Kattmyt - Sant eller falskt?

Sv: Kattmyt - Sant eller falskt?

Det gråa är svart. Silvret bleker hårbotten. Jag har en devon-hona som är svartsköldpaddssmoke (dvs. svartsköldpadda med silver) och hon ser ut såhär:
44_l.jpg

Aha!:idea: Trodde det hade något med prickarna att göra eftersom det stod silverspotted. Vilken läcker färg och vackra ögon din hona har!

Spotted är ett mönster, det finns även tigré (randigt) och tabby (breda ränder som nästan bildar ett pricktavlemönster över kattens revben).

Nämen, har du också devon? Varför har jag inte fått sett några bilder på henne? :D

Jag har två honkatter som är sköldpaddsfärgade med vitt. Har aldrig sett en hane som är sköldpaddsfärgad.

Sedan är det de här med hankatter, alla röda katter är hankatter men jag har faktiskt sett två st honkatter som är röda. och den ena röda honkatten har även fått kattungar så den var inte steril.

Jag har två honkatter som är sköldpaddsfärgade med vitt. Har aldrig sett en hane som är sköldpaddsfärgad.

Sedan är det de här med hankatter, alla röda katter är hankatter men jag har faktiskt sett två st honkatter som är röda. och den ena röda honkatten har även fått kattungar så den var inte steril.

Som redan förklarat, röda honkatter finns och det är inget fel på dem. De är bara inte lika vanliga som röda hankatter beroende på att rött nedärvs med X-kromosomen.

Som redan förklarat, röda honkatter finns och det är inget fel på dem. De är bara inte lika vanliga som röda hankatter beroende på att rött nedärvs med X-kromosomen.

Okej, läste inte igenom hela tråden :angel: sorry :D

Devonvärlden är ju inte så stor.
När köper du nästa då? Eller har begäret efter Devons inte hunnit infinna sig än? :angel::D

Bara honor som kan vara sköldpaddsfärgade. Hanar kan i och för sig också vara det men är i sånt fall sterila och lite "förståndshandikappade"

Är det den känslan som är som ett sugande i magen när hon springer bakom blomkrukorna i fönstret? :confused::D

Bara honor som kan vara sköldpaddsfärgade. Hanar kan i och för sig också vara det men är i sånt fall sterila och lite "förståndshandikappade"

Såvida de inte har XYXY-uppsättning. Då är de normala och fertila.

Så ska jag vara undanteget som bekräftar regeln då. Jag har en röd hane och jag har sköldpaddor av båda kön.

Hanarna är inte "förståndshandikappade". Om de är fertila vet jag inte eftersom de är så unga.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 194
Senast: WildHorse
·
Övr. Hund Blev lite nyfiken då färger/färgbeteckningar kom upp i uppdateringstråden. Så, jag tänkte att det kunde vara kul att få veta vilka...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 047
Senast: Sampi
·
Övr. Katt Idag var mamma ute och gick i skogen (elljusspår) och såg en katt. Kanske inte skulle vara något att bry sig om, men hon tyckte att...
Svar
4
· Visningar
1 147
Senast: Idas
·
Äldre Jag tror att vi precis har varit med om den absoluta höjden av idioti i bostadssammanhang! Dottern har precis blivit sambo och flyttat...
2 3
Svar
42
· Visningar
8 883
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar