E
Ewelinaa
Jag undrar hur mycket (ungefär) det kostar att kastrera en hingst?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag betalade 1800:- hemma.
Men sedan tillkom 8.000:- för komplikationerna ...
Se till att ha honom veterinärvårdsförsäkrad!
ja jag vet ej vad jag ska göra med min kille sen an e ju 5 månader nu..
Vi tog ut en vet som skulle kastrera min gamle sköt ponny. ett russ på 1 år. Vet verkade jätte nervös å kollade igenom alla grejor typ 20 ggr å jag märkte att de va nått fel. men jag tänkte han e la bara noga. han gjorde jobbet han skulle å lämnade oss med en hel drogad ponny som det forsade blod ut såret på. hela boxen var full av blod å han blödde konstant i nästan 8 timmar =/ när vi ringde vet så sa dom bara att han ska göra sej med jämna mellanrum å vist de gjorde vi å efter 1 dygn blödde det ej. men vid den tiden hade hästen förlorat så mkt blod så han var helt loj å orkade ingenting men vet sa bara låt han stå inne 1 vecka å ta det lugnt.
jag säger så här. de tog 2 månader för honom att bli sitt pigga jag igen =/ så för min del blir de nog klinik för säkerhets skull. vill ej vara med om det igen..
Vad har du för dörsäkring?
Mitt bolag har ett undantag som säger att de inte ersätter vare sig kastrering eller komplikationer efter kastrering.
Han är fyra år och vad är då bäst? Att ta det liggande eller stående? Om man inte tänker på kostnaderna så måste väl liggande vara bäst?