Katt som tuggar tår...

REIN

Trådstartare
Skaffade två katter för snart 3 veckor sen, ett syskonpar på ca 4månader. Båda två är underbara, sociala och trevliga katter. Har känt dem sedan de föddes men inte tagit hem dem förrns nu. De bor i lägenhet och är friska, alerta och får bra med stimulans och aktivitet.

Men nu till problemet. Honan är lite mindre tillgiven och "svår" att få kontakt med. Men det verkar vara hennes personlighet helt enkelt, plus att hon blir mer och mer social ju mer hon lär känna oss och hennes nya hem. Men jag har ett problem med henne som jag undrar lite över. Hon biter nämligen i fötterna. I MINA fötter alltså. Det verkar inte vara i rent leksyfte, utan alltid när hon bara ligger brevid en eller när vi kelar.

Som exempel hände det nyss när jag sitter här i soffan och hon ligger och halvsover brevid mig. Jag har fötterna i soffan och så börjar hon helt enkelt tugga på dem:confused: Hon verkar inte busa alls, utan hon tar tag i dem och tuggar lugnt, samt slickar lite, mer som på ett tuggben...

Någon som har förslag på varför hon gör detta? Det känns som mer än bara "kärleksnyp", eller?

Brukar givetvis aldrig låta henne tugga på mig, men gjorde det nu bara för att se vad hon gjorde. Hon biter inte så hårt, men det är mer än bara nafsa så att säga.
 
Sv: Katt som tuggar tår...

Du svettas om føtterna så do luktar lite salt och hærligt...Det ær sækert bara dærfør. En del små katter verkar dessutom ha lite svårt att fatta att vi ær så stora att till och med tårna ær en kænslig del av oss!
 
Sv: Katt som tuggar tår...

Ja det är kanske därför då :)
Tycker det är så konstigt att det bara är fötterna, och bara på mig dessutom. Sambon har mycket svettigare och äckligare fötter:p
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 385
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 405
Senast: lilstar
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 395
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp