Katt möta hund tillfälligt?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Icka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 915
I

Icka

Hur ska man göra när kissen ska träffa familjens vovve?! Hunden bor alltså inte med oss, utan det är våra familjer som har en hund var!
Har fått för mig att det är bättre att hunden kommer till katten, stämmer det?

Nu är det nämligen så att min bror fyller år i helgen, vi hade gärna velat ta med oss katten till mina föräldrar, som har hund men funderar på om det är någon bra idé ? Vad tror ni? Vovven är snäll men lite busig, han är ifos rätt mesig så han skulle lätt backa bara katten vifftade med tassen. Vågar man stanna över natten om man spärrar av huset så att hunden och katten inte behöver träffas just då?

Ja, ge er alla tips och synpunkter ni har på lager!
/Teas matte och husse som har 10.000 nya frågor varje dag! (tur att ni på Buke finns! :bow: :) )

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Katt möta hund tillfälligt?

tycker ni skall låta dom träffas hemma hos katten där den känner sig trygg.

Jag brukar ibland ta med mina katter hem till mor som har både hund och katt, eller far som bara har katt. Eftersom mina katter bara kommer dit ca tre gånger per år så har jag svårt att motivera att vänja de vid varandra. Jag låter de alltså inte träffas utan mina katter får ett "eget" rum där jag ställer in kattlåda, matskålar och en liten klöspåle. Där sover jag förstås också.

Min syster kör precis tvärtom, släpper ihop sina katter med de andra djurer direkt. Det resulterar i att mors katt är ute hela tiden som inkräktarna är kvar (hunden är dock salig, han älskar katter), och att fars katt fräser konstant tills inkräktarna drar (hon är en jättefegis).

Jag och min kisse satt "barnvakt" till en kompis' papillonvalp. :love:
Isak var inte sa glad, men valpen var en tredjedel av hans storlek sa hon var raddare för katten an tvartom.
Han lag under sangen och spanade nar valpen lag i mitt kna. Men sen skulle jag ga ut med henne och da fick jag daligt samvete för att jag vet Isak ocksa vill ga ut, sa jag fragade om han ville följa med. :smirk: Da kom han fram och satte sig brevid hunden och jamade efter kopplet! :love: :rofl:

Men om det finns möjlighet sa tror jag det ar battre att halla isar djur som inte kanner varandra och som inte ska bo tillsammans i fortsattningen. Jag hade aldrig tagit in en annan katt i lagenheten!

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för... 2 3
Svar
59
· Visningar
7 918
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är... 2 3
Svar
50
· Visningar
9 740
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa Åsikter finns alltid. Det finns lika mycket hundägare, som åsikter om vad som är bäst för hunden. Alla tänker vi olika, och samtidigt...
Svar
9
· Visningar
1 806
Övr. Katt Hur gör man det på bästa sätt?! :confused: Ska ev flytta (håll tummarna att vi får huset :p ) då kommer vi att föra ihop mina två...
Svar
10
· Visningar
3 984
Senast: Kratus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXI
  • Nattåget Stockholm-Kiruna...
  • 1 april 2025

Hund, Katt, Andra Djur