Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min pappas katt är troligen det mest långsinta som finns!

Jag har den tveksamma förmånen att vara den som avmaskar honom. Han blir extremt kränkt över detta och det tar MÅNADER innan han slutar dra som en avlöning innan han ser mig. Ungefär tills det är dags för nästa avmaskning.

Och det är en extremt översocial katt som stolpar fram till främmande och kreti och pleti och gosar. Men jag, jag är ondskan själv...

Katten kommer som ett skott om det rassla med dreamiespåsen. Om jag serverar dreamies framför nosen på honom så tar kattf*n dem inte ens...

Och nej. Han äter inte nån äcklig tablett i mat. Oavsett. Han är en kompostlvarn annars men en tablett och han äter ingenting.

Stackars Megara har en underlig slav. Idag kom hon oskyldigt runt hörnet på sängen. Jag hade böjt mig ner för att ta upp något från golvet och tittade på henne upp och ner, så vi stirrade på varandra upp och ner. Hon fick stora runda ögon och ekorrsvans :rofl:

Här hade vi morgonakrobatik. Vaknade och hade ingen Disa i sängen, udda men tänkte att hon säkert satt hos Inkan och blängde. Tar sats för att komma upp, är smidig som ett slagskepp och behöver lite fart för att komma ur min låga säng, och precis när fötterna är på väg i golvet ser jag lilla damen djupt sovandes i gårdagens klädhög. ”Jääävlarr!” tjöt matten och höll på att bryta båda knäna för att inte mosa den lilla katten. Nu är vi ordentligt vakna båda två. :up:

Säsongen har börjat..
IMG_20200422_125653.webp

Vet ringde i går och tyckte jag skulle testa en rejäl avmaskningskur på Sparky innan vi åkte in och röntgade. Liksom utesluta de "enkla" grejerna först och en i taget, i och med att hon är helt opåverkad hittills känns det som en bra idé.

Så i dag ska jag gå och handla Axilur vilket var det vet rekommenderade. Ska köra kuren 5 dagar, en tablett om dagen, och sen är nästa steg röntgen. Läste dock nu på doserna och såg att det var en tablett på 5kg. Sparky väger 3.5. Så nu är jag osäker på om jag borde dela tabletten eller ge henne hela tabletten, men vet sa ju en tablett :banghead: Måste nog ringa och fråga.

Vet ringde i går och tyckte jag skulle testa en rejäl avmaskningskur på Sparky innan vi åkte in och röntgade. Liksom utesluta de "enkla" grejerna först och en i taget, i och med att hon är helt opåverkad hittills känns det som en bra idé.

Så i dag ska jag gå och handla Axilur vilket var det vet rekommenderade. Ska köra kuren 5 dagar, en tablett om dagen, och sen är nästa steg röntgen. Läste dock nu på doserna och såg att det var en tablett på 5kg. Sparky väger 3.5. Så nu är jag osäker på om jag borde dela tabletten eller ge henne hela tabletten, men vet sa ju en tablett :banghead: Måste nog ringa och fråga.
Ge 3/4 tablett om du vill vara exakt. Det är dock inte farligt att ge en 3,5 kg katt för 5 kg av just Axilur :)

Ibland skulle det inte vara odelat negativt om Megara fick FORL/TR (OBS ironi, ironi, ironi) om det innebar att hon inte kunde tugga med sina vassa små tänder på mina kablar och möbler :banghead:

Pälsklingarna mår bra här. Brunetten har sovit i garderoben och vaknade nu, lagom till middag. Hon har klampat omkring och inspekterat så att jag och Skönhetsmissen inte hittat på några dumheter under tiden hon vilat. Hemmet verkar vara i ordning.

Lilla S dundrade omkring fram till lunch ungefär, snattrade, rev ned en kruka, rusade mellan rummen och var rent allmänt rätt tröttsam när jag försökte koncentrera mig på den viktiga skärmen och ha viktigt samtal. Tur att det går att stänga av microfonen. :grin: Nu solar hon i köket i alla fall.

Hjälp. Megara har uppenbarligen tröttnat på Bozita fågel. :banghead: Hon äter alltid upp det till slut, men nu tar det ett tag och hon kastar sig inte över maten som hon brukar trots att hon sitter i köket och väntar på mat. Hon går ju på lådan och dricker som vanligt varken mer eller mindre. Naturligtvis beställde jag bara fågel och inte kött så nu har hon massor. Undrar om jag gjorde ett fatalt misstag och råkade skaka på en Sheba påse jag hittade i bokhyllan (nej jag vet inte hur den hamnade där) och Megara kom som en blixt och stirrade förhoppningsfullt.

Jag var så lycklig över att ha ett matvrak efter alla år av fjäskande och bytande av matmärken och sorter. :meh:

Jag blir snart galen.

Holger har vårkänslor. Han är jobbigare än vanligt. Jag sover med öronproppar nu mera pga hans kraffsande på dörren och gråtande på nätterna. Jag fattar att det är varmt, ljust och att känslorna flödar men seriöst, lugna dig kattskrälle.

Varför kan han inte kolla på sin syster och ta efter :angel:

Jag köpte Gourmet Perle åt Alice för ett tag sedan istället för hennes vanliga Mjau och gud vad hon tycker att den är god :D
Nu äter hon upp sin hela portion utan att lämna kvar något till senare på kvällen, jag har sett henne sitta och slicka på tallriken för att vara säker på att få med allt :laugh: Jag tror att hon får i sig mera vätska då hon äter upp allt innan det hinner torka.

Men idag efter hon åt upp sin portion så hoppade hon ned på golvet och började äta av hundens kvarlämnade torrfoder :eek::o
Jag fick säga att det där är inte hennes mat och plocka undan den, det har jag inte behövt göra förut :rofl:
Det verkar nästan som att hon blivit hungrigare av det här blötfodret, hon äter lite mera. Å andra sidan kan det kanske vara våren.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
546
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
460
Senast: escodobe
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
860
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 656
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10