Usch, vet hur det känns. Håller tummarna.Sune fortsätter kräkas och jag känner mig allmänt uppgiven. Nåt är ju fel.
Återbesök hos vet på onsdag. Jag kommer inte nöja mig innan jag får svar på vad det är.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Usch, vet hur det känns. Håller tummarna.Sune fortsätter kräkas och jag känner mig allmänt uppgiven. Nåt är ju fel.
Återbesök hos vet på onsdag. Jag kommer inte nöja mig innan jag får svar på vad det är.
Min siames blev en bullterrier dagen efter tandutdragningDet är bra att du är uppmärksam, min käre Huggis blev riktigt sjuk i 40 graders feber efter de drog hans tänder, blev tvungen att läggas in med dropp och hela munnen var uppsvullen.
Min siames blev en bullterrier dagen efter tandutdragning
Som tur var skrev vet ut antibiotika på telefon
Har en bra bit att åka tåg och buss till veterinären
Jodå svullnaden gick ner efter nån dagMen gud... Hur gick det?
Knaskatten här hemma älskar när jag slår in julklappar, det är jättekul! Att få lägga sig på presenterna, äta snören, slicka tejp, lägga sig på presentpapper ...
Varför ultraljudade dom inte direkt?Suck, 5000kr fattigare och de vet fortfarande inte varför Sune kräks. Provsvar för bukspottkörteln kommer imorgon eller övermorgon.
Njurar ok, sköldkörteln ok, de utesluter parasiter pga innekatt som inte träffar andra katter. De känner inget särkilt/onormalt vid palpation.
Blev tipsad om att köpa skonsamt foder som han ska äta ett tag, så ska vi stämma av om ca 2 veckor, förutsatt att han inte blir sämre såklart.
Därefter ev ultraljud av buken, beroende på hur det utvecklas med maten nu.
Nu, nästan en vecka senare, blev Älva sämre igen. Dålig i magen och kräks. Vad händeeeeer?Älva blev ju också sjuk här för drygt ett par veckor sedan. Först dålig i magen, och sedan började hon kräkas upp allt hon åt. Till slut fick vi ta oss till veterinären, eftersom hon inte kunde behålla någon mat. Fortfarande pigg och busig, men hungrig som bara den. Hon fick någon spruta som gjorde att hon slutade kräkas, samt andapsin att få på kvällen. Hon fortsatte dock vara lös i magen. Igår ringde jag vet igen eftersom magen inte rättade till sig trots flera dagars behandling m. Andapsin. De ville att jag skulle komma in med avföringsprov. Bara det att Älva inte gick på lådan efter det... Jag har väntat hela dagen idag, men först nu på kvällen gick hon och började krafsa frenetiskt i lådan. Och vad låg där, om inte några små korvar. Tänk att man kan bli så glad och lättad över ett par små bajskorvar.