Kattpiss i soffa!

taccotad

Trådstartare
Lillmisen råkade kissa i ett täcke och det rann igenom ut på soffan. Tyget ska enbart kemtvättas..... Finns det nåt smart man kan göra för att få bort lukten? Annars får vi väl lämna in den på kemtvätt. Verkligen skitsmart med sånt tyg när man har djur och barn.

Sv: Kattpiss i soffa!

Ättika kan ta bort lukten. Om man bör ha det i den soffan är jag däremot tveksam till.

Hängde ut en liten matta som jag hade i badrummet.

Naturligtvis så kom det en hankatt och pissade på den.

Till saken hör att jag själv har två kastrerade katter hemma som avslöjade lymmeln.

Körde matteleändet i 3 olika omgångar i tvättmaskinen. 2 gånger på 40 grader och 1 gång på 60.
Massor med tvättmedel/sköljmedel.

Alla tre gånger försökte mina egna katter att gräva bort mattan så fort den torkat och tillbakalagt i badrummet.

Gav upp och kastade bort den i stället.

Kanske funkar kemtvätt bättre

AM

Klädseltvätt då? Sånt som man sprejar på som ser ut som vispad grädde typ. Jag fick bort kattpisslukt i sätet i en bil med sånt, fast man kanske inte ska använda det på något som bara får kemtvättas iof.

Det lät smidigt!
Var hittar man sånt?

Själv har jag gnuggat in alcogel i min soffa, det verkar ha fungerat för jag känner ingen lukt, katterna gräver inte och pinkar inte. Det lämnade inga fläckar på min, men frågan är om man skulle våga göra så på en finare soffa..

Jag köpte på en mack. Jättesmidigt, man sprejar på låter det verka en stund och dammsuger bort det. Har även fått bort barnspy åp ett bilsäte.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 019
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
2 019
Senast: miumiu
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 332
Senast: lundsbo
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka