Jag har pratat med en vän som jobbar på djursjukhus. De skickar till ombud men ser till att ägaren kan hämta direkt. Så risken är ju att det är det de försökt här med men som sagt missat informera om hämta direkt.
Hemleverans var inte ett alt, de sa bara att "det (min adress) är ju en lägenhet så då blir det ombud". Hämta på apoteket var inte heller ett alt, det är djurapoteket I Trollhättan och jag bor i Gävle. Det blev automatiskt det apoteket och det berättade vet redan innan. Sen såg jag receptet som vanligt vilket som helst e-recept men det var Trollhättan som automatiskt tog hand om det sen. Jag gjorde inget.
För min del hade de gärna fått skicka direkt till vet. Det är ju ändå dit jag, katt och vaccin måste ta oss. Dvs det finns ju inget värde skicka det direkt till mig ens. Men det vet ju inte apoteket såklart, de kan ju inte veta om det är första gången eller femte - dvs om jag sprutar själv eller om vet ska spruta
Men oavsett allt känns det så jäkla onödigt med tanke på tillverkmingstiden. Katten har ju tack och lov lindriga symptom just nu som kortison kontrollerar och hon kan ju utan problem stå på kortison 6 v till i väntan på nytt vaccin. Men ändå..
Ska ringa apoteket på måndag och höra vad de säger
Det låter verkligen som ett krångligt system och stor risk för att varorna blir för varma!
När jag själv beställer vaccin kan jag inte ens välja ombud, endast hämta på apotek eller hemleverans med en budfirma som har kylbil.