Kastanjetter

Z

Zilver

Är medryttare på ett varmblod som när hon börgar jobba i form och tar ett lätt stöd på bettet börgar klapprar med tänderna hon fortsätter med detta även om jag länger tyglarna och fortsätter hela tiden jag ber henne jobba.
Vad kan detta bero på och är det något negativt eller kan det vara en egenhet hos henne helt enkelt:confused:

Sv: Kastanjetter

Finns en häst i mitt stall som klapprar tänder när hon tycker att det blir jobbigt, är spänd/sur. Kanske har med det att göra?

Min häst klapprar med tänderna så fort hon inte är 100% nöjd med läget. Minsta lilla obalans pga högt/lågt tempo, inte helt eftergiven i sidorna, obalanserad ryttare, dåligt underlag osv får henne att börja klappra. Frustrerande, men man vet när allt är rätt. :idea: Hon är för övrigt väldigt egensinnig också, älskar att jobba och är otroligt ambitiös men så fort man är för tuff vid henne (t ex skänklar för bestämt) säger det stopp.... ;)

Hon är helt klart inte sur eller spänd, klapprandet kommer när hon är avspänd och balanserad ju bättre hon går desto mer låter det.
Dom gånger hon är sur, stel eller inte har lust att jobba (det är en dam med mycket egen vilja:love:) så biter hon i hop tänderna om bettet.

...den är helt klart inte eftergiven i sin mun....

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 082
Senast: TantAgda
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 328
Senast: lirco11
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 268
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar