Katter är levande djur !

MissFideli

Trådstartare
Vad trött jag blir, en bekant till mig har placerat om en hona som nu verkar komma tillbaka. Katten biter på kablar och pratar och leker på nätterna.
Det är ett vanligt problem att folk inte kan med sina katters nattvanor, men varför köper man ett nattdjur då?
Har en kompis som också är trött på sin katt som kör gatlopp nattetid.

Det känns lite som att skaffa en fågel när man vill ha tyst omkring sig. Eller en hund när man inte tycker om att promenera.

Sv: Katter är levande djur !

Man får vackert stå ut. Jag försöker i möjligaste mån busa av mina före läggdags. Inte alltid det hjälper...... men man kan ju inbilla sig :angel: Om inte annat tycker kattorna det är skoj, och jag med för den delen. Många som skaffar katt gör det ju för att "de klarar sig själva" till skillnad från en hund. Det medför ju att de inte leker med katterna, för det ska de klara själva osv. Understimulans.............
Det är ju klart att de leker på nätterna, det är ju deras naturliga tid.......

leka på natten, då ska man ju sova säger mina slöisar
vaknar jag på natten ligger bägge i sängen och sover, vid 4-5 tiden på morgonen kan det bli ett race och när klockan närmar sig 6.30 ska matte upp oavsett dag i veckan :mad:

jisses :eek: här är det rally nattetid, full rulle men inte är det något jag bryr mig om så mkt... tycker det är rätt roligt att ligga och lyssna då dom far fram och jagar varandra :)

Det får man väl ta med i beräkningen när man skaffar katt! Man vänjer sig snabbt vid ljuden, och det är knappt de stör mig längre. Om jag däremot är borta och sover utan dem - ja, då sover jag inte vidare bra..

Samma här, jag bara ligger och skrattar åt dom. Förutom när dom springer över en sommartid om man ligger utan täcke, det blir så tråkiga märken på magen då.

Jag älskar att bli väckt av mina små, vare sig det är gostime eller bustime. Dock inte av att Fia krafsar för det betyder oftast att det är dags att torka kiss.

understimulerade blir katter som inte kan eller får vara ute...min kattunge busar ju såklart på nätterna FAST han kan gå ut o in som han vill, men de andra tror jag aldrig har haft nåt sånt för sig...men han är nog one of a kind också :D

Mina får inte vara ute men har inga hyss för sig ändå. Race drar huskatten ibland med, hon är utekatt. Det hänger me rpå vad man som ägare gör för att underhålla sina katter.

ja, man kan ju köpa pälsråttor o sånt :D:D

jag måste erkänna att jag inte stimulerar mina katter så mycket, men när dom kommer in så vill dom lägga sig o sova...så jag tror dom fått stimulans ute själva så dom inte behöver ha en massa lagrad energi att bli av med....

Självklart är det så, huskatten min leker mycket sällan inne, och desto mer ute.
Här är det leksaker högt och lågt, köpte en senast imorse. En pipande mus som är SÅ kul ! Har en sedan tidigare och på något underligt vänster så är den extra kul kl 4 på morgonen :confused:

Är det en sån där med mikrochip inuti? De är jättepopulära hemma hos mig just nu.

Tips: gör som jag, lägg upp den på hatthyllan när du går och lägger dig :angel:

Ja, precis en sån. Första gången jag köpte en gjorde jag misstaget att traska rakt igenom ett ganska så stort köpcentrum med den där saken pipandes i påsen. Sen hela vägen hem, ångrade mig flera gånger (lappen var borttagen av mig :o ).
Den jag köpte idag... igår blir det visst har ett annat ljud som är värre, nått jag inte tänkte på förrän Abbie drog en repa med den.

Min första funkade inte de första dagarna. Sen började den plötsligt pipa en dag och båda katterna for med svansarna som toaborstar åt var sitt håll :rofl:

Fast det är bra att dra bort lappen redan i affären. Jag köpte en som aldrig har pipit, vet nån mer som gjort samma sak.

Ja bara man väljer rätt väg ut :smirk:
Appropå tokiga saker, min ena syster fick när hon var liten ett monchichi(hur 17 det nu stavas)-troll. Ganska stort, ca 25-30 cm högt som sade "Hug Me" och skrattade när man tröck den på magen.
En gång när jag var själv hemma, så låg jag och tittade på TV i soffan. Väldigt morkrädd som yngre var jag. I vilket fall så stod trollet på soffbordet och hojtade plötsligt HUG ME !! Tror du jag stod giv akt i soffan eller?

Det tog ett tag innan dom kom på vitsen med musen, att man var tvungen att peta på den för att den skulle säga nått. Men sen var det kört :)

Kan hälsa att Simon som ju fyllde 1 i lördags, mår bra. Hans favoritsysselsättning är att gräva upp blommor ur krukorna och att äta snittblommor. Liten florist kanske? Fast nej, vilken tråkig affär med smakprov på varenda blomma...

Är han 1 redan? Vad fort det har gått...

River han upp blommor har han nog samma gen som min ena katt. Jag har inga växter längre, det blev så jobbigt att gå upp vid halv fyra och dammsuga upp jord och plocka krukskärvor :crazy:

Abbie är också 1 :rofl:
Hon sköter sig rätt bra, men Simons matte har fått ge upp blommor. På sin födelsedag fick han en bukett blommor att käka upp. Annars är det plastblommor som gäller där :angel:
Abbie har sina tokigheter iofs även om hon är rätt så "trist" på så vis. Yoga har lärt henne apportera, alltid nått. Sen kånkar hon runt med mina nystan till virkningen. Virkar ett överkast och för nån vecka sen kånkade hon iväg med nystanet och repade samtidigt upp 1,5 varv :crazy:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
35
· Visningar
1 775
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 084
Senast: cassiopeja
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 470
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 325
Senast: Gumman123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka