Katter som är vänner, men ändå inte

R8n

Trådstartare
Bagheera är 5 år och lille Baloo 1.

Bagheera och Baloo leker gärna tillsammans, men så fort Baloo går upp i sängen eller ligger i sängen och Bagheer kommer så "parar" bagheera sig med baloo, varför?

Ibland kan även bagheera helt utan anledning flyga på baloo och bita honom eller tränga upp honom i ett hörn, kan vi göra något åt detta eller är det "kattspråk"?

Vi kan inte lämna dem ensama tillsammans för vi vet ju aldrig om de bråkar eller inte medans vi är borta.

Sv: Katter som är vänner, men ändå inte

Det är dominansbeteende. Fertila hanar tvångsparar gärna yngre hanar för att hålla dem i schack. Förmodligen tycker han att det är kul att leka, men kan inte tillåta Baloo att ens närma sig honom på rangskalan.

Okej, kanske därför Baloo gärna vill ligga bredvid honom, för att utmana?

Vad skulle kunna hända om de blev lämnade ihop ensamma?

Junior gör samma sak på sin son Digger....

Tror inte du behöver bekymra dej för att det ska hända något allvarligt.

Men skulle det urarta någon gång kan du ju ta bort den lille en stund, eller stänga in honom i ett annat rum medans du är borta...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 119
Senast: Hermelin
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka