Det visste jag inte att det fanns, låter ju super! Har du någon modell du rekommenderar?
Ja, det är det som gjort att hon aldrig fått fri tillgång innan... Men jag börjar bli lite desperat och tänkte att de kanske lugnar sig efter ett tag på fri tillgång. Men jag antog att så inte är fallet
Jag sprider redan ut hennes mat i hela hennes stora katträd + att hon får en del av maten i foderboll :/ Så hennes ättid är ganska lång trots liten matmängd. Så problemet är ju mer att hon är hungrig och väldigt tydligt berättar detta.
Och såklart känns det bra att risken för cancer och andra sjukdomar minskat iom kastreringen, men jag hoppas jag hittar någon hållbar lösning med maten för just nu är hennes liv inte tiptop när hon bara längtar efter mat hela tiden. Några extra år i livet spelar ju mindre roll om hon är olycklig tänker jag.
Fri tillgång på blötmat får jag fundera på.
Finns det någon annan mat med lägre energi som hon kan få så att det går att ge större giva? Det motsäger ju inte att testa med foderautomat eller aktiveringsleksaker.
Antingen torrfoder, eller en av de många fördelarna med blötfoder som innehåller så mycket vatten att katten faktiskt kan äta ganska stora portioner utan att det är så näringstätt.