Kattsnack 10

Kantarell har inte kräkts under natten, bra att han fick behålla fortifloran.
Fortsätter med nosduttandet med sås och petar i honom några små bitar mat.
Han låg på balkongen och chillade en timme igår så han är iaf inte helt apatisk och vill vara med lite.

Jag sluttade in från balkongen för att det blev för varmt för ute. Satte mig i soffan. Då fick Älva syn på mig och ville gosa, och då MÅSTE ju filten vara i mattes knä. Så nu sitter jag istället med en tjock filt över mig. Tur att man kan visa katterna vem det är som bestämmer??? 🙈

Kantarell tycker fodret från veterinären är äckelpäckel 😅
Nackdelen med att ha kräsna katter. Han får tonfisk i vatten istället, äter dock väldigt lite.
Vet inte hur länge jag vågar vänta innan vi åker in igen. Han kräks inte längre men det känns som det är något annat eller något mer som är fel.
Åker antagligen in med honom på måndag igen om det inte blir en stor förbättring under morgondagen.

Nackdelen med att ha kräsna katter. Han får tonfisk i vatten istället, äter dock väldigt lite.
Vet inte hur länge jag vågar vänta innan vi åker in igen. Han kräks inte längre men det känns som det är något annat eller något mer som är fel.
Åker antagligen in med honom på måndag igen om det inte blir en stor förbättring under morgondagen.
Inget som sitter fast i gommen/halsen.

Eftersom jag måste måla dörrkarmarna , dom är bruna och nya innerdörrarna vita så har jag hakat av dörren till förrådet/klädkammaren...

Gissa om 2 herrar är överlyckliga, de klättrar å de rasar grejor.. jaja får bli en rensning när målningen är klar tydligen..

Hur går det?

Skönhetsmissen snattrar runt, hon dödade en geting på morgonen och lämnade kadavret i vardagsrummet - begravning i toaletten är utförd, RIP.

Brunetten har i obevakade ögonblick fått extramat av lillkusinen som bott här, och B har därför svullat upp som en chokladboll igen. "Men hon ville verkligen ha mer mat..." Ja, jo, det betvivlar jag inte. :sneaky:

Såååå - båda kissar mår bra, men bantningen för Knubbisen går åt fel håll för tillfället.

Blev återigen påmind om katters låga status. En kollega sa att hade det varit deras katt hade han blivit skjuten redan första gången han blev sjuk, man lägger inte pengar på katter.
Häromdagen hade han varit på en gård i närheten och skjutit ett tjugotal katter, förvildade ladugårdskatter.
Det är så himla sorgligt att det fortfarande är såhär.

Jag fick höra både det ena och det andra från somliga, när de fick veta hur mycket pengar jag lade ut på Lillebror (njurkatt = årligt blodprov + dyrt foder, TR = årlig koll med narkos/ev operation, en hel del andra veterinärräkningar innan tänderna började bråka..han kostade några tusenlappar i månaden, om en slog ut allt..). Så himla tröttsamt. Och sorgligt.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 100
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 689
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka