kastration hanhundar

Mammadutt

Trådstartare
hej, jag ska kastrera min krypt-chihuahua i höst och funderar lite hur jag ska göra efter kastrationen, han kommer ju öppnas upp då ena kulan ligger i magen/buken (?). Jag gissar jag måste hålla vovvarna från varann så inte pudeln är och slickar på vavvans sår?
Kommer bli lite jobbigt, ska även kastrera två honkatter i höst när dom får första löp... kommer bli trattvarning i lägenheten ;)

Sen undrar jag vad kastration på hanhund med båda kulorna nere ungefär kostar? Nån som har koll? (för sent att ringa och fråga nu). Funderar på att ta pudeln i samma veva då jag i framtiden vill ha en tik. (På tal om nästa hund, fick veta saker om uppfödaren jag fått kontakt med så nu ligger planerna på is....avvaktar ett år eller så...)

Sen vill jag gärna veta ni som har kastrerad hanne, hur det har märks av? Positiva och negativa vinklar på kastration av hanhund tack. Vavvan min är ju översexuell och överagressiv så jag hoppas det ska lugna ner sig för honom.

tack från frågvis filidutt :eek:

Sv: kastration hanhundar

Kastration brukar kosta runt 2000 kronor, lite beroende på storlek på hund och vilken klinik man går till.
Tror inte det är nån fara med att ha hundarna ihop, men det lär du ju märka. Kanske kan det fungera med en tubsocka eller nåt på chihuahuan som skyddar.
Vad jag har hört så brukar de flesta hundar lugna ner sig efter kastration, vissa förblir som förut, men inte många.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 864
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 344
Senast: Acto
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 109
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
5 417
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30