Kastrerad hane

G

GaurdianAngel

En tanken ploppade upp idag när jag skulle träffa en kastrerad äldre hane med min icke kastrerade hane.

Känner hanar av åldern på en kastrerad hane?

Sv: Kastrerad hane

jag tror inte att de känner det direkt. men de kan lära sig att en kastrerad hane är den som bestämmer (min kille har lärt sig att inte tolerera allt nu och kan säga från på skarpen. det verkar fungera, för plötsligt är det han som kissar först, väljer pinnar osv).

Denna kastrerade hane som min fick träffa idag, var en riktig fegis. Min yngre hane såg hel förvånad ut när han kom upp i baken på den kastrerade. Såg ut :eek: och sedan :confused: och till sist :devil:

Han är väldigt lugn mot andra hanhundar men denna kastrerade tog han ingen notis om alls. Han var inte ens värd att titta på. Trots att den kastrerade är mkt äldre, så från att ha gått lite underlägset fram så växte han flera dm efter att ha doftat där bak. Ha ha, såg han ut att tänka, bara en liten lort! :angel:

Har aldrig sett honom reagera så förr. :D

det är den vanligaste reaktionen. om inte rida är vanligare. min kille har varit kastrerad 3 år men har nyligen lärt sig att man inte behöver ta all skit från yngre hundar.

Labben (numera kastrerad själv efter livmoder inflammation) har en kompis som är kastrerad hane. Innan hennes operation så visste hon inte riktigt hur hon skulle reagera på honom. Hon vågade inte "säga ifrån" till honom som till andra hanar när de nosade på henne. Det var som om hon inte visste vad han var för nåt....
Numera är ju hon också kastrerad men jag har inte märkt att hennes kompisar reagerar annorlunda mot henne.

hemlig skrev:
Det var som om hon inte visste vad han var för nåt....

Så har jag hört att många hundar reagerar på kastrerade hundar. Det blir väl svårt att förstå vad det är när de varken luktar tik eller hane eller valp..

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har skaffat en tik och i familjen finns en hane som snart fyller 10 år. Första löpet var påfrestande för både människor och hundar i...
Svar
7
· Visningar
582
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 872
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
734
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 973
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?