Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sparky har nu käkat kortison två dagar. I går hostade hon en gång efter maten och i dag inget hittills. Tycker hon fått lite annorlunda päls, åt det bättre hållet, men bara pyttelite.

Hon har blivit väldigt trött och hönsmamma matte var orolig, sen läste jag pappret jag fick från veterinären där det står tydligt och klart att hon kan bli trött av behandlingen 🙄 Så nu är jag lugn igen. Ska sätta mig och kolla upp var jag kan få tag i Royal Canins Hypoallergenic billigast möjligt.

Sparky har nu käkat kortison två dagar. I går hostade hon en gång efter maten och i dag inget hittills. Tycker hon fått lite annorlunda päls, åt det bättre hållet, men bara pyttelite.

Hon har blivit väldigt trött och hönsmamma matte var orolig, sen läste jag pappret jag fick från veterinären där det står tydligt och klart att hon kan bli trött av behandlingen 🙄 Så nu är jag lugn igen. Ska sätta mig och kolla upp var jag kan få tag i Royal Canins Hypoallergenic billigast möjligt.

Du kunde fått en (oöppnad) 2 kg påse av mig om jag vetat du skulle behöva den. Jag hann inte ens öppna den innan Nikita dog.

Jag tycker zooplus rabatter på veterinärfoder blivit mindre på senare tid - eller så har veterinärerna sänkt priserna?
Jag tror de har mindre rabatt. Kollade för en vecka sedan när jag behövde köpa nytt. Trots att jag har personalrabatt i vår butik brukar det vara billigare på zooplus men nu var det inte det. Allra billigast blev det på vetapotek, skilde flera hundralappar från djurjsukhusets butik och den webbutiken, trots rabatten!
Så kan vara värt att kolla den sidan, leveransen kom snabbt på 2 dagar.

Jag tror de har mindre rabatt. Kollade för en vecka sedan när jag behövde köpa nytt. Trots att jag har personalrabatt i vår butik brukar det vara billigare på zooplus men nu var det inte det. Allra billigast blev det på vetapotek, skilde flera hundralappar från djurjsukhusets butik och den webbutiken, trots rabatten!
Så kan vara värt att kolla den sidan, leveransen kom snabbt på 2 dagar.

Köpte från anicura shop sist. Det var betydligt billigare än alla andra. Men den sidan du tipsade om höll samma fina pris, till och med en tia billigare. (Jag ger hills r/d)

JA! :banana: :rofl:
Nu har jag kunnat klappa Rosie utan att hon fräser surt och far iväg i världens fart!
Idag tittade hon bara lite förnärmad och backade ett steg. Samma med Regina.
Inga problem för dem dock att komma fram till mig och stryka sig mot foten när de vill.

Suck, Megaras pulpa går så långt fram att det är svårt att klippa av bara spetsen utan att komma åt pulpan. Som om det inte är tillräckligt svårt redan att klippa klor på henne :(

Krångligt när det blir så. B har såna klor, väldigt tjocka och kraftiga med lång pulpa. Jag har funderat på att skaffa en fil istället och testa. S har lättklippta klor, såna som får en lång vass spets längst ut istället.

Uppdatering härifrån. Båda kissar mår bra. Skönhetsmissen äter Canagan och har knubbat till sig lite på det, funkar bra trots att hon inte har några tänder... :p Brunetten sover i sängen, sitter i knäet och har präglat ut sig som en riktigt gosekisse nu när matte är hemma nästan jämt och finns tillgänglig för kattgos - med eller utan samtycke.

Har gömt godis till Sparky. När hon krafsar på kastrullskåpet ska man öppna där och stänga in henne, gömma godis och sen släppa ut henne. Sen vimsar hon runt i hela lägenheten och letar godis :D

Fattar inte var hon får alla dessa påhitt och fix idéer om lekar från, men jag älskar dem och självklart är jag en duktig kattägd och är med på alla lekar.

Det är så roligt att se vilken skillnad det är på Inkan och Disa, mina katter får lära sig redan som småungar att händer, garnnystan/sytråd, hårsnoddar, och sladdar är stort no-no och absolut inga leksaker. Inkan... hon bara KÖR :laugh: Blir så tydligt att hon fått en annan uppfostran/uppväxt. Rör det sig ska det DÖ. Disa framstår som lugn och sansad i jämförelse :p

Älva brukar vara ganska okänslig när det kommer till ljud. Eftersom det är ganska lyhört i lägenhetshuset så är hon van vid många oljud. Det enda ljudet hon verkligen ogillat har varit jingeln till ett mobilspel jag har.

Men nu! Jag kollar på en video av en youtuber om Super Mario Maker 2 och Älva gillade det INTE! Ljudet som låter när Mario fångar mynt måste ha någon extra frekvens som inte vi kan höra, men Älva blev väldigt störd. :cautious: Tur för henne att jag inte har, eller har några planer på att införskaffa, det spelet.

Lilla tuffsan. :heart

”Och han är så MYSIG. Han är inte inne mycket nu men kommer in och hälsar när vi kommer hem från jobbet, och så går han ut en stund igen, kommer in och gosar en stund, går ut och smyger på mössen - han tog en hos grannarna häromdagen så dom är också jätteglada, och så sover han med oss. Häromdagen sov han så djupt på rygg mitt i sängen att han inte ens märkte att jag la in tvätt i garderoben. Vi är SÅ glada att vi fick ta honom.”

Är så skönt att det blev så himla bra med Sixten :love: och min mamma är i n t e tyst och stillsam när hon lägger in tvätt så ni kan ju gissa hur tungt han sov :rofl:

Ett ord: köttfärs :meh:

OT: Megara käkar ju kablar och nu ska jag packa allting som skyddar kablarna. Hur fasiken ska jag göra de två sista dagarna? Varken peppar, tabasco eller sprayen jag köpte som lovade att ingen katt äter på den hjälper. Dessutom envisas hon med att äta dem just där de går in i datorn. Ja och överallt annars också. Jag kan inte spika fast dom två dagar innan jag ska rycka loss dem. :idea: Enda alternativet jag ser är att stänga in henne i hallen och köket. Vilket inte kommer bli roligt.

Kabelskydd typ spiral eller rör?

Ja, funderar på att köpa kabelskydd men så fort vi kommer till Årsta kommer den vara naturligt skyddad av bokhyllor förutom sista biten. Men det blir minst ett kabelskydd(kabelkanal) och sedan får det kanske ändå bli folie. Förbaskade katt. :meh: Alltså jag vet att det finns ett sätt att få henne att i princip sluta och det är att hon får obegränsade mängder mat. Men då blir resultatet en brun hårig köttbulle.

Sorba är hemma igen. Operationen hade gått bra. Nu är det vila till stygnen ska tas och metacam i 7 dagar.

Med body på så slutar tydligen benen att fungera...
IMG_20200511_195154.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
550
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
460
Senast: escodobe
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
860
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 656
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka