Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Boken är Stallmagasinets artiklar, sammanställda till en bok.
Jag har inte läste den men jag tyckr det verkar konstigt att skriva en bok om Ar när Bent har sina böcker och det är hans som gett Ar sitt namn.
Där tog du upp precis det som jag tycker att bents böcker saknar! Bents böcker känns mer som en övergripande presentation i ämnet, och därför skulle det vara bra med en bok som vågar ge sig in mer djupgående i ämnet.Bents tycker jag är ganska kortfattade och fungerar mer som tankeväckare och inspiration. Katrins bok är mer utförliga "recept" och konkreta beskrivningar av alla detaljer i hennes träningsmetod.
Boken heter "Skola din häst till ökad samling och hållbarhet", den heter ingenting med Akademisk ridkonst. Att hennes tränare(?) har skrivit böcker är väl inget hinder för att hon får skriva egna böcker
Jag har den och ska försöka ta mig tid att läsa i kväll. Så jag kan återkomma senare med en recension
En snabb kommentar till hennes böcker jämfört med Bents kan jag våga mig på redan nu. Bents tycker jag är ganska kortfattade och fungerar mer som tankeväckare och inspiration. Katrins bok är mer utförliga "recept" och konkreta beskrivningar av alla detaljer i hennes träningsmetod.
Men jag har som sagt bara hunnit bläddra i den och läsa korta stycken.
därför att man kan inte skriva utbildningsböcker om nån annans ridlära och häftet heter ju faktiskt "Akademisk ridkonst". Det är han som gett Ar namnet och det är hans utbildningssätt.Varför inte?
Bents böcker är förvisso bra, men de är (precis som alla läror) inte kompletta, och att få en annan vinkel i samma ämne kan ge en ökad förståelse för det som så många, på sitt sätt, försöker beskriva.
Nån som har boken i sin hand får gärna kommentera, är den värd att beställa hem eller ej? Tillför den något som andra skribenter kanske har missat, eller kanske tar de upp samma grundläggande saker, men från en ny infallsvinkel?