Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon ska jag och pappa åka till någon djuraffär för att köpa en kattleksak. Jag har märkt att ena katten är sjukt understimulerad sen den förra gick sönder för några månader sedan. Han springer runt hela kvällarna som en tok och hoppar upp och ner på mina möbler, vilket också innebär att han av misstag välter saker som jag har uppepå min byrå och skrivbord.

Detta började någon dag efter att den förra kattleksaken (typ en pinne med roliga grejer på) gick sönder och har inte avtagit. Så det känns rätt kopplat till att han är understimulerad. Hoppas nu bara att det hjälper med en ny leksak... :)
Da Bird kan varmt rekommenderas! :)

Pip har ätit lite sås från Sheba med lite laktulos, Mjau oxkött senare, lite puts från entrecôten innan den hamnade på grillen och som avslutning fick bägge katterna "hjärtat" uppskuret i mindre bitar att snaska i sig. Hjärtat är fettet från mitten av entrecôten, fortfarande lite ljummen efter grillen, mjuk och smörig i konsistensen. :d

Han känns piggare ikväll men jag ska köpa det svindyra torrfodret igen och se om han äter bättre av det, helst ger jag ju burkmat men det viktigaste är att han äter och håller igång magen och kostar det sen som att utfodra honom med svensk, färsk oxfilé så får det göra det. Han måste upp i vikt och i humöret. Jag är inte nöjd förrän jag hittar halvätna råttor istället för bara dödade. :)

Idag är Megara helt normal, hon äter, iofs i några omgångar men upp. Och biter mig om jag gosar för mycket :heart Hon studsar runt som en brun hårig blixt och gnager på mina kablar.

Jag undrar när jag ska sluta vara neurotisk och få panik över hennes mående? Det är nog inte nyttigt för henne eller mig. Möjligen är jag katthypokondriker :crazy:

Jag brukar sjunga för kissingarna. Bäst gillar de låten jag lärde mig på ett ridläger som 8-åring:
-vad du är söt
Min kära lilla ponny
Vad du är söt
Min kära lilla häst.
Du säger ingenting
Min kära lilla ponny
Men det är dig jag gillar bäst.
Gullan Bornemark, jag hade den skivan som barn. :)

Älva kom och gosade och var så himla rar. Som matte blir man lite svag i knäna och känner att "Ååååååh, är hon inte sööööötast i hela världen?" Sedan hoppade hon iväg och började slicka på en dörr... Hennes mat hade tagit slut, så hon ville bara uppmärksamma mig på det.

Jaha. Så älskad var jag, alltså. :meh:

Och, skulle någon kunna förklara för mig hur tusan min katt tänker? Hör hon att jag håller på att ta fram hennes sele så RUSAR hon iväg och gömmer sig under sängen. Hon vill absolut inte, under några som helst omständigheter, gå ut.
MEN SEDAN, när vi faktiskt är ute, då vill hon absolut inte, under några som helst omständigheter, gå in! Hon vet exakt var porten är, men lyfter jag henne och börjar gå hem så börjar hon streta som bara den, och travar sedan iväg åt rakt motsatta håll när jag släpper ner henne...

Och, skulle någon kunna förklara för mig hur tusan min katt tänker? Hör hon att jag håller på att ta fram hennes sele så RUSAR hon iväg och gömmer sig under sängen. Hon vill absolut inte, under några som helst omständigheter, gå ut.
MEN SEDAN, när vi faktiskt är ute, då vill hon absolut inte, under några som helst omständigheter, gå in! Hon vet exakt var porten är, men lyfter jag henne och börjar gå hem så börjar hon streta som bara den, och travar sedan iväg åt rakt motsatta håll när jag släpper ner henne...

Grattis, du har en 100% äkta katt :p :rofl:

Har haft lite bryderier kring att få i Sparky avmaskningsmedlet. Skrev ju att det var sååå lätt att bara blanda i mat och så var allt frid och fröjd? Jo tjena. Dag ett var det lätt, dag två fick jag truuuga i henne medicinen. Jag plockade bort all mat, jag blandade in det i mjukost, kaviar, skinka, favoritmaten, ost... you name it.
Hon tittade bara på mig med en blick som i princip sa att jag kunde dra dit pepparn växer. Fick tillslut i henne skiten genom att kleta kaviar och mjukost på tassarna på henne så hon var tvungen att slicka upp det. Så dag två hade hon inte fått i sig särskilt mycket mat alls (en skinkbit, lite mjukost, lite kaviar) och jag tänkte att dag tre - då! - då kommer hon vara så hungrig att hon inte kan motstå mat :idea:

Jo... Det kunde hon. Det gick jättebra. Hon surpuppade runt till kvällen då jag började få panik över att hon inte åt, och hur hungrig hon måste varit att jag inte stod ut längre.
Plockade upp katten, delade pillret i fyra, och tänkte att nu blir det åka av...
Och så visar det sig att kattskrället är så fruktansvärt enkel att ge piller att det bara är att luta hennes huvud upp lite, öppna munnen och lägga ner pillret en liten bit ner, och hon bara sväljer. :rage: Noll bråk, noll streta emot, inget. :eek:

Sen fick hon mat. Massa mat. :love:

Så två små juvertumörer, en i varje "rad". Kunde inte se några metastaser på röntgen och blodproverna såg bra ut.

Så det blir operation*2 då man bara tar en juverrad åt gången.

Det positiva är dock att knölarna är väldigt små, veterinären kallade dem sandkorn, så det upptäcktes tidigt iallafall.

Kvällens kattfoto.
Tillsammans med en hund och en zebra.

Bifogade filer

• 20200428_223438.webp
    20200428_223438.webp
    105,3 KB · Visningar: 38
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
546
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
460
Senast: escodobe
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
860
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 656
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10