Kastrering idag...

M

Minime

hua! :crazy: Stackars stackars Charlie!! Om en halvtimme ska vi vara hos veterinären, o juvelerna ska bort :cry:

Men jag tror att jag är mest nervös! :p

Men han har frivilligt sovit i transportburen hela natten så den verkar han ju gilla, o jag har lagt fram rena handdukar som är redo att tas med. Sen var det inge mera...

Stackars Charlie! :cry:

Sv: Kastrering idag...

Det går nog alldeles utmärkt, ska du se! Det är ju trots allt ett relativt litet och ytligt ingrepp.

Systers kisse mådde lite illa efter själva narkosen, men i övrigt var han hur pigg och fräsch som helst.

Jo det hade gått bra. Kom nyss hem igen, fort gick de!
Men jag skakade när jag skulle lämna honom där...hua! Men nu är han hemma igen! Något groggy... öppnade buren o han kom ut raglande på en gång. Såg dock lite riskabelt ut så han fick gå tillbaka o sova en stund till... om en halvtimme skulle han vara helt vaken sa vet så vi väntar väl tills dess.

Skönt att ha det gjort iaf! Och dom var jättesnälla o trevliga dom som jobbade där. Det var bara att komma in igen om det var nåt, o jag har ju bara 2 min promenad dit! ;)

min kompis hankatt skulle kastreras när han var runt 6 måader gammal...han är hittekatt så vi vet inte exakt vilken ålder han är.. han fick ingen tratt och han slickade upp stygnen så de blev sår och varigt. det slutade med att de fick åka in igen och vet konstaterade att han behövde pencillin och en tratt..be om att få tratt för säkerhets skull. man vet ju aldrig.

Vår katt kastrerades härom veckan. Det farligaste som kan hända är att dem slickar upp stygnen efteråt. Jag hade tratt på honom för säkerhets skull i 2 dagar även om han HATADE den.
Jag skulle rekommendera en.
Sedan så får dem ju bara äta med övervakning några timmar efter narkosen annars kan maten fastna i halsen, fast det har säkert vet. sagt?

Jag frågade om han inte skulle ha det, men hon sa att det inte var någon större risk men att jag skulle hålla koll på honom så han inte var där o slickade ovanligt mkt. O under dom timmar vi har avrit hemme nu, har han bara varit där en gång.
O så var jag noga med att inspektera hur det "ska" se ut så jag skulle se om det blev nån förändring, o som sagt har jag bara 2 min promenad till veterinären så jag kan ju knata ner på direkten om det skulle vara nåt.
men tack för tipset! Ska hålla lite exta mkt koll! =)

Neä, hon sa inget om övervakning, bara att jag skulle vänta med maten ett par timmar. Ställde ned skålen hans nyss, trodde hans kulle vara lite småhungrig eftersom han inte ätit sedan kl 22 igår, kanske t o m längre. Men han ville inte ha alls...gick o lade sej igen... så himla trött...

Jag behövde inte tratt på 2 av 4 katter som jag har haft men har iaf tagit med en tratt ifall att dom skulle ha behövt det senare.
Men jag antar att du alltid kan gå till vet å be om en om du nu skulle behöva det, kanske ändå är lite svårare när dom har stängt.

Only_Me skrev:
kanske ändå är lite svårare när dom har stängt.

Jo iofs.. men det är ju bara tisdag idag så dom har ju öppet ett par dagar till, o så värst lång tid ska det väl inte ta för det att läka, 7-10 dagar står det på papperet med "hemgångsråd" jag fick.

Men nu blev jag förvirrad... på samma papper står det "...operationsåren har lämnats öppna för läkning. /.../ Det finns inga stygn."

Upplys mej! :banana: Lästa papperet hos veterinären men det var inget jag tänkte på då...

Minime skrev:
Jo iofs.. men det är ju bara tisdag idag så dom har ju öppet ett par dagar till, o så värst lång tid ska det väl inte ta för det att läka, 7-10 dagar står det på papperet med "hemgångsråd" jag fick.

Men nu blev jag förvirrad... på samma papper står det "...operationsåren har lämnats öppna för läkning. /.../ Det finns inga stygn."

Upplys mej! :banana: Lästa papperet hos veterinären men det var inget jag tänkte på då...
Mina har inte sytts, utan såret har lämnats öppet för att läka innifrån. Då slipper man det där att det läker igen för fort uttill, och blir en infektion inuti. Dessutom så finns inga stygn att irritera sig på för katten. Min erfarenhet är bättre av öppna sår, än av sydda pungar :D Jobbar på katthem o har ca 4 katter i veckan på kastration. :)

Liknande trådar

Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 824
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 729
Senast: mackan
·
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
4 433
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 926

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat