Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit och fikat ikväll hos min vän som jobbar för kattorganisationen Olof och Svante kommer ifrån - vi lärde känna varandra när jag adopterade dem och har blivit mycket goda vänner. Hon passar dessutom mina katter de gånger jag reser bort - vi bor två gator från varandra så väldigt smidigt 💜

Hon har tre egna katter och för tillfället även 5 stödhemskatter. Helt underbara allihopa så det blev kattmys deluxe. En av katterna som letar hem är otroligt speciell . Hyperaktiv social kattjej som älskar människor trots att hon föddes hemlös och rädd. Men speciell och väldigt intensiv. Tex tar hon sats 4 meter bort på golvet och hoppar/klättrar upp på människan för att lägga sig som en boa över ens axlar 😅💜 spelar ingen roll att det är en människa hon inte känner 😅

Sparky har ett riktigt busfnatt. Jag är en jätteläskig livsfarlig supersnabb kattmördare! Om den jätteläskiga livsfarliga supersnabba kattmördaren så mycket som tittar på en, måste man springa! Jättejättefort, och tre varv i prasseltunneln, och klättra lite på väggen, och upp i bokhyllor, och och... 🙀:love:

Kommer hem från jobbet och ska ställa cykeln i förrådet. Kikar som vanligt upp mot balkongen och skymtar en Älva som kikar på mig från toppen av sitt klösträd.

Låser in cykeln, går in i lägenhetshuset. Tar hissen pga trött. Låser upp dörren och DÄR! Där väntar Älva. Jamar på mig som att hon har suttit på en fläck preciiiis innanför dörren och väntat heeeeela dagen på mig. Som om vi inte fick ögonkontakt genom balkongfönstret tidigare. Som att jag inte visste att hon legat och sovit. Nä, stackars övergivna kisan har väntat på sin mattes återkomst hela dagen. Så det så.

I morse kom finaste Sparky och la sig precis när jag skulle gå upp 🙄 Inte det lättaste att gå upp då, men jag bestämde mig för att ligga kvar 10 minuter, och stressa sen istället. Det är ju världens bästa när hon ligger så nära och lägger huvudet i handen och bara tittar en rätt in i ögonen. Finns inte mycket som slår det.

Sen klappade jag min förra katt Kapsy (har hans urna på min byrå, bland massa andra saker jag gillar :o) när jag skulle plocka fram strumpor och blev superledsen. Hej PMS. 🙄

Haft en intensiv jobbperiod men är hemma idag och tar igen en del småpill som ska göras med kurserna utan att behöva stressa. Skönhetsmissen som är van vid en hel del uppmärksamhet har varit grinig och markerat sig själv som bortglömd och oälskad under veckan, tjurat under sängen morgon och kväll. Men nu går hon omkring och pratar med mig, kom med en dammig hårsnodd upphittad nånstans och lämnade som present på skrivbordet, och har suttit i knäet och kuttrat nöjt en lång stund. Saker och ting börjar bli normala igen. Nu ligger hon ovanpå pärmen med Viktiga Papper och spinner i takt med andetagen.

Brunetten är sig själv. Hon är inte så lättrubbad, utan sover på en stol i köket som anständiga individer gör på förmiddagen för att samla kraft och energi till kvällens middag och promenad ut i vardagsrummet.

Båda kissar var hos kattvakt några dagar förra veckan och Brunetten gjorde sig där känd som kattgängets kriminella element. Hon lyckades öppna kattmatskåpet och bita sönder en påse med torr bozita som (med hjälp av övriga fyra krim.kissar får jag anta) släpades ut på köksgolvet och mer eller mindre åts upp. Kattvakten hävdar bestämt att Brunetten var ringledaren då hon tidigare under dagen lyckades öppna skåpet men blev upptäckt i tid och tillsagd. Hon lärde sig att man helt enkelt öppnar skåp när människor inte är närvarande, vilket ändå är en logisk slutsats att dra. Ingen kisse fick dålig mage av frosseriet enligt uppgift, men en hasp har placerats på skåpet för att minimera risken för återförbrytare.

Jag är helt fascinerad över hur omhuldande Disa är. Hade världens bryt igår natt och på ett ögonblick satt hon i mitt knä, spann som ett sågverk, och puffade mig i ansiktet. Första gångerna trodde jag hon var ute efter tårarna, men hon puffar bara lätt lätt med nosen och tar fram sitt djupaste spinn. :heart
3AFB628F-8309-4916-85B2-6E85F02BF68A.webp

Lukas är helt återställd. Det innebär en sjukt energisk herre som terroriserar ragdollen. Han vill leka, hon vill inte och flyr och säger ifrån. Han tycker kul lek och fortsätter och hon blir arg och han tycker kul lek.

Suck. Jag förstår honom men det är rätt enerverande och stökigt. Och det var lugnt mellan dem innan han blev sjuk så drygt om det ska börja om..

Har samvetskval över omplaceringen jag nämnde för ett tag sen. Sa att jag skulle hälsa på och kanske ta henne på prov, men nu är det så lugnt hemma att jag inte vet om jag törs... Jag TROR att det varit stökigt hemma för att Sauron varit sjuk väldigt mycket längre än vad jag anat. I så fall är ju "problemet löst" så att säga. Men en vuxen katt till två andra vuxna katter, hade ju inte rekommenderat det till nån annan... även om jag hört betydligt fler solskenshistorier än katastrofer. Har börjat bearbeta mamma men hon vill egentligen bara ha Sixten. :cautious: Ingen här som vill ha en vacker dam i sina bästa år? :arghh:

Igår somnade jag i soffan och vaknade av Stina som skulle lägga sig på mig. Jag hade dock tagit av mig filten så hon trampade direkt på mig och hon har vassa klor (hon får gå ut så får ha sina klor) så det var mindre skönt för mig. Hon blev lite beskriven över att inte få gosa men när jag gick upp så följde hon med och la sig i sängen. Det händer väldigt sällan så blev bra ändå :)
Hon ska dock verkligen ligga på mig. Dom andra två ligger hellre bredvid

Sitter och glor på youtube. Katten i knät purrande, jag klappar. Mkt gosigt osv.
Sedan börjar Sparky tugga mig på handleden. Jag tittar ner och säger "vad gör du?"
Då jäklar biter hon ännu hårdare, jättehårt till och med :banghead: "Jag gör såhär fattar du väl? Dumma matte." 🙄
Utbrister att "Aj, det gör ju ont på matte!" och får istället pussar.

Jag måste lära mig att sluta fråga så dumma frågor :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
18
· Visningar
944
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
456
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
318
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka