Katthemskisse

Kira

Trådstartare
Nu har vi fått en ny familjemedlem. En liten vit kattpojke som kommer från ett katthem. Visst är det underbart att en sån liten individ kan trollbinda en hel familj. Och kavat är den lilla rackaren också.
Är det flera kattägare här på sidan som fått sina små från ngt katthem?

Siri är köpt som vuxen från ett katthem. Jag föll för henne för att hon var så otroligt söt och för att hon ville sitta på mina axlar hela tiden. I efterhand har jag förstått att hon gjorde så för att få närhet trots att hon inte riktigt litade på någon. Nu sitter hon aldrig på mina axlar, men i knät deså mer. (Läs: jämt).

När hon kom hem till oss gick hon ett varv runt hela huset och tittade in i alla rum. Sedan la hon sig under vardagsrumsbordet och sov i två dygn. Den första tiden var hon otroligt mammig. Till och med när jag satt på taletten skulle hon sitta i mitt knä. Hon var aldrig mer än en meter från mig de första veckorna. Följde efter mig bara jag gick två steg!

Nu har hon bott hos oss i tre år och är den mest tillgivna kisse kan kan tänka sig! :love: Det är nästan slagsmål bland våra släktingar om vem som ska få ta hand om Siri när vi åker bort. :D

Jag har tagit båda mina kissar från ett katthem och en organisation.
Det känns ju alltid bra att ta en kisse från ett hem och min ena har inte
haft det så bra innan så hon är reserverad stundtals för att sedan kräva kel...
Hon är alltså en väldigt känslig katt medans den lilla tussen är tokig.
Speciellt på mornarna så springer hon runt som ett skållat troll i lägenheten
och båda är ju självklart bedårande =)

Jag o min sambo är jättenöjda med att ha tagit katterna från katthem och
rekomenderar det verkligen!

Jag har tagit en av mina katter från Stockholms Katthem. Han är social, charmig och ungkattsbusig( han är 1 år.)
Chleo heter han.
(Ta bort http:// för att det ska fungera)

Jodå min ögonsten Domino kommer från ett katthem i Sthlm han med. KTog han som treåring och jag har aldrig ångrat en sekund, älskar honom verkligen :love:

Vilka underbara katter ni har!! Vår lille vite kisse har nu utökat sin värld till hela nedervåningen. Han "stångar" de andra 2 hankatterna så fort de kommer i närheten, och de har inget emot att kela lite med honom. Däremot är han fortfarande lite rädd för våra 2 hundar. Vilket han löser genom att fräsa. Eftersom bägge vovvarna är kattvana går de snällt undan, så jag ser hur lillkissens ego växer för varje gång. Nån dag till så ligger de säkert bredvid varandra.
Har ingen bild ännu (va duktiga ni är på att lägga in bilder på era.) Vår är liten, helt vit och har öron som de värsta parabolmottagarna. Han växer nog i dem sen...

Naah vad sött! :love: Vill gärna se bild på den lille krabaten!

Vi hade oxå hund när jag skaffade Domino. Visste inte om han var van vid hundar men det gick bra, gick undan först men nyfiken som han är gick han fram o hälsade och sen var de polare, han fräste aldrig åt hunden (som vi tog bort för ett år sedan :() och hunden var van vid katter sedan tidigare.

Jag tror det kommer gå bra med hundarna för er del med!

Vad roligt att så många har fd. katthemskissar! Själv har jag 4 hemma för tillfället men det är bara som jourhem. Det man slås av, tycker jag, när man har fd. hemlösingar är att de är så glada och tacksamma. De verkar vilja visa en hur skönt de tycker det är att få ha kommit in i tryggheten. Och sen vill de inte gå ut heller, vilket är jättebra eftersom jag bor på 9:e våningen.

Jag köpte min grabb från Kattkommando Syd när han var 10-11 månader.
Zeus

Sedan är jag också stödhem åt en katthona via KKS
Alicia

De gillar varann! :D
Zeus och Alicia gosar

Köpa katt från katthemsföreningar är underbart!
Man får verkligen en vän för livet. :love:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 870
Senast: Cissi_ma
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 077
Senast: Thaliaste
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 585
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 062
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna