nästa vecka när jag är hemma hela tiden.
Förlåt jag har dålig koll på vad för symtom han har. Men inlägget ovan fick mig att tänka på Alice förra sommaren (var det väl?), det blev väldigt varmt och jag vet inte om det var det eller något annat. Men hon låg mycket under en säng en dag och ville inte äta sin mat, jag blev lite orolig och åkte till veterinären. De hittade inget fel men hon fick vätska och stannade där under natten.Jag undrar om det hänger ihop med hans hjärtesorg efter Tjalle, de hittar ju egentligen inga fel på honom? Jag hoppas att det ska bli bättre om han får komma ut och röra på sig, jaga lite möss och annat kanske sätter fart på magen istället för att han bara ligger nästan hela tiden.
Nu sövdes han ju inte men har sövts och fått lavemang de andra gångerna vi varit inne och då har han fått ligga kvar 1 - 2 dygn.@Mia_R Jag hoppas också att nu när det är sommar och han kan röra sig mer så kommer magen igång lite mer. Min systers katt måste få springa ordentligt varje dag annars blir han förstoppad, samma sak med Megara. Jag skulle också göra ett försök med frön eftersom de inte smakar något så vitt jag vet. Det är ju något du kan ge varje dag på lång sikt också.
När Megara sövdes så fick hon ju ordentlig diarré när hon sov så det var nog mycket som satt där, fick de ut något ur Pip på Ultuna?
Messmör fungerar inte, han vill inte äta och när jag smetat in det har det mest hamnat överallt utom på Pip. Han ruskar av sig och slickar inte i sig.Är han förstoppad? Gissar att du provat ge messmör, eller? Det kanske är godare än lactulos.
Hoppas han blir bättre snart.
Helt sjukt hur glad jag blir över "lite" kattskit.Underbart att höra @Mia_R
Helt sjukt hur glad jag blir över "lite" kattskit.