kastrerad kaninhane

E

evve

För 2 dagar sen kastrerades min kaninhane , han är ca ett halv år. Jag har en hona också och jag tänkte släppa ihop honom men han är väldig hanig fortfarande, när ska man släppa ihop dem? Om någon vecka kommer även en ny hona och eftersom min hane är "hanig" och min hona är en hona (hahah) så vet jag inte hur det kommer gå. :confused: vad ska jag göra ?

Sv: kastrerad kaninhane

Haha, nae precis. Endel veterinärer säger att man kan släppa ihop dom direkt, men det finns dom som har fått kaninbäbisar för att dom har gjort så.
Och då har dom kommit fram till att om man väntar en månad så är det ingen fara sen. ;)

jag provade att släpa ihop dem lite innan jag skrev här han sprang efter henne direkt... men kommer han sluta med det sen för annars är det ju synd om min lilla Indie (honan)

Eftersom han är så ung så "borde" han göra det, men det är inte säkert...
Men att dom springer efter varandra kan ju vara pga rang eller något sånt. Om man har bara honor tillsammans tex så kan dom ju också springa efter varandra ibland.

han gör det inte för rang kan jag säga . så kommer han fortsätta :|

Och sen så ska man släppa in honan till hanen för att annars skyddar honan buren.. ;)

jag kom på att du mena att han borde sluta med det :P:banana:

Och sen så ska man släppa in honan till hanen för att annars skyddar honan buren.. ;)

Fast i vissa fall kan det vara bra om man gör så, så får hanen lite stryk av honan och då blir det inte så mycket fler försök till att rida där längre :D. Gjorde så då våran kastrerade hane fortsatte rida hela tiden, då slängde jag in honom till den tuffaste honan som blev lite arg på honom, sen efter det försökte han inte ens rida på henne. Funkade utmärkt ;).

Däremot har jag själv inte märkt av ngn skillnad, på att sätta in hanen i honans bur eller tvärtom. Fast det kanske bara är mina honor som varit så snälla. När jag skulle para ihop en 4 månaders unge med en 3 årig kastrerad hane så var det hanen som fick flytta in till honan. Inga problem där. Men i det läget gjorde jag så då honan var väldigt blyg och ängslig och behövde det övertaget med att hon var hemmastadd i buren.

Sen ska man inte testa hur som helst, men jag vet hur mina kaniner fungerar då jag känner dom, den ena honan reagerar på en viss sak medans den andra inte gör det. Så därför har jag kunnat sätta in hanen till honan utan problem, för jag vet vilken av mina honor som accepterar det.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka