Katt som beter sig RIKTIGT ovanligt!

DarkInNight

Trådstartare
Jag är chockad, och jag vet inte riktigt vad som hände.

Allt har varit som vanligt idag, gosat med missen i sängen i morse, gett henne mat och hon har varit som vanligt helt enkelt. Mysig och gosig.

Jag gick ner i källaren för att göra rent ett akvarium i duschen, missen följer efter. Jag pratar med henne och vänder sedan om för att gå in i duschrummet, då springer hon fram och sätter klorna i mina byxor. Det här är något som hon ALDRIG har gjort, jag blir chockad och säger ifrån. Hon går ifrån och sätter sig i trappen. Där sitter hon och mjamar VÄLDIGT bestämt och påtagligt, jag kliver fram och kliar henne och frågar vad det är. Sen går jag på nytt mot duschrummet, då flyger hon på mig och sätter klorna i låren på mig!!! Vad fan kan ha hänt och varför reagerar hon så starkt mot att jag ska gå in i duschrummet!? :confused:

Såhär har jag aldrig sett henne. Hon kom hit för ett år sedan när hennes husse blev sjuk och inte kunde ha henne längre. Då hade hon bott i lägenhet i hela sitt 5 åriga liv.

Jag är RIKTIGT chockad, har aldrig varit med om liknande!

Sv: Katt som beter sig RIKTIGT ovanligt!

Kan hon ha nått där inne som hon skyddar? Låter i och för sig konstigt, men det gör ju hela situationen också så... Hmm...

Kan hon ha nått där inne som hon skyddar? Låter i och för sig konstigt, men det gör ju hela situationen också så... Hmm...

Jag tror inte hon skyddar något därinne, efter att ha flugit på mig första gången så satte hon sig 1½ m bort från dörren uppe i trappen. Fick för mig att hon inte ville att jag skulle gå in där.

jag blir ju lite nojjig och börjar tänka på spöken och grejer (*alldeles för livlig fantasi*) att hon såg något som inte jag gör och vill visa att jag inte skulle in där... jag vet inte. Jättekonstig situation.

Konstigt.. Har katten någon dålig erfarenhet av duschar? Dvs, vet hon vad som "händer" i en dusch? Jag hade en katt en gång som hatade höga ljud och angrep den som orsakade ljuden :crazy: Det kom vi på en gång när mitt ex kittlade mig så jag skrek å kiknade av skratt, då anföll katten mig :mad: Hon bet mig i huvudet och i armen.. Inte så det gick hål men en riktig markering var det. En annan gång så var systerdottern hemma hos oss med sin blockflöjt och började spela.. Kattskrället flög på henne också!:D

Jag menar, hon kanske hatar duschen och vill hindra dig från att gå in där? Äh, lite långsökt kanske men märkligt beteende iaf.

Mvh

jag blir ju lite nojjig och börjar tänka på spöken och grejer (*alldeles för livlig fantasi*) att hon såg något som inte jag gör och vill visa att jag inte skulle in där... jag vet inte. Jättekonstig situation.

Det var också min första tanke, men så är även jag nojig. :crazy:

Konstigt.. Har katten någon dålig erfarenhet av duschar? Dvs, vet hon vad som "händer" i en dusch? Jag hade en katt en gång som hatade höga ljud och angrep den som orsakade ljuden :crazy: Det kom vi på en gång när mitt ex kittlade mig så jag skrek å kiknade av skratt, då anföll katten mig :mad: Hon bet mig i huvudet och i armen.. Inte så det gick hål men en riktig markering var det. En annan gång så var systerdottern hemma hos oss med sin blockflöjt och började spela.. Kattskrället flög på henne också!:D

Jag menar, hon kanske hatar duschen och vill hindra dig från att gå in där? Äh, lite långsökt kanske men märkligt beteende iaf.

