Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu blir det varmt!
Hur kan jag underlätta för mina kära katter?
Tuva är märkbart påverkad, Lina klarar det bättre.
Har lagt fram en kyldyna men de använder den inte. Provade blöt handduk men Tuva blev bara arg.
Kylkamp under matskålarna (mycket blötmat), isbitar i dricksvattnet, se till att de dricker tillräckligt mycket, i värsta fall får man spruta in det = arg katt. Hålla noga uppsikt. Förra sommaren när Nikita fick ett mildare anfall av värmeslag hade jag två blöta handdukar, en i frysen en jag la runt henne. Extremt sur katt som stack under soffan och vägrade komma ut Om du har möjlighet så är gräs, växter, fuktig jord i skuggan bra på att hålla nere temperaturen.
Plocka bort katter som lägger sig i solen och ner från klätterträdet eftersom värmen stiger uppåt.
Isbitar i skål bjuder till lek och blöta tassar.
Även fast Pälsfröken har fontän och dricker bra och äter blötmat med extra vätska så är det klart lockande.
Oj vilken tur! Och skönt!Katter tål värme, dom dör inte av värmeslag i första taget! Väldigt stor skillnad där mellan katt och hund. En gång för närmare tjugo år sedan så hade hadde den kvicka o nyfikna Tissel smitit in i Duetten innan jag och min man åkte bort med hans vanliga bil. Kattvakten sa att han bara såg Såfin, vi undrade såklart vart Tissel var men hon var ganska rädd för främmande så vi trodde att hon bara höll sig undan. Efter flera dagar kom vi hem och till våran förskräckelse så fick vi se Tissel i Duetten!! Livs levande och väldigt hungrig. Det hade varit full sommarvärme, inte ett moln på himmelen. Enda skuggan var under framsätena men det var säkert minst 40 grader varmt där! Tissel klarade sig utan men och levde lycklig tills hon blev 21 år gammal.