Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
I övrigt när jag återgick till testet så upptäckte jag att de hade redan ragdoll på en tidigare fråga innan den heliga birman så jag borde ha förstått att ragdoll inte skulle komma som svar två gånger :banghead::banghead::meh::cautious:

Hehe visst..
Känns som jag tar över tråden....
Har kommit hem och nu är de under soffan igen. Ligger på samma ställe som när jag lämnade dem tidigare idag.... :rofl:

Skulle nog våga garantera att ingen tycker du ”tar över tråden” 😅 (men jag är ju iof lite partisk då jag själv brinner för omplaceringar /hemlösingar🐱).

Nämen sådär kommer det va - men isen är bruten- det kommer bli bättre och bättre även om det säkert kommer ta tid . 💕

Lite (fast bara lite) irriterad just nu ang min shopping till katterna.
Jag hade beställt och betalat för tre nya kanintassar från webbshoppen. Fick hem tre kaninöron istället , och när jag gick in på min order för att dubbelkolla att jag verkligen inte mot all förmodan råkat klicka fel , så ja - jag hade beställt rätt, men står en tillagt rad att ”slut i lager- krediteras” 😳
Varför skicka nåt annat då ? Det rimliga är ju isåfall att de tar kontakt och frågar hur jag vill ha det? Irriterad då frakten typ kostar samma som själva varorna .

(Har mailat dem).

Megara... jag mockade lådan just innan jag stack hemifrån. Av lathet eller miljötänk så la jag kissklumparna i soppåsen men hade inte knutit ihop den. Lådan var ren och med ett nytt lager strö. Vad gör katten? Försöker skrapa sig in i plastpåsen så hon kan kissa på klumparna :meh: Som tur var hann hon inte innan jag hastigt lyfte över henne till lådan och knöt ihop påsen. Då ville hon inte kissa längre.

Eftersom jag skulle vara borta såpass länge satte jag ut betydligt mer mat än hon brukar få per dag på tre olika fat/skålar. Alla var naturligtvis renslickade när jag kom hem, och Megara meddelade mig att hon svääääälter. Jag åt sushi med ena handen och höll Megara borta med den andra. Hon fick lite lax till slut och jag blev slickad och slickad på handen/fingrarna.

Lilla Moxie tillfrisknar. Febern är borta. Vätskan i buken nästan helt borta. Hon leker med sina systrar och är en glad och normal kattunge.

Hjärtat brister men samtidigt så är det så ofantligt skönt att katastrofen har vänt
Hon ska inte flytta tillbaka till dig när hon tillfrisknat?

Men kolla vad som händer 😭🥰
41BF912F-402B-4DD8-99B9-56F8AAA045C3.webp

Disa gick lugnt och försiktigt över Sixten och la sig så fort hon fick plats, och Sixten knorrade bara när hon råkade kliva honom på svansen :D

Åh.. Jag har precis haft en fin stund med Regina. Hade lagt mig och skulle precis släcka lampan. Då började katterna utforska och Regina kom in i sovrummet. Hon stirrar på mig och lägger sig ner ca en meter från mig. Jag blinkar och stänger ögonen och då gör hon det med och ser helt avslappnad ut.
En fin stund.. :) :heart

Lite (fast bara lite) irriterad just nu ang min shopping till katterna.
Jag hade beställt och betalat för tre nya kanintassar från webbshoppen. Fick hem tre kaninöron istället , och när jag gick in på min order för att dubbelkolla att jag verkligen inte mot all förmodan råkat klicka fel , så ja - jag hade beställt rätt, men står en tillagt rad att ”slut i lager- krediteras” 😳
Varför skicka nåt annat då ? Det rimliga är ju isåfall att de tar kontakt och frågar hur jag vill ha det? Irriterad då frakten typ kostar samma som själva varorna .
(Har mailat dem).

Puttar mitt eget gnäll från häromdagen och uppdaterar. I morse såg jag när jag gick in på beställningen som "blivit fel" att det fanns ett meddelande där till mig.
"Kanintassar slut i lager. Krediteras via Swish och vi skickar med 3 st kaninöron gratis istället."

Mycket riktigt - det var krediterat och fixat. Vilken superservice! :) (Så nu har jag kompletterat mitt tidigare mail till dem med att jag sett meddelandet och tackar så hemskt mycket!)

Puttar mitt eget gnäll från häromdagen och uppdaterar. I morse såg jag när jag gick in på beställningen som "blivit fel" att det fanns ett meddelande där till mig.
"Kanintassar slut i lager. Krediteras via Swish och vi skickar med 3 st kaninöron gratis istället."

Mycket riktigt - det var krediterat och fixat. Vilken superservice! :) (Så nu har jag kompletterat mitt tidigare mail till dem med att jag sett meddelandet och tackar så hemskt mycket!)

Åh, det är imponerande service. Jag älskar sådant och ser alltid till att visa min uppskattning för det :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
18
· Visningar
944
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
568
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
457
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
318
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka