Katastroffilmer

gul_zebra

Trådstartare
Är ute efter katastroffilmer i stil med I am legend, Day after tomorrow, 2012... Vad har ni för favoriter? :)

Oj jisses, nu skulle jag varit hemma och kunnat dubbelkolla i filmhyllan för sånna har jag massvis av, men volcano och twister dyker ju iaf upp direkt i huvudet. Återkommer när jag slutat jobba ;)

Jag gillar de katastroffilmer som kom på 70-talet. Earthquake, Airport och Skyskrapan brinner bla. :D
Om man vi se nyare filmer (:angel:) så är Astroid (1997) rätt bra, Michael Biehn är ju rätt snygg dessutom.... :sneaky: Deep Impact, Independence Day och Armagedon räknas väl också som katastroffilmer.

Dantes peak såklart :D

Den är riktigt bra!
Om man gillar "lavafilmer" så är även "Volcano" och "The Core" sevärda också, även om The Core nog räknas som en B-film tror jag.
Tommy Lee Jones spelar huvudrollen i Volcano och Aaron Eckhart med Hilary Swank i The Core. :d

Tack för tips! Ska kolla de jag inte sett sen men nu blev det lägligt nog en rulle som verkar bra på 4an, Contagion :up:

The Impossible handlar om en familj i tsunamin 2004, tycker den är bra och väldigt gripande.
Åh, ja! Hade helt glömt den, den är sååå bra! :love: Inget jag kan glo på nu (jag bölar rätt omgående av den och som vrålförkyld är mer snor det sista jag behöver :D) men fan, den ska ses så fort jag är frisk :banana:

28 Dagar senare klassas väl nästan som katastrofrulle? :D
Von Triers Melancholia är fruktansvärt vacker men är mycket annorlunda (mer drama, mycket lite action) i jämförelse med andra katastroffilmer.

Alla zombiefilmer är väl mer eller mindre katastrof - iallafall för mänskligheten ;)

Haha, jomen precis. Tänkte mer på vad tyngdpunkten i filmen ska vara, zombie-dödande eller att överleva och främst undvika monstren. Zombieland tycker jag är lagom hjärndöd underhållning ;).

Waterworld :love: gammal o inte mitt i undergången men väl livet efter.

Älskar 28 dagar senare! Och world War z.

Vill man ha mer lättsam zombiefilm är Warm bodies helt underbar! Så b-film men handlingen är verkligen hur söt som helst!! Blir alldeles varm i hjärtat av den!

Jag diggar den filmen med en ung Jake gyllenhaal -vad heter den? Day after tomorrow kanske? När new York översvämmas o fryser till is?

Liknande trådar

Mat Paprikasäsong! Sakta men säkert mognar paprikan ute i växthuset. Jag vill göra något kul med dem, inte bara klassikerna ajvar och...
Svar
19
· Visningar
821
Senast: magnus242
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Tjatter Fram tills jag var 30 blev jag kollad typ jämt, även när jag köpte typ trisslotter. Nu fyller jag 38 i år och jag skulle säga att det...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 406
Senast: MML
·
Hemmet Jag och en vän var ute och promenad tidigare i veckan och vi kom in på ämnet städning. Hon säger då att hon upplever att äldre...
2
Svar
22
· Visningar
1 699
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar