Sorba är hemma igen. Operationen hade gått bra. Nu är det vila till stygnen ska tas och metacam i 7 dagar.
Med body på så slutar tydligen benen att fungera...
Visa bifogad fil 50624
Samma sjuka drabbades Lukas av. Den gick över dock
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sorba är hemma igen. Operationen hade gått bra. Nu är det vila till stygnen ska tas och metacam i 7 dagar.
Med body på så slutar tydligen benen att fungera...
Visa bifogad fil 50624
Ja, funderar på att köpa kabelskydd men så fort vi kommer till Årsta kommer den vara naturligt skyddad av bokhyllor förutom sista biten. Men det blir minst ett kabelskydd(kabelkanal) och sedan får det kanske ändå bli folie. Förbaskade katt.Alltså jag vet att det finns ett sätt att få henne att i princip sluta och det är att hon får obegränsade mängder mat. Men då blir resultatet en brun hårig köttbulle.
Om det bara är tal om två dagar kanske du kan ge fri tillgång tillfälligt?
Om du vågar risken för missnöjet som uppstår när tillgången stryps igen![]()
Då har jag inga ethernet eller usb kablar kvarHmm, undrar om jag har kvar den söndertuggade Samsungkabeln? Den är det godaste hon vet. Ingen aning om vad Samsung har i plasten i sina dyra märkeskablar, men det är rena Megaraknarket. Hon kan få käka på den.
Jag tror det var fri tillgång på mat som avsågs? Inte på kablar![]()
Duh!Så går det när man försöker multitaska och packa och surfa Buke. Hmm, obegränsade mängder mat (om det ska fungera Sheba) och Samsungkablar?
Aha! Kom på hur jag ska göra. Flyttar dator och skärm till bredvid bredbandsuttaget. Jag får sitta på golvet men det kommer fungera![]()
Någon här som testat för PR-Def och PRA? Vart har ni skickat era tester? Vilken ras har ni?
Bättre tjock, trygg och lycklig än motsatsen
Domnat?Min Ebba vaknar ibland och går några steg innan hon börjar slå med ena bakbenet och slickar sen ”argt” på det och benet går som en trumpinne och slår i golvet. Håller på några sekunder sen är hon helt som vanligt igen.
Har kollat men hittar inget på benet som förklarar varför hon gör så.
Är som om nått biter/irriterar henne.
Jag har bara sett det efter hon legat och sovit. Och händer inte speciellt ofta.
Vad kan det vara?
Ja funderat på om det är det som kan vara felet. Frågan är bara varför?Domnat?
Bättre tjock, trygg och lycklig än motsatsen![]()
Har du testat att ge honom kycklinghalsar? kan iofs bli lite kladdigt men det är magert och tar en stund att tugga i sig, alternativt kycklingvingar.Sant. Men jag är rätt stressad över hans vikt. Han är inte rund. Han är TJOCK. Samtidigt kan jag inte göra mycket åt det. De äter hills r/d, dvs veterinärfoder för bantning. Och minskar jag maten under det de får nu blir han en pina. Han vrålar, försöker stjäla damernas mat och rent allmänt blir ett pain in the ass på damerna.
Typiskt hungrig, sur och irriterad och låter alla veta det och tar ut det på alla.
Han hetsar inte med det de får nu, kan låta mat vara (de får tre ggr per dag i automat) etc. Men minskar jag så det inte finns att knapra på mellan fodring blir det surt som ättika. Och då länsar han alla portioner och då blir damerna sura och hungriga med.
Bodde jag inte så trångt skulle jag skaffa ett katthjul och se om det hjälpte.
Har du testat att ge honom kycklinghalsar? kan iofs bli lite kladdigt men det är magert och tar en stund att tugga i sig, alternativt kycklingvingar.