Mvh

Hon har faktiskt blivit duschad där för några månader sedan, hela katten luktade bensin så vi duschade henne, det gick faktiskt rätt bra, utan alltför mycket klagomål från hennes sida. Men om jag inte missminner mig så har hon varit in i rummet efter det, hon brukar tycka att det är superspännande att följa med in till rummet som är innanför duschrummet eftersom dörren in dit brukar vara stängd. Det var inga höga ljud eller annat konstigt heller, det är det som är så konstigt. -Det var en helt vanlig dag med helt vanliga rutiner :crazy: .

Ungefär en ½timme senare så bad jag min sambo följa med ner, för att se om katten reagerade lika konstigt. Hon var utomhus, men vi ropade på henne, hon kom nerför källartrappen (utomhus) men vägrade gå in i "källarhallen" (där hon hoppade på mig), och gick sedan uppför trappen och satte sig högst upp.

Ännu senare så hade hon varit med sambo ner i källaren och då hade det inte varit några problem alls...

jag är verkligen fundersam över vad som hände!

Det var också min första tanke, men så är även jag nojig. :crazy:

Åh vad skönt att det inte bara är jag som har sådana tankar!
Nu kommer jag knappt våga gå ner och duscha igen ensam kan jag lova.. Det är en stor källarvåning på ca 100kvadrat, där duschrummet är en del av källaren. Och det är en typisk källartrapp ner, smal och den svänger -skitläskig. Jag har tyckt att källaren har varit läskig förut, vill inte gå ner dit på kvällarna om jag är ensam hemma.
Efter det här som hänt idag med katten så kommmer jag absolut inte att våga göra det :crazy: .
Dags att renovera duschen på markplan så jag kan våga duscha även under kvällar!

Jag har fått för mig att djur kan "se" saker som vi inte ser. Ifall hästarna reagerar starkt på något -helst när det är mörkt ute- när vi är ute och rider, ja då lyssnar jag oftast på dem, stannar de tvärt till och inte vill gå längre, ja då är det inte ofta jag fortsätter jag heller. :o
jag har alldeles för livlig fantasi !

Ja förresten. Missen har betett sig precis som vanligt resten utav dagen! Inga konstiga beteenden efter det.

Det som har slagit mig är att när hon satt i trappen mellan de två påhoppen, så jamade hon väldigt starkt, enträget. Så brukar hon inte jama. Hon kan ju jama väldigt -kom och gör som jag säger, släpp ut mig jag är irriterad-, eller -se mig, jag vill gosa-. Men det här var något helt annat.. Mer stark, mer bestämt. Uj uj... ´Tänk om misse ville varna mig för något så blev jag arg :( :crazy:

hon ville nog varna dig för att försöka "dränka" henne igen, hon trodde nog att hon skulle duschas och talade om så tydligt hon kunde att hon vägrar att bada nåt mer...

Katter är katter, det finns inte alltid en förklaring till varför de gör som de gör xD

Min katt klättrade t ex upp och satte sig på mitt huvud häromdagen. Ingen aning vad som var så spännande, men han satt bra där tyckte han.

hon ville nog varna dig för att försöka "dränka" henne igen, hon trodde nog att hon skulle duschas och talade om så tydligt hon kunde att hon vägrar att bada nåt mer...

Det tror jag däremot inte.
För hon har varit med oss ner dit efter badningen , och då har det inte varit några problem.

Dessutom så var hon bakom mig hela tiden idag, hon hoppade på mig bakifrån, när jag gick framför henne på väg mot duschrummet.

Om hon inte hade velat bada hade hon nog sprungit iväg efter första påhoppet istället för att låta sig klias.

Knepkatt, hade hursomhelst varit intressant att få veta varför hon gjorde så idag. Finns det Någon kattpratare här på buke? :D

Katter är katter, det finns inte alltid en förklaring till varför de gör som de gör xD

Min katt klättrade t ex upp och satte sig på mitt huvud häromdagen. Ingen aning vad som var så spännande, men han satt bra där tyckte han.

hehe ja ibland är de bra roliga :devil: :love:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 224
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 053
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: Zpunk
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 895
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar