Tack, tack. Den kommer få en hyfsat uppfostrad slav, redo att följa varje litet morrhårsvift. Nästan.Grattis till att bli ägd av en till katt![]()
![]()
Skämt åsido, jag kommer springa runt och passa upp som de vore kungligheter för att förhoppningsvis få det att lösa sig smärtfritt. Jag hade en omplacering en gång som efter tre dygns arga miner och svordomar älskade min dåvarande katt djup och innerligt. När han sedan dog och jag köpte en kattunge åt henne hatade hon den i säkert ett halvår för att det var fel katt.
Hon hade farit illa hos förra ägaren och det tog nog ett år innan hon var helt lugn i sig själv, bl a tvättade hon tassarna så tårna var nästan nakna av stress. Där hade hon varit terroriserad av både andra katter och vidriga ungar så inte så konstigt att hon inte gillade katter eller ungar när hon flyttade in.
Jag hoppas Pip blir glad och inte sörjer som hon gjorde utan tar sig an den som han själv blev omhändertagen av Tjalle, med kärlek vid första ögonkastet, men jag kommer inte lämna dem själva utan de kommer få vara separerade första tiden när jag inte är hemma.