Karolinerritten i höst.

Sv: Karolinerritten i höst.

Nu kan ju mycket hända fram till september, men jag har i alla fall planer på att gå 120 med Bouquet. Sedan får vi hoppas att allt blir som man tänkt sig...

Har tänkt att vara med, har fotfarande inte bestämt om det blir med cardigan eller scandal giggolo,det har alltid varit start o mål vid axvalla travbana och förmodar att dem inte ändrar på det
en mycket trevlig ritt med bra och lagom lätt bana
mvh anne

Och vi har tänkt prova 5 mil tävling :)

Hade tänkt att starta 120km.-klassen med Sven där, om allt går bra och inget inträffar.. mvh. Gunnel och Sven..:) :banana:

Måste bara skriva..Gunnel,Sven är min distans favorit!!;) :love:
Läste om honom i DistansRyttaren och tycker att han verkar toppen som haft det svårt som yngre och nu klarar sina ritter så galant!:banana:

Om man ser er någon gång på tävling kanske man kan få hans autograf,hi hi;)

Karolinerritten verkar mysig,ligger en bit bort bara..

Är Sven den vackra nordsvensken som jag hälsade på under förra Karolinerritten? Jättefin häst...
Jag hinkade en kompis med islandshäst.

Ärligt talat tror jag att Sven håller på bli hela distans Sveriges lilla kelgris.Alltid när han kommer upp på tal i distanskretsar blir det alltid ovationer och leenden.
Han sticker ut i arabskimmel mängden,han är fin och han gör ett enastående jobb.Och han har en story bakom sej som gör det lätt att bli sentimental.Plus att han är uppmatchad i gult! Snyggt och ögonifallande!
Gunnel, du kanske har distansvärldens Legolas i dina händer..
Du kanske får starta fan club och börja sälja pins om det växer ännu mer:D
Sven själv ser nog inte sej som något märkvärdigt han ser mest ut att ha kul tycker jag.:bump:

Jaa jag tänkte också passa på att tacka för sällskapet en bit på Rönningeritten!

Verkligen en kanonfin häst du har, otroligt läcker!!!

Camilla & Delicat

Oj!!! Vad glad jag blir... Tack alla fantastiska Sven-fans för era berömmande vältaliga ord om min älskling... Det var en bra ide du... att starta upp en Sven-fan-club....och börja sälja pins...hihihihihi!!! Vem vet hur detta ska sluta?!.... Tycker mer han påminner om Järvsöfaks än Legolass va?? .... Ni förstår att jag är mer än NÖJD med min Sven va?!! Han kan säkert ge en autograf, ett hovavtryck då.... Det går väl bra... ...*ler*..... Ha det gott alla distansare... Vi ses på banorna... Gunnel och Sven..:) :bow: :bow: :bow: :)

Jag tar med papper (stort;) ) och färg till någon tävling där ni är,så kanske han vill ge en autograf!!:D

Heja Sven!!!! Min absoluta favorit!!!!:banana: :bump: :banana: :bump:

haha, tycker denna Sven verkar så ball! Ser fram emot att se honom ute på distansritterna. Har själv ridit med en ardenner, så vet hur det är med uppmärksamheten när man kommer med en RIKTIG häst!! :rofl:

Ja, alltså jag vågar knappt säga detta men drömmen är att kunna rida vår första 12-milare där men om jag säger det för högt så går det åt skogen så nu tar jag en ritt i taget.

Drömscenariot är Härjedalsritten, Vasaritten, Karolinerritten. Nu är vi på väg mot Härjedal och hästen är fräsch men min höft är urkass. Så vi får se om vi överhuvudtaget kommer till Vasa. Hoppas det!

/Camilla - siktar högt, landar lågt.

Ja, det tycker jag! Jag har nämligen inte sett Sven i verkligheten och det vore kul med en färgbild på honom i sin gula prakt!

Annars hade en av mina fd ridskoleelver en ridskolehäst som hon red ett antal distansritter med, en kallblodstravare visserligen men en mycket liten och kompakt sådan. Min sambo brukar säga att han ser ut som en träsko - låg, kompakt, rak hals och uppnäsa! :D

/Camilla

Nu har jag sett Sven i färg!

Mia har fina bilder från Rönninge under distansritt.nu och där är han ju! :D

Tack Kamilla för tipset!

/Camilla

Liknande trådar

Fritid Sitter och skriver på mitt tal och tänkte prata om hur man kan vända höstmörkret till någonting positivt istället. Mitt mål är att alla...
2
Svar
36
· Visningar
883
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 502
Senast: Kakis
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hösten 2025 startar den nya inriktningen "Hästskötare anläggning" på riksanläggningen Wången. Inriktningen ska passa för de ungdomar som...
Svar
0
· Visningar
42
Senast: Gunnar
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 826
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar