Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, funderar på att köpa kabelskydd men så fort vi kommer till Årsta kommer den vara naturligt skyddad av bokhyllor förutom sista biten. Men det blir minst ett kabelskydd(kabelkanal) och sedan får det kanske ändå bli folie. Förbaskade katt. :meh: Alltså jag vet att det finns ett sätt att få henne att i princip sluta och det är att hon får obegränsade mängder mat. Men då blir resultatet en brun hårig köttbulle.

Om det bara är tal om två dagar kanske du kan ge fri tillgång tillfälligt? :)
Om du vågar risken för missnöjet som uppstår när tillgången stryps igen :nailbiting:

Om det bara är tal om två dagar kanske du kan ge fri tillgång tillfälligt? :)
Om du vågar risken för missnöjet som uppstår när tillgången stryps igen :nailbiting:

Då har jag inga ethernet eller usb kablar kvar :meh: Hmm, undrar om jag har kvar den söndertuggade Samsungkabeln? Den är det godaste hon vet. Ingen aning om vad Samsung har i plasten i sina dyra märkeskablar, men det är rena Megaraknarket. Hon kan få käka på den.

Jag tror det var fri tillgång på mat som avsågs? Inte på kablar :)

Duh! :o Så går det när man försöker multitaska och packa och surfa Buke. Hmm, obegränsade mängder mat (om det ska fungera Sheba) och Samsungkablar?

Aha! Kom på hur jag ska göra. Flyttar dator och skärm till bredvid bredbandsuttaget. Jag får sitta på golvet men det kommer fungera :grin:

Duh! :o Så går det när man försöker multitaska och packa och surfa Buke. Hmm, obegränsade mängder mat (om det ska fungera Sheba) och Samsungkablar?

Aha! Kom på hur jag ska göra. Flyttar dator och skärm till bredvid bredbandsuttaget. Jag får sitta på golvet men det kommer fungera :grin:

Haha, ja jag menade på mat så som @Alexandra_W skrev 😂 Bra du hittat en lösning så du både har kablar kvar och inte behöver påbörjar en köttbulle :D

1589299268127.png

Räknas det här som kannibalism? Brevpress av sandsten som formats till två katter. :idea:

Alltså jag funderar fortfarande på om det är något som kliar i hennes tänder (hon gnager verkligen om man kollar lite närmare så ser man tänderna) eftersom hon gnager på sten och trä och metall förutom kablar och min soffa.

Edit: Hon får också tuggpinnar som är lämpliga för katter och försökte ge henne en bit kycklingvinge som hon dock inte gnagde på.

Min Ebba vaknar ibland och går några steg innan hon börjar slå med ena bakbenet och slickar sen ”argt” på det och benet går som en trumpinne och slår i golvet. Håller på några sekunder sen är hon helt som vanligt igen.
Har kollat men hittar inget på benet som förklarar varför hon gör så.
Är som om nått biter/irriterar henne.
Jag har bara sett det efter hon legat och sovit. Och händer inte speciellt ofta.
Vad kan det vara?

Min Ebba vaknar ibland och går några steg innan hon börjar slå med ena bakbenet och slickar sen ”argt” på det och benet går som en trumpinne och slår i golvet. Håller på några sekunder sen är hon helt som vanligt igen.
Har kollat men hittar inget på benet som förklarar varför hon gör så.
Är som om nått biter/irriterar henne.
Jag har bara sett det efter hon legat och sovit. Och händer inte speciellt ofta.
Vad kan det vara?
Domnat?

Sparky är inne på dag 3 helt hostfri :banana:
Hon blir trött av kortisonet hon får på morgonen men på eftermiddagen är det massa fart. Väntar nu bara på att nya maten ska komma.

Hon är väldigt hungrig, så hon har börjat gå upp i vikt en del :angel: så nu har jag tagit bort fria tillgången på torrfoder. Det uppskattas icke! :rage:

Någon av mina katter försökte logga in på min arbetsdator imorse. De kunde inte koden och gissade dåligt. Så jag möttes av "kortet låst". Det visade sig efter 20 min kö till supporten att det enbart kunde låsas upp fysiskt av kortadministratör på jobbet. Jag får inte vara på jobbet för jag är snorig.

Så jag fick halka ner genom vatten och snösörja (för det kom 1 dm blötsnö inatt) till jobbet. Lämna över kortet till administratören utanför, vänta ute o h sen få tillbaka det. Och gå hem genom sörjan.

Det är tur jag bor på gångavstånd från jobbet. Min pappa undrade efteråt om jag tvingat med mig katterna i koppel. Det borde jag baske mig ha gjort!

Samtliga katter bedyrar sin djupaste oskuld. Det var "någon annan"..

Bättre tjock, trygg och lycklig än motsatsen ❤️

Sant. Men jag är rätt stressad över hans vikt. Han är inte rund. Han är TJOCK. Samtidigt kan jag inte göra mycket åt det. De äter hills r/d, dvs veterinärfoder för bantning. Och minskar jag maten under det de får nu blir han en pina. Han vrålar, försöker stjäla damernas mat och rent allmänt blir ett pain in the ass på damerna.
Typiskt hungrig, sur och irriterad och låter alla veta det och tar ut det på alla.

Han hetsar inte med det de får nu, kan låta mat vara (de får tre ggr per dag i automat) etc. Men minskar jag så det inte finns att knapra på mellan fodring blir det surt som ättika. Och då länsar han alla portioner och då blir damerna sura och hungriga med.

Bodde jag inte så trångt skulle jag skaffa ett katthjul och se om det hjälpte.

Sant. Men jag är rätt stressad över hans vikt. Han är inte rund. Han är TJOCK. Samtidigt kan jag inte göra mycket åt det. De äter hills r/d, dvs veterinärfoder för bantning. Och minskar jag maten under det de får nu blir han en pina. Han vrålar, försöker stjäla damernas mat och rent allmänt blir ett pain in the ass på damerna.
Typiskt hungrig, sur och irriterad och låter alla veta det och tar ut det på alla.

Han hetsar inte med det de får nu, kan låta mat vara (de får tre ggr per dag i automat) etc. Men minskar jag så det inte finns att knapra på mellan fodring blir det surt som ättika. Och då länsar han alla portioner och då blir damerna sura och hungriga med.

Bodde jag inte så trångt skulle jag skaffa ett katthjul och se om det hjälpte.
Har du testat att ge honom kycklinghalsar? kan iofs bli lite kladdigt men det är magert och tar en stund att tugga i sig, alternativt kycklingvingar.

Har du testat att ge honom kycklinghalsar? kan iofs bli lite kladdigt men det är magert och tar en stund att tugga i sig, alternativt kycklingvingar.

Jodå. Men han blev dålig i magen av dem. Kanske för han käkade upp dem på nolltid.
Gav ju det och barf för att efterlikna hans uteliv. Men han blev fasligt dålig i magen. Jag provade flera gånger för att vara säker på att det var kycklingen men det var det tyvärr.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
549
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
460
Senast: escodobe
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
860
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 656
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka