Kattsnack 10

Kantarell vill fortfarande inte äta och har diarre.
De vill att han stannar till imorgon. Han har en kronisk förändring på tunntarmen som de inte vet vad den beror på. Det krävs många utredningar för att få reda på det.
Nu vet jag inte hur jag ska göra, kostnaderna skenar och de vet inte om han kommer bli bra igen.

De vill att han stannar till imorgon. Han har en kronisk förändring på tunntarmen som de inte vet vad den beror på. Det krävs många utredningar för att få reda på det.
Nu vet jag inte hur jag ska göra, kostnaderna skenar och de vet inte om han kommer bli bra igen.
Jag hoppas verkligen att det går bra och att du har en bra försäkring åt honom så du slipper fatta några beslut baserat på ekonomi istället för hjärta och prognos. 😿:heart

Usch, så himla jobbigt. Kan de säga något om hur den kroniska förändringen skulle påverka honom långsiktigt om han återhämtar sig nu? :heart

De veterinären rekommenderar om han börjar äta igen är strikt kost, dvs alla katter måste äta samma mat så han inte kan få i sig något annat. Inget godis.
B12 och kortison som får utvärderas eftersom.
Är det rätt när han är så ung? Kommer vi ens kunna lösa det rent praktiskt att se till att han absolut inte får i sig något annat. Hur jag gör med Harrys mat vet jag inte ens.
Det kan även vara ett förstadium till cancer. Hans saltbalans är fortfarande påverkad.
Jag känner mig så himla hemsk som överväger att låta honom somna in bara för att jag inte orkar med stressen och den konstanta oron för att han ska få i sig något fel och bli dålig igen.

Den kanske håller sig stabil på strikt kost och tillskott. Beror den på något annan sjukdom kommer han stadigt försämras utan dropp.
Det låter ju väldigt osäkert. Och stackars lilla Kantarell som mår så dåligt nu :heart :heart :heart
Även med försäkring så kan ju den rörliga självrisken komma upp i rätt stora summor dessutom. Inte konstigt att känna sig osäker på vilken väg som är rätt framåt..

De veterinären rekommenderar om han börjar äta igen är strikt kost, dvs alla katter måste äta samma mat så han inte kan få i sig något annat. Inget godis.
B12 och kortison som får utvärderas eftersom.
Är det rätt när han är så ung? Kommer vi ens kunna lösa det rent praktiskt att se till att han absolut inte får i sig något annat. Hur jag gör med Harrys mat vet jag inte ens.
Det kan även vara ett förstadium till cancer. Hans saltbalans är fortfarande påverkad.
Jag känner mig så himla hemsk som överväger att låta honom somna in bara för att jag inte orkar med stressen och den konstanta oron för att han ska få i sig något fel och bli dålig igen.
Jag tycker inte det är konstigt att du överväger att låta honom somna in:heart

Det känns bara så himla hemskt, det är andra gången på ett år han ligger inne. Han är fortfarande inte helt frisk från sin sjukdom i ögat.

Dessutom anklagar hans uppfödare mig och anser att det är mitt fel som gett fel foder och behandlat honom fel.
Först och främst- det är inte ditt fel.
Alla djur blir sjuka och skadade. Det är sällan ägarens fel.

För det andra, ett dött djur lider inte.

Alldeles för många behandlar för länge med stort lidande för djuret. Väldigt få behandlar för kort tid.

Jag har själv tagit bort djur som andra anser jag skulle fortsatt behandla. I det fallet valde jag för djurets skull att sätt stopp. Lång rehab med sjukbox osv. skulle den hästen aldrig ha klarat av.

Är det ett värdigt liv för ett djur att tvingas till ständig medicinering och skonkost?
Hur länge är det etiskt försvarbart att fortsätta behandla med tveksam prognos?

Det känns bara så himla hemskt, det är andra gången på ett år han ligger inne. Han är fortfarande inte helt frisk från sin sjukdom i ögat.

Dessutom anklagar hans uppfödare mig och anser att det är mitt fel som gett fel foder och behandlat honom fel.
Kram på dig! Du kommer fatta ett bra beslut för Kantarell ❤️

Han får stanna till imorgon för att få en chans att komma igång med att äta.
Sen tar vi det därifrån.
Det låter som @Mia_R skriver en bra plan.

Det är ju det med 25% som gör att kostnaderna skenar för minsta lilla. Blodprov och urinprov med sökning kostade 2700 efter försäkringsbolaget betalat sitt.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 100
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 689
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka