Kattbilder #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ställde upp Älvas hus på en pall för att få bort det från golvet så att robotdammsugaren skulle komma fram bättre. Det hindrade inte Älva från att hoppa in i sin lya...

IMG_20221125_142323.webp

(Det är väldigt snett och slitet för att NÅGON har använt det som landningsplatta när hon hoppat ner från klösträdet. :cautious: Men det är ett trevligt hem ändå, menar Älva.)

Önskar tips på vilken kattvänlig julig växt jag kan ha i denna?
Känns som allt juligt är giftigt...

Bifogade filer

• 20221126_182148.webp
    20221126_182148.webp
    58,5 KB · Visningar: 8
Önskar tips på vilken kattvänlig julig växt jag kan ha i denna?
Känns som allt juligt är giftigt...

Om du vill vara helt säker, köp konstgjorda blommor som amaryllis, julros, hyacinter osv. De lite dyrare växterna är av bra kvalitet och naturtrogna. Plus, du slipper vattna och kan använda dem i flera år ;)

https://www.plantagen.se/konstgjorda-vaxter/ Inte fantastisk kvalitet kanske men det beror på vad man vill betala.

Om du vill vara helt säker, köp konstgjorda blommor som amaryllis, julros, hyacinter osv. De lite dyrare växterna är av bra kvalitet och naturtrogna. Plus, du slipper vattna och kan använda dem i flera år ;)

https://www.plantagen.se/konstgjorda-vaxter/ Inte fantastisk kvalitet kanske men det beror på vad man vill betala.
Har du nå bra tips på vart man köper julkrukor. Var inte imponerad av plantagens utbud av "julkrukor".

Lilla monsterkatten. Så full av charm, och så full av lycka när matte kommer och kollar på henne. "Åh, wow, all uppmärksamhet bara på MIG? 😍" Så tror hon att jag inte ska se att hon varit och fiskat ner saker från bokhyllan. Idag var det taxens basker som plötsligt låg på golvet.

IMG_20221127_123858.webp

Nja jag är inte så förtjust i konstgjorda. Hellre då något vanligt icke juligt.

Köp en vanlig ampellilja eller liknande och pimpa den? En liten tomte som den du ser i julkrukorna du köper. Ett litet led batteriljus, bredvid. Om katterna inte är av den sorten som äter band, ett rött sidenband runt.

https://www.folksam.se/forsakringar/kattforsakring/giftiga-vaxter-for-katt

Bra lista över både giftiga och ogiftiga växter. Du kan säkert hitta något lite juligt bland de ogiftiga.

Har du nå bra tips på vart man köper julkrukor. Var inte imponerad av plantagens utbud av "julkrukor".

Jag brukar köpa en storlek större kruka där jag hittar snygga juliga sådana och sedan bara proppa ner den mindre krukan i.

Köp en vanlig ampellilja eller liknande och pimpa den? En liten tomte som den du ser i julkrukorna du köper. Ett litet led batteriljus, bredvid. Om katterna inte är av den sorten som äter band, ett rött sidenband runt.

https://www.folksam.se/forsakringar/kattforsakring/giftiga-vaxter-for-katt

Bra lista över både giftiga och ogiftiga växter. Du kan säkert hitta något lite juligt bland de ogiftiga.

Jag brukar köpa en storlek större kruka där jag hittar snygga juliga sådana och sedan bara proppa ner den mindre krukan i.
Okej, vill ha någon med typ tomte eller snögubbe på utsidan av krukan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
779
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 703
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 571
Senast: Sassy
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka