Var hittar man den?Jag kör också med Tigerino nu efter att ha haft Everclean under många många år, personligen tycker jag att dom är likvärdiga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var hittar man den?Jag kör också med Tigerino nu efter att ha haft Everclean under många många år, personligen tycker jag att dom är likvärdiga.
Jag använder Everwood växtfiber. Luktar bara lite sågspån och dammar i princip inte alls. Enda problemet är väl att eftersom det är ganska grova (men mjuka) korn så blir det stora klumpar och går åt mycket strö. Men eftersom det bara är Megara så är det ok. 2 30 liter påsar räcker fyra månader eller så, så inte alltför blodigt.
Däremot att byta all sand går det åt nästan en halv påse, eftersom lådan är så stor.
Var hittar man den?
Får inte fram nått på google när jag söker. Var hittar du den?
https://www.zooplus.se/shop/katt/ka...ds_cat_litter/greenwoods_klumpbildande/474962
Det enda man måste göra är att vänta lite tills klumparna torkat innan man tar bort dem.
Jag har mina kattlådor i HOL-möbler från IKEATigerino gillade jag inte alls. Dammade mer än Everclean, sämre klumpar, sämre lukt kontroll och sand verkligen överallt för det är så små små korn. Tyvärr.
Jag har mina kattlådor i HOL-möbler från IKEASlipper damm och sand överallt
Håller inte med om klumparna och lukten. När vi hade Everclean så blev det enorma kissklumpar för det klumpade sig så sakta. Med Tigerino är de mycket mindre, den klumpar sig snabbare.
Håller inte med om klumparna och lukten. När vi hade Everclean så blev det enorma kissklumpar för det klumpade sig så sakta. Med Tigerino är de mycket mindre, den klumpar sig snabbare.
Jag kör toa-lätt till Sparky, hon gillar det bäst. Eftersom det är billigt billigt så byter jag sand helt ca en gång i månaden. Skurar med klorin ca en gång i månaden.Jag tömde all sand och skurade lådorna. Bytet sand väldigt sällan då det går åt en kartong kattsand per kattlåda att byta. Dvs det blir 500 spänn så att säga. Torkade ut med Klorin innan jag fyllde sand. Nu är Mini (ragdollen) helt galen. Klorin får henne typ att minnas sina fertila dagar eller något för hon löprullar som en besatt, inkl i kattsand en
Hur ofta kastar ni all sand och har i ny? Mest nyfiken. Vet vissa gör det varje vecka. Men då lär man ju ha betydligt billigare sand tänker jag? När jag hade pellets bytte jag allt en gång i veckan men ett helt annat kilopris då.
Skurar lådorna gör jag oftare men då lägger jag tillbaka sanden sen. Nu bytte jag bara för att eliminera ev risk för återsmitta av spolmask. Lukas hade ju massa mask när han kom. Avmaskades. Tre månader senare spolmask igen. Avmaskades. Tre jävla månader senare spolmask igen. Inte varit ute alls.
Så nu skrev vet ut Profender till alla tre katterna. Och så har jag tvättat alla bäddar och filtar och fällar och fan och hans moster. Samt bytt sand och gjort ren lådan. Nu ska det fan inte kunna ske någon återsmitta iaf, om det var problemet (det tror eg ingen men det är ju en teoretisk möjlighet)
Katten är där i typ 30 sekunder och det är ju inte så att dammet flyger omkring konstant? Det är när man fyller på och när de krafsar över. Så fort mina krafsat över så drar de, handlar om max 5 sekunder. Sedan dammar inte min kattsand så mycket, har aldrig haft problem även när jag haft öppna lådor.Fast just att vi stänger in lådorna gör ju att dammet blir mer koncentrerat för katten att andas in? Jag hade inte behövt vara lika noga om mina lådor stått öppet utan huv.
Katten är där i typ 30 sekunder och det är ju inte så att dammet flyger omkring konstant? Det är när man fyller på och när de krafsar över. Så fort mina krafsat över så drar de, handlar om max 5 sekunder. Sedan dammar inte min kattsand så mycket, har aldrig haft problem även när jag haft öppna lådor.
Jag tömde all sand och skurade lådorna. Bytet sand väldigt sällan då det går åt en kartong kattsand per kattlåda att byta. Dvs det blir 500 spänn så att säga. Torkade ut med Klorin innan jag fyllde sand. Nu är Mini (ragdollen) helt galen. Klorin får henne typ att minnas sina fertila dagar eller något för hon löprullar som en besatt, inkl i kattsand en
Hur ofta kastar ni all sand och har i ny? Mest nyfiken. Vet vissa gör det varje vecka. Men då lär man ju ha betydligt billigare sand tänker jag? När jag hade pellets bytte jag allt en gång i veckan men ett helt annat kilopris då.
Skurar lådorna gör jag oftare men då lägger jag tillbaka sanden sen. Nu bytte jag bara för att eliminera ev risk för återsmitta av spolmask. Lukas hade ju massa mask när han kom. Avmaskades. Tre månader senare spolmask igen. Avmaskades. Tre jävla månader senare spolmask igen. Inte varit ute alls.
Så nu skrev vet ut Profender till alla tre katterna. Och så har jag tvättat alla bäddar och filtar och fällar och fan och hans moster. Samt bytt sand och gjort ren lådan. Nu ska det fan inte kunna ske någon återsmitta iaf, om det var problemet (det tror eg ingen men det är ju en teoretisk möjlighet)
Katten är där i typ 30 sekunder och det är ju inte så att dammet flyger omkring konstant? Det är när man fyller på och när de krafsar över. Så fort mina krafsat över så drar de, handlar om max 5 sekunder. Sedan dammar inte min kattsand så mycket, har aldrig haft problem även när jag haft öppna lådor.
Kör också toalätt. Fungerar braJag kör toa-lätt till Sparky, hon gillar det bäst. Eftersom det är billigt billigt så byter jag sand helt ca en gång i månaden. Skurar med klorin ca en gång i månaden.![]()
Förra katten klev i, gjorde sina behov, krafsade över en liten skvätt - jättenoga med att inget kom utanför lådan, klev ur och skakade tassarna. Mycket behändigt!Det där är så olika. Min ena tar gott om tid på sig för att göra sin toalett. Det ska krävas och fixas, sedan kissas, och sedan krävas och fixas igen, för att sedan gärna principgrävas lite på golvet precis utanför lådan också.