Kattmyt - Sant eller falskt?

Sv: Kattmyt - Sant eller falskt?

Japp, jag kan fota den i em. *Det har jag sagt flera dagar, men jag SKA göra det idag.* Jag har dock bara en hemma sköldpaddahane och två röda honor nu, resten har flyttat hemifrån till nya ägare.

Måste ta mig i kragen och fota hela mitt gäng faktiskt.

Kan tillägga att det är samma släkt, så det är väl nåt med generna i familjen.

Ja, det har diskuterats en hel del om huruvida man ska avla på fertila paddhanar, så det kan nog absolut ligga i släkten och vara ärftligt.
Det är jätteintressant med paddhanar tycker jag. Det finns endel som inte genetiskt är paddor utan bara har en svart fläck någonstans. Men dom som är riktiga paddor är ju häftiga.

Den jag har hemma nu är bara en unge. Den är så gott som svart-vit men har nåt lite rött bara. Jag har haft andra som varit hel-fläckiga. Mamma är en vacker sköldpadda och pappa är antingen röd-vit eller grå. Jag kan absolut ingenting om färggenetik, jag har bara fina katter.;)

y1pDnZp0w1Kx2cV0DzdkaEL9ycEym3sQGV72Rtxte0IdpO8rffbxKf7ZfFxRR3WCRMr

Här är en gammal bild på min röda hona i alla fall. Bevisligen fertil.

Och hon ser nästan omönstrad ut! Vacker! Röda honor är inget konstigt, det är bara en myt som inte grundas på nån annan sannning än att dom är mer ovanliga.

Ja, hon är väldigt mörk på den bilden, annars är hon ljusare och då ser man ingenting av möster på henne. Hon har tjock fin päls och hon är otroligt vacker.

Jag vet att det bara är en myt eftersom jag har röda honor. Ville bara slå hål på myten med en bild. Också passa på att visa upp Puss som är så vacker naturligtvis.

Kom på att jag ju har bilder på en gammal kull. :)

y1pDnZp0w1Kx2dGCk3Emv3ki0JbriascqhJp1rHVaqZPY9-1L1tMcP_bwwVMJhUQ9mR

Färgglatt gäng! Nu ska vi se:
*En av de röd-vita är en hona som tyvärr förolyckades hos nya ägaren. Jag har tagit hand om en röd hona efter henne som jag ska försöka hitta nytt hem till.
*En röd-vit är en hane som nu bor i lund
*Den svart-vita är Jack, han är världens mest bortskämda kökskatt hos en man i byn.
*Sen har vi tre sköldpaddor. Den som klättrar upp i veden är min Willie Wonka. En hona (trots namnet) som är världens vackraste numera.
*En är hona, tyvärr död.
*MEN den tredje sköldpaddan är en hane, Malmöbo med takvåning numera. Det är katten längst till vänster. Inte så mycket rött, men tydliga fläckar om man kollar på öronen.

Nacken på mamma syns i nedre hörnet.:)

jag har NOLL koll eftersom jag bara har helfärgade katter för tillfället (Russian blue) men du verkar ju fått bra svar iaf :D

Kom på att jag ju har bilder på en gammal kull. :)

y1pDnZp0w1Kx2dGCk3Emv3ki0JbriascqhJp1rHVaqZPY9-1L1tMcP_bwwVMJhUQ9mR

Färgglatt gäng! Nu ska vi se:
*En av de röd-vita är en hona som tyvärr förolyckades hos nya ägaren. Jag har tagit hand om en röd hona efter henne som jag ska försöka hitta nytt hem till.
*En röd-vit är en hane som nu bor i lund
*Den svart-vita är Jack, han är världens mest bortskämda kökskatt hos en man i byn.
*Sen har vi tre sköldpaddor. Den som klättrar upp i veden är min Willie Wonka. En hona (trots namnet) som är världens vackraste numera.
*En är hona, tyvärr död.
*MEN den tredje sköldpaddan är en hane, Malmöbo med takvåning numera. Det är katten längst till vänster. Inte så mycket rött, men tydliga fläckar om man kollar på öronen.

Nacken på mamma syns i nedre hörnet.:)

Oh, willie wonka är jättejättefin! (det är dom andra med såklart)
Jag har haft en katt precis som denna en gång i tiden...
*saknar*

Windy hette hon...
Hon var så vindögd som nyfödd, därav namnet...
Jättefin teckning verkligen... :love::love:

har också en röd honkatt och det är ovanligt med rött på honor fast hon har lite rosor på sig också!

Jag har en långhårig sköldpaddsdam på 10 veckor också. Hon ser inte klok ut.:crazy:

Nej, jag har inte fotat mina katter ännu. Jag SKA.:angel:

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 194
Senast: WildHorse
·
Övr. Hund Blev lite nyfiken då färger/färgbeteckningar kom upp i uppdateringstråden. Så, jag tänkte att det kunde vara kul att få veta vilka...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 047
Senast: Sampi
·
Övr. Katt Idag var mamma ute och gick i skogen (elljusspår) och såg en katt. Kanske inte skulle vara något att bry sig om, men hon tyckte att...
Svar
4
· Visningar
1 147
Senast: Idas
·
Äldre Jag tror att vi precis har varit med om den absoluta höjden av idioti i bostadssammanhang! Dottern har precis blivit sambo och flyttat...
2 3
Svar
42
· Visningar
8 883
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar