B

bussig

Vad ger ni era katter för mat. Har själv annvänt wiskas torris / och burkmat tidigare. Har nu gått över till Hill`s torrfoder. Har blivit utskälld att jag ger onödigt dyrt foder till katten. Vissa annser att det är för utställningskatter. Jag har ju bara en stallkatt. Vad ger ni ?

Sv: Kattmat.

Royal Canin outdoor kattfoder. Kissen mår bäst av det..
När jag hade uppfödning av perserkatter så fick de det bästa.. och nu får min lilla bondis också det hon mår bäst av. Spelar ingen roll om det är utställningskatter eller "bara" hemmakatter. Har man tagit på sig ansvar för ett djur så måste de väl rimligtvis få det bästa man kan ge.. tycker i alla fall jag, tralla la :D
:D

Royal canin för överviktiga katter.
Och Royal canin för kattungar.

Båda är bondkatter.

Jag ger mina båda som är 7 månader royal canin kitten, plus att dom får whiskas blötmat 1-2 ggr om dan. Det funkar på dom iallafall.

Utställningskatter behöver ingen särskilt typ av mat :smirk: Alla katter, oavsett användingsområde och typ, är värda det allra bästa.

Mina katter får hemgjord färsk mat baserad på råa köttiga ben.

Buke borde får sponsorpengar från RC :angel:

Min katt äter också RC, mature (varianten för innekatter) samt olika sorters fiiint blötfoder som Whiskas enportionspåsar, Gourmet Gold, Mjau tetra och ibland tonfisk.

Jag har försökt med rått kött, men det är tvärnej. Under senaste halvåret har vi dock gjort framsteg från bara torrisar + pyttelite whiskas (som jag har fått lära mig innehåller mest socker av de vanliga blötfodren) till att äta störe andel blött och inte längre bara whiskas. Mjau är oftast ok, fast bara första portionen ut burken eller tetran :crazy:

Min sambos föräldrars katter åt tidigare bara "billigt" torrfoder och var ganska feta allihopa. För några månader sedan bytte de till RC + blötfoder och de har gått ner kraftigt. Nu är de lagom runda och goa istället för fläskberg :o

Mina får också Hills, en ragdoll som jag använder i utställning och en vanlig huskatt som är värd precis samma mat som raskatten! :smirk:

Vår kisse får Royal Canin torrfoder, antingen för känsliga katter eller för innekatter. Sen som blötmat får hon Sheba, Gourmet Gold, sånna där enprtionspåsar i Whiskas, Friskies eller KiteKat, helst med sås:p Bortkämd lite madam, men hon är vard det bästa:love:

Mina kissar får just nu blå/vitt burkmat på morronen ska gå över till mjau burkmat när mitt förråd på blå/vitt är slut, dom får mjau torrfoder på kvällen.

Jag ger min huskatt RC kitten, och mjukmat en till två gånger om dagen. Varierar lite där, men allt som oftast Mjau, men då och då får hon Sheeba eller som nu av Ica's egna.
Kommer troligtvis att byta till Hills senare då jag haft det märket till mina tidigare katter, samt att damen verkar föredra det fodret. :D

Kattmat

Jag har en vacker och spænstig skogis-blanding på snart 12 år som heter Såfin.
Hon reglerar vikten sjælv. Æter sig lite mullig om senhøsten och tappar aptiten då det blir ljusare tider.
Jag kør med Royal canin hela året och dessutom Mjau tetrapacksmat
de perioder hon vill ha det. Hon får godbitar då och då och rækor om det ær fest men jag håller aldrig på och krusar och lirkar.
Hon får smaka på min mat om hon har lust, men eftersom jag lever vegetariskt så ær det inte så mycket som frestar. Lite pannkaka eller
pasta møjligen... Sånt ær bara bukfylla før katter. Dom kan inte ta till
vara på vegetabilier før dom har kort tarm och ær ohjælpligt fødda till
att vara køttætande rovdjur.
Billig kattmat innehåller i regel en stor andel vegetabilier. Av dom billiga ær nog Mjau torrmat bæst.

Mina båda katter äter Royal Canin... plus att jag ger dom en liten ostskiva eller lite leverpastej ibland när jag själv äter frukost.

Iams, Purina Proplan eller konserverad mat. Äter även kalkon, kyckling eller fisk. :)

Mina huskissar får käk från Nutro, funkar jättebra! Ibland blir det ju fest med tonfisk. ;)

Jag ger mina katter lite blandat kattmat. De är egentligen inte så kräsna av sig när det gäller märke. Burkmat och annat är det Whiskas och torrfoder är det Friskies.

Förr åt båda katterna RC Maine Coon torrfoder (har en Maine Coon och en huskatt), men huskatten blev lite väl rund om magen då, så nu får han RC Silhouette istället. Båda har fått kommentarer från veterinär att de är otroligt välmående och fina i pälsen, så även om det är dyrt med RC så anser jag att det är värt det. De får bara torrfoder och intresserar sig inte för blötmat.

Jag ger mina katter rå mat som jag blandar till själv här hemma.

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 255
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok "Klart hon ska ha något gott..." - och ändå är det JAG som uppfödare, som lärt mig via kurser, samt under alla år med katter som har...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: IngelaH
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 595
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama