Kastrering

E

EmmaFL

Hej

Funderade på det här med kastrering.. Funderar på att köpa mig en ettårig hings som jag i såfall vill kastrera.
Priset varierar antagligen runt om i sverige men ungefär vad har ni betalat?

Funderar även på när man rekommenderas göra det? ''bör'' jag göra det nu till hösten eller kan jag vänta till våren eller nästa höst?

Det är en shettis som ska gå som sällskap med min stora häst. Shettisen går just nu i hop med andra hästar...

/Emma

Sv: Kastrering

ca 3000kr + moms inklusive allt (bedövning, ingrepp och även eftervårdande medicin, finadynkur (vaccinering och avmaskningsmedel)). Gjordes stående på klinik. Rent, snyggt, smidigt, snabbt och många som kunde hjälpa veterinären. Jag slapp göra någonting.

Det gjordes i slutet på Maj. Perfekt årstid, kanske det kunde varit något torrare ute men inga komplikationer eller feber ens efteråt :)

Sv: Kastrering

Jag kastrerade min unghingst i slutet av maj i år, inga komplikationer alls.
Det var stående kastrering hemma, kostade 2000:-

Han var pigg och kry redan nästa dag.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 419
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 257
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 849
Hästmänniskan Rider ni gärna med sällskap eller rider ni mycket ensamma? Har ni någon stallgrupp som ni skriver i eller hur bestämmer ni ”riddejt”...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 099
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2