@MissFideli har (hade?) en britt som uppenbarligen inte läst rasbeskrivningen utan klättrade runt och balanserade på gardinstänger och inte direkt var halvlat
Hon lever och är bara marginellt lugnare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@MissFideli har (hade?) en britt som uppenbarligen inte läst rasbeskrivningen utan klättrade runt och balanserade på gardinstänger och inte direkt var halvlat
Jag har haft flera birmor och jag tycker det ibland är lite prydnadskudde över dem, jag sitter här i soffan bredvid dig eller på dig och är söt och blir gärna klappad, gå ut njae kanske om det är fint väder, äta flugor fy vad du är äcklig, jaga fåglar är du inte riktigt klok det är bäst att ducka när de kommer. Sen finns det säkert livligare birmor också men mina var mycket av modell soff/sängkudde
Jag saknar mina birmor
Absolut inte. Jag har kollat runt och är helt övertygad om att en halvlat och tystlåten katt passar oss bäst. Jag vill helst ha en omplacering så vi vet att den gillar barn och hundar. Utevistelse är en möjlighet, men inget måste. Men eftersom vi inte har bilväg nära skulle jag våga.
Jag har en maine coon, latare katt har jag aldrig träffat! Totalt ointresserad av allt utom mat i skål. Inte ens DaBird får fart på henne.
Det tråkiga svaret är nog att det mer hänger på individ än ras många gånger...
Vissa raskatter kan råka illa ut som utekatter, eftersom de har svårare att försvara sig mot andra katter eller andra djur ( tex ragdoll). En räv attackerar inte gärna en storvuxen katt, som ser ut att kunna skada räven. En katt som ogärna klättrar i träd har sämre flyktmöjligheter. Katter som är totalt orädda för främmande människor kan också råka illa ut.
Norska skogkatter är robusta och duktiga på att klättra i träd. De är storvuxna och räven tar inte dem i första hand. Dock kan de vara duktiga på att ta småfåglar. Jag har en sån. Det kan vara individuelt. Min tidigare skogkatt tog sällan småfåglar. Han hade inte så stor jaktinstinkt. Tog någon mus i unga år, men gillade mest att lata sig och bevaka sitt revir som äldre katt.
Katters revir är inte jättestora men en katt kan gå långt. Tre mil är inget för en okastrerad som letar partner t ex.Tack för input
Det är i alla fall några hundra meter till närmsta andra katt, men jag vet inte hur stora revir de har?
Vi får fundera lite, helst vill jag ha en omplacering.
Tack för input
Det är i alla fall några hundra meter till närmsta andra katt, men jag vet inte hur stora revir de har?
Vi får fundera lite, helst vill jag ha en omplacering.
Min erfarenhet är tvärtom. Jag har haft diverse olika konstelationer men ser det som lättare med vuxen katt då hen har lite kurage och kan säga ifrån mot hundar och barn. Det är ju inte bara katten som ska anpassa sig utan alla får anpassa sig till varandraÄr det inte lättare för en katt att anpassa sig till barn och hundar om de får växa upp med dem? Jag tror att det kan vara svårare (inte omöjligt) att ta in en vuxen katt till hundarna än att ta in en kattunge. Kattungen är mer anpassningsbar och formbar än den vuxne. Men med rätt vuxen individ går det säkert också.
Min erfarenhet är tvärtom. Jag har haft diverse olika konstelationer men ser det som lättare med vuxen katt då hen har lite kurage och kan säga ifrån mot hundar och barn. Det är ju inte bara katten som ska anpassa sig utan alla får anpassa sig till varandra
Typ så jag tänker. En katt med lite skinn på näsan och vana. En kattunge är så himla liten.
Vissa raskatter kan råka illa ut som utekatter, eftersom de har svårare att försvara sig mot andra katter eller andra djur ( tex ragdoll). En räv attackerar inte gärna en storvuxen katt, som ser ut att kunna skada räven. En katt som ogärna klättrar i träd har sämre flyktmöjligheter. Katter som är totalt orädda för främmande människor kan också råka illa ut.
Norska skogkatter är robusta och duktiga på att klättra i träd. De är storvuxna och räven tar inte dem i första hand. Dock kan de vara duktiga på att ta småfåglar. Jag har en sån - en mördarmaskin. Han är 9 år, men blir bara duktigare och duktigare på att ta fåglar. Hemskt, tycker jag. Jaktinstinkt kan vara individuellt och alla norska skogkatter är inte lika.. Min tidigare skogkatt tog sällan småfåglar. Han hade inte så stor jaktinstinkt. Tog någon mus i unga år, men gillade mest att lata sig och bevaka sitt revir som äldre katt.